[4 Juli] synthforum.nl bijeenkomst!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb vandaag de 'Lounge' erbij geregeld, dat is een speciaal stuk van het museum, dat vaak als discotheek wordt ingericht. Op de zondagavond kunnen hier de optredens gehouden worden en er is een bar voor de dorstige keeltjes. Je kunt er zelfs eten, maar dat is niet bijster goedkoop.

Dus...

Het vrijdagavond programma staat vast (Paard).
Aan het zaterdag-overdag programma wordt hard gewerkt.
Het zaterdagavond programma staat vast (Paard).
Het zondag-overdag programma gaan we nu met z'n allen aan werken.
Het zondagavondprogramma mag je op intekenen.
Het maandag programma is helaas besloten ivm speciale workshops...

Als alle onderdelen precies bekend zijn, dan zal het hele programma gepubliceerd worden.

Toegang tot het zondag programma (Forum) is gratis.
Toegang tot het museum zelf gaat met korting, maar het is wel het laatste weekend van een aantal grote tentoonstellingen, dus houdt rekening met een waanzinnige drukte van vooral ouderen. Laag overvliegende rollators...

Met betrekking tot het Forumgebeuren het volgende:
Er wordt vanuit het museum een stuctuur verwacht. Dat betekent dat wildgebruik van de instrumenten zoveel mogelijk aan banden zal worden gelegd. Wil je vrij kunnen spelen, dan zal dat altijd met een koptelefoon moeten gebeuren. Er is een mogelijkheid om via een grotere installatie te kunnen werken. Daarvoor vragen we je wel om je aan te melden. Er wordt dan ook van je verwacht dat je aan de geïnteresseerden iets van je apparatuur kunt demonstreren, dus niet één-op-één, maar aan een grote groep. Zoiets hoeft maar kort te duren, dus tien minuten is wel te doen. Dingen zoals wat het eigenlijk is, hoe je eraan gekomen bent, wat je ermee doet, waarom dit echt zo'n pronkstuk is van je verzameling, ach, je kunt het zo gek niet verzinnen. De tijden worden bepaald door het aantal inschrijvingen. Misschien krijgt de één wat meer dan de andere, daar moeten we dan over beslissen. Bereid jezelf dus wat voor op dit gebeuren. Nogmaals, wil je dat niet, dan ben heus welkom, maar alleen met gebruik van een KOPTELEFOON.

Dus: schrijf je zo snel mogelijk in met een onderwerp.

Er zullen ook een aantal topstukken te zien zijn op de tentoonstelling (met uitzondering van de eerder gepubliceerde lijst, dus de Moog Modulair is er niet bij...) Ook die krijgen wat tijd toebedeeld en waarschijnlijk wat meer dan de losse inschrijvers, maar dat valt ook te bezien.

Ik stel woensdag 30 juni als datum voor het opstellen van het definitieve programma.
En nogmaals, koptelefoons mee als je zelfstandig wilt werken. We grijpen echt wel in, hoor :)

Oh, ja...!
Je mag altijd een laptop meenemen, maar dat is altijd koptelefoonwerk. GEEN demonstratie tijd!

Op de avond zijn laptops volledig uitgesloten. De reden hiervoor is het feit dat het museum best wel hoge eisen stelt en een laptop niet als een muziekinstrument ziet, maar als een processor, een bewerkingsapparaat. Er zijn naast het forum ook een groot aantal binnen- en buitenlandse gasten aanwezig, een belangrijk feit, dus er is een element van kwaliteitsbewaking.

Oh, jaaaaa...!!! DSF! Zij, die hun verhaaltje gedurende het dagprogramma in het engels willen doen, verdienen de voorkeur!!! Da's effe slikken, maar je zit wel in de ere-divisie, daar in het museum. Er is een kans dat er een aantal kopstukken uit het buitenland aanwezig zijn. Die zijn gedurende het hele weekend te gast in Den Haag, dus engels is dan wel zo vriendelijk. Zij, die bezwaar hebben, gebruiken een koptelefoon :)

Bij het avondgebeuren is de taal niet belangrijk. Als we om half acht beginnen en we houden om elf uur/half twaalf op (sommigen willen met de trein naar huis), dan kunnen er zo'n 6 of 7 acts plaatsvinden. Inschrijven staat vrij. We kunnen ook eerder beginnen, als er veel lust tot optreden is. Van belang is dat de 'Lounge' zich aan de andere kant van het gebouwencomplex bevindt. Voor de kenners, de 'Lounge' is de ontvangsthal van het GEM, museum voor actuele kunst en fotografie. Je moet dan wel je spullen kunnen transporteren. Er zijn karren genoeg in de musea, dus het is slechts een kwestie van tijd. Maar je kunt in ieder geval tegen iedereen thuis zeggen dat je in het Gemeentemuseum hebt opgetreden. Staat leuk in je CV :)

Tot zover, want het is stof genoeg om over te klagen, lijkt me zo :)

Dat ik nu pas weer verder werk, heeft te maken dat de directie vandaag heeft besloten de financiële lasten, binnen een bepaald budget, te willen dragen. Voor het het Forum zitten die al boven de aanschafprijs van een aantal leuke synthesizers :-) De loonkosten voor het personeel zijn namelijk ook meegerekend, als overwerk!

