MIDI INTERFACE - MIDIMAN vs ESI

Resonance

Turn up the reso!
Hoi.
Ik ben van plan een 4x4 midi interface te kopen.

Bij thomann: 122 euro voor een Midiman Midisport 4x4, deze schijnen er goed te zijn.
Bij feedback: 99 euro voor een ESI, M4U 4x4

Welke is het best?
Heeft iemand de ESI ?

Re: MIDI INTERFACE - MIDIMAN vs ESI

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Hoi.
Ik ben van plan een 4x4 midi interface te kopen.

Bij thomann: 122 euro voor een Midiman Midisport 4x4, deze schijnen er goed te zijn.
Bij feedback: 99 euro voor een ESI, M4U 4x4

Welke is het best?
Heeft iemand de ESI ?

Deze vraag is nooit beantwoord, maar ik worstel met dezelfde vraag nu: heeft iemand ervaring met de ESI M4U 4x4? Hoe is deze bij flink multitimbraal gebruik?

tnx alvast!:biertje:

Eh, ik heb zelf alleen ervaring met die Midisport 4x4.
Prima ding, nooit problemen mee.

Als ik toen wist wat ik nu weet, was ik voor 'n 19" 8x8 gegaan... (zo'n Edirol geval).
Nu heb ik er later maar een 8x8 patchbay bij gekocht.

MIDI THRU is zóóóóó ontzettend 20e eeuw... :D

Origineel geplaatst door Hanz
Eh, ik heb zelf alleen ervaring met die Midisport 4x4.
Prima ding, nooit problemen mee.

Idem hiero maar dan voor een Midisport 2x2.

Ik heb de ESI M4U en heb er vooralsnog geen problemen mee gehad. Ik moet erbij zeggen dat ik nog nooit alle 64 kanalen gebruikt heb, of over meerdere kanalen veel controller data gestuurd heb. Maar bij gemiddeld gebruik (10-15 kanalen simultaan of zo) is de timing gewoon goed.

nope, mijn 4x4 midiman gaat gewoon via de usb. werkt prima! 2e hands ook schappelijker geprijsd!

Origineel geplaatst door 6 trak
hoezo, in welk opzicht? vertel...

Zie de smiley! ;)
Als in: ik meen het wel een héél klein beetje.
Ik heb nu middels m'n patchbay (A-880, prima ding) al mijn midi apparaten een eigen in/out gegeven.

• Nooit meer frustratie bij het combineren van sequencer inputs en keyboard inputs / midi feedback loops etc.
  • Nooit meer klooien van "hoe moet ik dit sturen naar dat apparaat?".
  • Nooit meer gezeur van "als ik naar dit apparaat stuur moet eerst het voorgaande apparaat aan".
  • Nooit meer moeilijk MIDI kanaal gedoe (ieder apparaat heeft gewoon z'n volle 16 channels. Dat ik ze meestal monotimbraal gebruik is wat anders :))
  • Nooit meer "aargh, dit apparaat heeft helemaal geen MIDI thru".
  • Nooit meer "shit, deze MIDI thru vergalt de sysex / midi clock / timing voor het gechainde apparaat."

Need I say more? :mega:

Laatst gewijzigd:
Nou heren, bedankt voor de comments. Ik ben vandaag toch maar een m4u gaan halen (scheelt toch weer een paar euri) en ik heb net wat testmidi's gedraaid. Het werkt perfect! :okdan:
Kan ik ook weer verder. :mega:

tnx again!

Zie de smiley! ;)
Als in: ik meen het wel een héél klein beetje.
Ik heb nu middels m'n patchbay (A-880, prima ding) al mijn midi apparaten een eigen in/out gegeven.

• Nooit meer frustratie bij het combineren van sequencer inputs en keyboard inputs / midi feedback loops etc.
  • Nooit meer gezeur van "als ik naar dit apparaat stuur moet eerst het voorgaande apparaat aan".
  • Nooit meer moeilijk MIDI kanaal gedoe (ieder apparaat heeft gewoon z'n volle 16 channels. Dat ik ze meestal monotimbraal gebruik is wat anders :))
  • Nooit meer "shit, deze MIDI thru vergalt de sysex / midi clock / timing voor het gechainde apparaat."

Need I say more? :mega:

ik heb een midi thru doosje; daarvoor gaan ook bovenstaande stellingen op.. 8o) het 20e eeuwse aan het geval is, dat ik handmatig moet schakelen :)

Origineel geplaatst door Roel
ik heb een midi thru doosje; daarvoor gaan ook bovenstaande stellingen op.. 8o)

Aha, maar néé... ;)

Denk maar eens na over dit punt:

Dat los je niet op met een MIDI THRU doosje. Daar heb je een merger voor nodig! :D

... het 20e eeuwse aan het geval is, dat ik handmatig moet schakelen :)

Handmatig schakelen, da's niet 20e eeuws... da's nog uit 't stenen tijdperk! :P

Weet iemand het stroomverbruik van de m4u? Mijn laptoppie kan max.500mA leveren per usb poort.
Ik ga hem morgen voor mijn vejaardag krijgen en wil het eigenlijk toch eerst even weten, voordat ik de voeding sloop.
Ik kan niks in de handleiding vinden. Ook niet op de site van esi.

Ik moet er ook maar snel een gaan halen, die electribes van me moeten ook hun eigen midi-aansluiting hebben want anders ontvangen en versturen ook geen " knob-movement-data" , erg irritant dus.

weet iemand een zaakje waar je die 8X8 kan kopen en waar ik dan op moet letten? Wordt mee eerste midiman

Origineel geplaatst door wiener303
Weet iemand het stroomverbruik van de m4u? Mijn laptoppie kan max.500mA leveren per usb poort.
Ik ga hem morgen voor mijn vejaardag krijgen en wil het eigenlijk toch eerst even weten, voordat ik de voeding sloop.
Ik kan niks in de handleiding vinden. Ook niet op de site van esi.

moet volgens mij geen probleem zijn, mijn pc levert niet veel meer via usb, dacht ik.

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
moet volgens mij geen probleem zijn, mijn pc levert niet veel meer via usb, dacht ik.

Ik heb hem inmiddels, en ben er ook zeer tevreden over. De verkoper zei me ook dat er nooit problemen zijn geweest met het stroomverbruik, dus heb ik het gewoon maar geprobeerd. Er had ook nog nooit iemand naar gevraagd, dus ik voelde me een beetje idioot.

Trouwens ik heb hem bij guus arons in Heerlen gekocht, en daar heb ik hem voor dezelfde prijs als bij feedback gekregen. Dat moest ook wel, want de importeur van het esi spul is een zuster ondernemeing, van feedback, dus mag feedback niet stiekum goedkopere prijzen hanteren.
Een week nadat ik hem gekocht heb is ie trouwens weer afgeprijsd, hij is nu nog maar €79,- =(

dat is toevallig, want was ook aan het uit zoeken voor 4x4 interface.

ben uiteindelijk voor de Motu Micro lite gegaan. deze had namelijk net 1 midi aansluiting meer, dus een 5x5 en heb zelf zeer goede ervaringen met motu intefacen.

en deze kost 149 euro

Attachments

• motu.gif
    motu.gif
    50 bytes · Bekeken: 140
Back