GriepVirusInfluenza C

camiel

Da KnobTwister
Hai,

Even een ander vraagje over de Virus C.........er zit dus geen sequencer in, dus dit moet je doen met hulp van Cubase of zoiets dergelijks. Nou heb ik gehoord dat je dat ook via andere aparatuur kan doen, maar welke?

Met een machinedrum bijvoorbeeld? En hoe gaat dat in zijn werk even in simpele lijnen?

Heeft er iemand nog een desktop C te koop? Ik zit zwaar in de twijfel om er ook eentje aan te gaan schaffen...........

Groet,

Kenny Harder

Bedoel je het OS updaten of gewoon multitimbraal gebruiken? Als je een MD wilt gebruiken voor de Virus aan te sturen als sequencer - als 't ding note-info uitstuurt moet dat lukken, al weet ik alleen niet of een MD zo prettig te gebruiken is als toetsenbord (en of dat 'ie per step akkoorden kan opnemen, een Electribe-R schijnt daar nogal moeite mee te hebben.) Als het om het updaten van een OS gaat zou elk workstation het wel moeten kunnen; immers, het Virus OS is gewoon een MIDI file met een hoop SysEx.

Desktop-C versies komen langs voor rond de 1000-1200. Maar als je niet zoveel voices nodig hebt, niet onder de indruk bent van de analog modelled filters van OS 6.5, en de EQ per part ook niet mist (lees: meerdere uitgangen aan de mixer hangen ipv alleen de stereo outs) zou ik voor een B gaan.

Je zou je Virus C perfect moeten kunnen aansturen met je Yamaha RS 7000 denk ik :)

Oooooh nee, ik heb mijn RS net verkocht........haha......nah jah.

Dan maar gewoon met cubase aan de slag, ik ga die cursus trouwens doen bij Steinberg Trainingscenter........

Maar doet een Virus B qua sound niet onder ten op zichte van de C? Dat Moogfilter schijnt toch wel erg vet te zijn?

Als je geld heb zou ik altijd voor het mooiste gaan :)
Kun je geen spijt van krijgen. Andersom wel.

Re: GriepVirusInfluenza C

Origineel geplaatst door camiel

Heeft er iemand nog een desktop C te koop? Ik zit zwaar in de twijfel om er ook eentje aan te gaan schaffen...........

Groet,

Kenny Harder

Twijfel is niet nodig hoor... Kan me niet voorstellen dat een synth als deze tegen kan vallen. Ik had m nieuw gekocht en heb er nooit spijt van gehad, het is mn beste aankoop ooit en is zn geld meer dan waard..

Ik verkoop m dus niet maar dat had je wel begrepen:)

virus b doet qua sound niet onder voor een virus c.
de c heeft alleen een paar extraatjes zoals een eq en een filtertje extra,
en natuurlijk is de lay-out praktischer :P

of een b of een c, je krijgt echt geen spijt!

Back