Voor de belangstellenden: als het een sucses wordt, dan is een twee jaarlijks gebeuren bespreekbaar... Dus: DOE JE BEST :)

Wout

Laatst gewijzigd:
TOP! Wat ik onthouden heb: zeker mijn koptelefoon niet vergeten !!!

Is het de bedoeling dat mensen zich met hun apparatuur bij jou, via PB of mail, inschrijven?

Oja, gaat de VC-10 er zijn???

Origineel geplaatst door Cisco
Ga kijken of ik kan! Moet gewoon! :)

4 Juli gaat me niet lukken?! :stupid Zit ik met mn reet in het hete zand?! ;)

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Is het de bedoeling dat mensen zich met hun apparatuur bij jou, via PB of mail, inschrijven?
Hier gaan we nog iets voor maken ala vorige keer in venlo.

Eventjes geduld hier nog mee.

Origineel geplaatst door Synthesizer11
TOP! Wat ik onthouden heb: zeker mijn koptelefoon niet vergeten !!!
Oja, gaat de VC-10 er zijn???

Het liefst gewoon hier op het forum, want dan weet iedereen al wat de ander eventueel meeneemt.

Het museum heeft een goed werkende VC-10 van Korg, dus die zal er wel kunnen zijn. Voor de duidelijkheid, museumobjecten kunnen NIET voor optredens gebruikt worden. Dat moet je met je eigen spullen doen.

En wil je dat niet, dan KOPTELEFOON gebruiken!
Misschien is het wel handig om te stellen: zonder koptelefoon GEEN toegang? ;)

Wout

Het spijt me, maar we zitten in een groter geheel, wat misschien ook voor jullie leuk kan zijn. Misschien dat je je vakantie nog gaat verzetten... :)

Wout

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Hier gaan we nog iets voor maken ala vorige keer in venlo.

Eventjes geduld hier nog mee.

Ha, gelukkig, je bent weer in de werkelijke wereld :)

Wout

Baal wel!:( Had graag met mn Rsf Kobol en mn Oberheim 4-voice willen patsen!:D
Maar als ik niet op vakantie ga? Dan is het synthforum verantwoordelijk voor mn scheiding?! :dubbel:

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ik ga vragen aan de organisatie van Rock werchter of ze niet op een ander weekend kunnen.
Dan zou ik je kunnen kussen! Damn... Waarom MOET ik de pixies nu perse zien... :(

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Waarom MOET ik de pixies nu perse zien... :(

Een van de weinige reunies die ik niet echt begrijp: Breeders zijn al leuker en Frank Black is top. Op die uitgekauwde 80's shit zit toch niemand te wachten?!

Is er mischien behoefte aan een Waldorf Wave pats?
wald_wave.jpg

Origineel geplaatst door Burp
Ok, wie doet ermee met kraakdoos-act?

Worden hier de 'echte' kraakdoosjes van STEIM bedoeld?
Ook de eventuele nagebouwden?
Zo ja, dan nodig ik Waisvisz ook uit!

Sommigen noemen iedere synth een 'kraakdoos'...

Wout

Origineel geplaatst door Roel
en wat doet eerder genoemde beveiliging als je met je mooie studiokoptelefoon weer naar buiten loopt?:smeris:

Niets, want het is je eigen koptelefoon :)
Je denkt toch niet dat ik een paar honderd telefoons ga aanschaffen?
Als je zonder wegloopt, dan zeggen ze misschien: "Vergeten we niet iets?"

Met betrekking tot inklaring zal het meevallen. Maar dat deel moet nog besproken worden, na 10 mei...

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Worden hier de 'echte' kraakdoosjes van STEIM bedoeld?
Ook de eventuele nagebouwden?
Zo ja, dan nodig ik Waisvisz ook uit!

Sommigen noemen iedere synth een 'kraakdoos'...

Wout

He Wout bedoel je dat je Waisvisz alleen wil uitnodigen als er originele worden bespeeld?

Lijkt mij juist leuk als er diverse soorten te horen en te zien zijn (ik wil graag zelf mee kraken, en ik heb zo'n kitje van Draakje. (Draakdoos ;-)) Maar waarom niet 2 acts? Een met originele Steims en een met clonen? En/of een workshop van Waisvisz met aansluitend een optreden? Of schiet ik nou door? (zowiezo mist er nog wat interesse van anderen...)

(heb trouwens laatst ouwe platen van + Instruments/Nasmak ontdekt waarop Truus de Groot lekker kraakt).

Ik wil wel gear mee nemen maar.... wat willen jullie dat ik meeneem?
Ik wil wel een leuke livejam doen met wat andere leden!
Gewoon lekker alles via de midi clock en de regelwerk sequencer of zo.
Jeroen?
Cis?
Leo?
Andere vintage freaks?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back