wie zei dat popmuziek niet steeds hetzelfde trukje herhalen is..

Origineel geplaatst door Catalunya
Je hebt helemaal gelijk. Een slechte kopie van Acda en De Munnik en men slikt het nog ook. Toen ik het liedje voor het eerst hoorde, dacht ik ook dat het van Acda en De Munnik was, maar ik dacht ook meteen "ik heb wel iets betere van hen gehoord".

Je moet niet vergeten dat veldhuis en kemper een cabaret duo is en dat ze dat soort nummers al jaren lang in hun shows zingen. Qua muziek lijkt het op acda en de munnik maar er zijn honderden bands in dit land die dat soort muziek maken. Qua tekst vindt ik ze juist helemaal niet op hen lijken...

prachtig die mp3! Echt een perfect voorbeeld dat hier wordt gegeven.
Zo zijn er natuurlijk nog veel meer van die formules in de top40 te vinden (en daarbuiten btw).
Lijkt me leuk om nog een te horen..

ja, het is inderdaad best opvallend.
Tegerlijkertijd is het wel zo dat het hier gewoon een hitgevoelige band betreft, en hits hebben nou eenmaal een duidelijke formule. lengte en opbouw zijn vrij algemene regels die gelden voor dit soort songs.
Je hebt het ook over dezelfde songwriter, en ik hoor toch wel een hoop akkoorden die langs elkaar heen lopen.
Het feit dat het dezelfde toonsoort heeft, is qua ligging voor de gitaren ook wel te verklaren.
Het is wel erg gaaf dat het tempo exact gelijk is.

ik hou absoluut niet van Nickelback, maar ik begrijp dit wel, ookal reken je wel erg goed af met het feit dat de schrijver dezelfde trucs en vormschema's gebruikt.
maar ja, intro, 16 maten couplet, refr, coupl, refr 2x bridge, solo, breakdown, refr einde is ook wel een erg vaak gebruikte vorm.
Die zal dan wel werken :)

Ik heb meer moeite met de gelijkenis met smells like teen spirit van Nirvana. dat refr is gewoon een ripp-off.
Haalt het natuurlijk niet bij het origineel, maar toch.

erg leuk dit, goed gemaakt, te gekke thread.

vrolijk pasen.
ps. Feedback heeft vandaag goed verkocht. Bij de kassa stond een bordje "vanwege goede vrijdag vandaag geen koopavond"
Ze zijn binnen voor vandaag. :)

Re: Re: wie zei dat popmuziek niet steeds hetzelfde trukje herhalen is..

Re: Re: wie zei dat popmuziek niet steeds hetzelfde trukje herhalen is..

Origineel geplaatst door stoot
Ik vind dit echt goed gedaan. isnie.

idd haha:)

Een heleboel mensen kunnen maar één ding goed en herhalen
dat hun hele leven met behoud van inkomen.
De redundantie van ieders leven is benauwensnoodwekkend.
Levenslang in een gevangeniscel, je hoeft er niet voor te gaan zitten.
De doodstraf is voor velen een uitkomst.

Zo, lekker terug van een fijne vakantie,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door Racy Dieven

We dachten al, waar is-ie toch gebleven. Het forum begon deze levensbeschouwelijke wijsheden hardnekkig te ontberen. 8)

Origineel geplaatst door Racy Dieven
Een heleboel mensen kunnen maar één ding goed en herhalen
dat hun hele leven met behoud van inkomen.
De redundantie van ieders leven is benauwensnoodwekkend.
Levenslang in een gevangeniscel, je hoeft er niet voor te gaan zitten.
De doodstraf is voor velen een uitkomst.

ISPdeRuiter

Waar ben je in vredesnaam heen geweest, om zulke gezellige ideeen op te doen?
De Gulag-archipel? ;)

Origineel geplaatst door Slipperman
Tony Banks rulezZz 8) Jack Hues ook 8)
Hues? hebben die 2 op 1 of andere manier een connectie dan?

wangchung.jpg

Originally from Gillingham, just outside London, singer-guitarist-keyboardist Jack Hues grew
up listening to the Beatles and Jimi Hendrix; he was later entranced by Yes and Genesis.

Origineel geplaatst door Hanz
Waar ben je in vredesnaam heen geweest, om zulke gezellige ideeen op te doen?
De Gulag-archipel? ;)

Ik heb mijn burcht in het land van Sint Franciscus laten versterken (nieuw dak
en schoorsteen n.a.v. lekkage en aardbeving), de belasting van de horigen geïnd
(verse fluweelzachte tomaten) en wat klusjes gedaan.
Het geheel werd overgoten (met mate) met rinse boerenwijntjes (niet van dat dooie spul uit de winkel)
en grappa.
Verder wat bespiegelende boswandelingen gelopen, vrienden bezocht en het huis zomer(=verhuur)-klaar
gemaakt.
In juni en augustus ga ik weer, dus ik doe ook steeds hetzelfde.
Ieder mens draagt zijn/haar gulag mee, zolang hij/zij niet accepteert dat alles steeds verandert &
denkt zijn suksesvolle handelingen ad libitum te kunnen herhalen met hetzelfde resultaat.

Fijn dat jullie weer allemaal terug zijn,
ISPderuiter

Popmuziek is toch niet helemaal hetzelfde truukje herhalen, want dat bewijst dit wel.

Wordt het ene nummer geen hit. Haal Kim Wilde en Nena uit de kast, verander de tekst en klaar is uw hit.
Wel een geruststelling voor de meesten onder ons. "Oudere nummers blijven dus bruikbaar, totdat je net die geweldige inspiratie hebt om het nummer een positieve draai te geven"

Back