newbie vraag over geluidskaart

carrejans

Ingeburgerd
Hallo,
ben sinds kort geïnteresseerd geraakt in opnemen via pc; maar ben een totale newbie.

M'n pc heeft een geluidskaart van Creative Labs: Sound Blaster AudioPCI 128

Nu is m'n vraag; dit is waarschijnlijk één of ander simpel standaard geluidskaart; maar is dit geschikt om mee op te nemen? (voor een beginneling allessinds)

bedankt

voornamelijk gitaar; maar wil daarna ook ganse groep opnemen.
moet eerst nog een gitarport van vriend lenen (want mn microfoon zuigt)

Mjah, het kAn wel, maar kwalitatief lijkt t nergens op.

Als je dat soort dingen wilt opnemen en bewerken, zou ik toch op zoek gaan naar een dikkere kaart.

Ehm, hoeveel heb je er voor over? Ik zou er echt niet al te veel op bezuinigen.

Dan moet je wel even wachten op de rest van de freakx hier. Ben niet zo'n held in geluidskaarten.

Origineel geplaatst door carrejans
hmm, dacht ik wel

Wat raad je aan? (niet te duur, want ben echt beginner)

Hangt er vanaf hoeveel kanalen je tegelijk wil opnemen. Wil je je band in aparte sporen opnemen terwijl ze samenspelen of ga je ze één voor één opnemen. Je moet natuurlijk ook een computer hebben die het kan trekken ... En je hebt nog een heleboel andere vragen die je jezelf moet stellen vooraleer je een deftig advies kan krijgen.

Je kan natuurlijk ook de zoekfunctie van dit prachtige forum gebruiken, dan kom je uit op o.a.:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25380&highlight=geluidskaart

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=18531&highlight=geluidskaart+mia

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=26223&highlight=geluidskaart+m+audio

m-audio audiophile 2496 als je 2 inputs genoeg vind
m-audio delta 1010 (L) als je meer inputs wilt.
beide ideale geluidskaart voor weinig geld!

Als ik jou was zou ik eerst eens beginnen met het maken van opnamen via de kaart die je nu hebt. Kun je zien of het een beetje is wat je verwacht en wat er zoal bij komt kijken. Bovendien leer je dan vanzelf waar je behoefte aan hebt. En vervolgens kun je weer op dit mooie forum terecht om te vragen welke apparatuur je daarvoor kunt gebruiken.

Succes!

Origineel geplaatst door Poc
Als ik jou was zou ik eerst eens beginnen met het maken van opnamen via de kaart die je nu hebt. Kun je zien of het een beetje is wat je verwacht en wat er zoal bij komt kijken. Bovendien leer je dan vanzelf waar je behoefte aan hebt. En vervolgens kun je weer op dit mooie forum terecht om te vragen welke apparatuur je daarvoor kunt gebruiken.

Succes!

Is misschien geen slechte tip; bedankt.

Origineel geplaatst door Poc

Succes!

sluit ik me bij aan! (duh!:stupid)
en als je nou weet dat je een pc gaat gebruiken en een idee hebt van het aantal benodigde inputs moet je maar op mijn post terugkomen :)

Back