hansbakker
Audiobakery
de samplerate veranderen, dit vereist een berekening...dat is resamplen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door hansbakker

Origineel geplaatst door hansbakker

Origineel geplaatst door D-mike-E
Uh... en filters/fx toepassen op je droge sample en deze vervolgens opnieuw (intern) uh... ?....?
Volgens mij is resample'n niets anders dan de mogelijkheid hebben om de output (het bewerkte signaal) opnieuw te sample'n. Sommige samplers bieden deze functie zonder dat je fysiek de output met de input moet verbinden. Dan noemen ze dat resample'n.
Origineel geplaatst door The Unholy
Het lijkt me sterk dat ze dat zo noemen... Welke samplers dan??
idd, kan ook met Yamaha's en Ensoniq's...vooral die Ensoniq's zijn cool (ASR-10 enzo), vette fx (ala DP4 geloof ik) erover keilen en dan weer resamplen zoda je er weer nieuwe fx over kan keilen enzoOrigineel geplaatst door D-mike-E
Uh...
RS7000
Motif
ES-1
Ik dacht sommige E-mu's
Meer?
De term wordt (voor zover ik denk te weten) ook in bepaalde softwarepakketten/WAV editors gebruikt, zoals SoundForge. Daar wordt wel bedoeld het converteren naar een andere sample-rate.
Uh...
RS7000
Motif
ES-1
Ik dacht sommige E-mu's
Meer?
De term wordt (voor zover ik denk te weten) ook in bepaalde softwarepakketten/WAV editors gebruikt, zoals SoundForge. Daar wordt wel bedoeld het converteren naar een andere sample-rate.
Uh... en filters/fx toepassen op je droge sample en deze vervolgens opnieuw (intern) uh... ?....?
Volgens mij is resample'n niets anders dan de mogelijkheid hebben om de output (het bewerkte signaal) opnieuw te sample'n. Sommige samplers bieden deze functie zonder dat je fysiek de output met de input moet verbinden. Dan noemen ze dat resample'n.

) en in Soundforge wat ge-eq'd
Krijg je een redelijk dik, zwaar en compacte kick van. Hehe.Origineel geplaatst door mikeyd
Hoe krijgen de pro's de kick dan toch in het hele freq. spectrum zo vol??