Synths van vreemde merken

jaxxon

\\\Rock Hard & Prosper///
In mijn eeuwige zoektocht langs marktplaatsen, rommelmarkten e.d. vraag ik mij het volgende af:

Welke synths kennen jullie die zijn geproduceerd door fabrikanten waarvan je het niet verwacht. Met andere woorden fabrikanten die geen synths/drumcomp. enz maken maar wel eens een probeersel op de markt hebben gezet.

Voorbeeld:
De technics SY-1010 uit deze thread.

Plaatje:
d9_1_s.JPG

Ik bedoel dus niet vreemde synths zoals in deze thread, maar meer merken waarvan je het niet verwacht. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel... :)

Suzuki SX500 (vond dat altijd wel leuk op de types van m'n vorige motortjes lijken: GS750 & GSX750) :yamaha:

Attachments

• sx500.gif
    sx500.gif
    2,1 KB · Bekeken: 97
In het kader brommers:

Kawasaki (maakt ook keyboards)

kawasaki_keyboard.jpg

Fender, voornamelijk bekend van gitaren enzo heeft ook een paar synthjes verkocht in de jaren.

Philips met hun PCM100. Ontzettend wazig ding.

Seiko :

Attachments

• ds250.jpg
    ds250.jpg
    10,7 KB · Bekeken: 94
Die suzuki is toch eigenlijk een Siel EX-80? Er bestaan wel meer synths die in een ander jasje zijn verschenen. Ik bedoel eigenlijk echt nieuwe ontwikkelde synths. Overigens zit er meestal wel een bekend synth merk achter de ontwikkeling zoals de concertmate MG-1 die ontwikkelt is door Moog voor radioshack.

concertmate.jpg

Wil ik toch nog wel eens een keer proberen :W

En tja die pmc100 is inderdaad een goed voorbeeld van wat ik bedoel.

Maar er zijn vast nog wel minder bekende voorbeelden te vinden. Tot zover bedankt voor de bijdrage :okdan:

Tandy......daar heb ik nog ooit een computertje van gehad.....met 4 K intern mem :dubbel:

Re: Synths van vreemde merken

Origineel geplaatst door jaxxon
In mijn eeuwige zoektocht langs marktplaatsen, rommelmarkten e.d. vraag ik mij het volgende af:

Welke synths kennen jullie die zijn geproduceerd door fabrikanten waarvan je het niet verwacht. Met andere woorden fabrikanten die geen synths/drumcomp. enz maken maar wel eens een probeersel op de markt hebben gezet.

Voorbeeld:
De technics SY-1010 uit deze thread.

Plaatje:
d9_1_s.JPG

Ik bedoel dus niet vreemde synths zoals in deze thread, maar meer merken waarvan je het niet verwacht. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel... :)

Jowww, doet me een beetje denken aan de k station :yamaha:

Fender Synths??

Fender Synths??

Hallo Fuse,

Je zei dat Fender vroeger een paar synths gemaakt heeft. Weet je daar nog mee over?

Wanneer zijn de gemaakt (eind jaren 80 zeker)?
Weet je hoe de modelletjes heten?
Heb je misschien een plaatje?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Re: Fender Synths??

Re: Fender Synths??

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Hallo Fuse,

Je zei dat Fender vroeger een paar synths gemaakt heeft. Weet je daar nog mee over?

Wanneer zijn de gemaakt (eind jaren 80 zeker)?
Weet je hoe de modelletjes heten?
Heb je misschien een plaatje?

Alvast bedankt.

Groetjes,

aanschouw! en nog één ;)

Origineel geplaatst door gemmetje
Suzuki SX500 (vond dat altijd wel leuk op de types van m'n vorige motortjes lijken: GS750 & GSX750) :yamaha:

suzuki is op zich niet zo raar. Kawai = suzuki

maakt mitshubitsi trouwens stiekum ook synths of zo? zou me nix verbazen

Origineel geplaatst door ProtoHuman
suzuki is op zich niet zo raar. Kawai = suzuki

maakt mitshubitsi trouwens stiekum ook synths of zo? zou me nix verbazen

Of zijn er nog DAF-jes ter vinden? 8o)

Vaag:

Strange is that the "Kawasaki" trademark was licensed for this keyboard, despite (according to box and case writing) the Kawasaki Motor Corporation has neither manufactured nor distributed the instrument, and for questions customers shall ask "DSI Toys Inc." instead. I really don't understand why the Kawasaki brand is used here for a (poorly working) toy that is neither related to their motorbikes nor to motor sports in general nor looks like advertisement for them. Unlike Yamaha, by my knowledge Kawasaki (not Kawai) also makes no professional (non- toy) musical instruments (anymore?) for those it could be intended as a child bait or the like. Only in 1980th Kawasaki had released the "Rhythm Rocker" music software for Commodore C64 computers, but that was long ago. In spite of this Kawasaki apparently even released a whole series of toy instruments (shown as "Kawasaki Rockers Band®" on the box picture), those include beside keyboards electronic pseudo- guitars (buttons play heavy metal samples), a pseudo- saxophone and an electronic drum with drumpads and rhythm samples (some of these I once saw at Toys 'R' Us).

van http://users.informatik.haw-hamburg.de/~windle_c/TableHooters/Kawasaki_Pro37.html

Back