G5 en P4

dicky rosewater

Ingeburgerd
Ik werk zowel met een G5 als een Pentium4 met dus 2 setups. Daar ik van plan ben en al bezig ben om zowat al mijn hardware (op een paar uitzonderingen na) de deur uit te doen, wil ik mijn g5 en pc op elkaar aansluiten. Hoe doe ik dit het beste? Ik werk momenteel met cubase sx op zowel de pc als op de mac en in beide computers zit een M-audio 1010 met midi in en out. Verder hebben beide computers usb 2 en de mac heeft tevens firewire.

een vriend van me heeft twee computers via LAN aangesloten met speciale (snellere) LANkaarten, hij draait zn plugins op de ene en zn seq. op de andere...zal eens vragen.

Gebruik VST link van Cubase.
Werkt IMHO het beste.

Zoek anders op de Steinberg site wat dat is en hoe het moet/kan.

Koppeling

Koppeling

Zet in bij de een Lan kaartje, kun je ook spelletjes tegen jezelf spelen!
8o)
J.

Is het trouwens ook mogelijk om bijvoorbeeld om SX op de mac te draaien en hiermee dan op de een of andere manier de softsynths op de pc aan te sturen of moet ik dan op beide computers tegelijk een sequencer hebben draaien? En kan ik de pc via de mac dan aansturen via midi kabels? Misschien wel domme vragen, maar ik heb overigens echt geen verstand van netwerken, ik heb me er ook nooit in verdiept. Het gaat me dus ook niet om een netwerk te maken, maar om de beide computers tegelijk te gebruiken om nummers te maken. De mac dan zeg maar als sequencer met vst's etc. en de pc dan als aanvulling en vervanging van externe synths etc en dus alleen om vst's te draaien. Of is v-stack te gebruiken voor zoiets en hoef je dan alleen op 1 computer dan een sequencer te draaien? Hoe gaat dit precies in zijn werk?

LAN werkt niet omdat het er niet voor gebouwd is. Je krijgt teveel vertraging omdat netwerkkaarten automatisch grote buffers heeft omdat het een retry architektuur heeft.

Een speciaal ontworpen standaards als mLan heeft dat niet of veel en veel minder. (zie http://www.mlancentral.com)

Ik zou de ene pc als sequencer gebruiken en de andere enkel voor vst(i) plugins. En alles via MIDI.

Origineel geplaatst door ikke
Ik zou de ene pc als sequencer gebruiken en de andere enkel voor vst(i) plugins. En alles via MIDI.

Ja, dat is ook de bedoeling. Alleen, hoe doe ik dat precies en met welke software/hardware?

cpu krachtig

cpu krachtig

je vertelt dat je een pentium 4 en mac g5 heb. Ik denk niet dat het iets uithaalt om de één als vsti-computer te gebruiken en de ander als sequencer.
Die computers die je hebt zijn volgens mij al zo krachtig dat je je met 1 van deze al alles kan bereiken! Misschien dat je iets anders leuks moet verzinnen..............

de vraag was toch of ie 2 computers aan elkaar kon hangen, toch niet of ie het niet of wel moest doen.

ik zou de 2 computers via midi aan elkaar hangen!

Re: cpu krachtig

Re: cpu krachtig

Origineel geplaatst door Nouveau
je vertelt dat je een pentium 4 en mac g5 heb. Ik denk niet dat het iets uithaalt om de één als vsti-computer te gebruiken en de ander als sequencer.
Die computers die je hebt zijn volgens mij al zo krachtig dat je je met 1 van deze al alles kan bereiken! Misschien dat je iets anders leuks moet verzinnen..............

Waarom niet? Ik wil dan van de pc een vst computer maken. Ik heb een p4 2.8 ghz met een dikke gb aan geheugen, maar daarom zijn de mogelijkheden echt niet onbeperkt. Bij het gebruik van 3 x kontakt met ieder 16 samples, 3 x v-station, 3 x albino en de nodige effecten loopt ie echt niet lekker meer, hoor! Daarom wil ik de pc als vst gebruiken om zo in combinatie met de g5 echt probleemloos zeg maar zoveel mogelijk vst's en effecten gebruiken als ik wil en nodig heb voor een nummer. Moet toch op de een of andere manier kunnen?

software/hardware
gewoon op beide computers een sequencer draaien of op de een de sequencer en op de andere een softwarematig instrument dat via midi aangestuurd kan worden, en dan via een midikabel de midi interface op computer1 aan de midi interface op computer2 verbinden

Nou ik zat een tijdje geleden erover na te denken om nog een computer erbij te nemen. Maar ik zag toen al in dat dat geen zin heeft omdat ik echt alles met mijn systeem kan doen.
Mijn intelpentium4 computer heeft nergens problemen mee: ik draai zelfs absynth 8keer multi met 6% cpu! En voor de rest draaien alle andere vsti's helemaal goed............

Origineel geplaatst door Nouveau

misschien 2 geluidskaarten: adat en midi met mekaar verbinden...................

Dat werkt iig wel ok bij 2 pc's ! (het midi-gedeelte dan......ik doe niks met adat)

als je verder toch bijna geen inputs nodig hebt prik je gewoon 10 outputs van vst computer in de 10 inputs van de host computer voor het versturen van audio en dan ben je ook klaar :)

Back