NOVA LAPTOP. Is het wat?

Resonance

Turn up the reso!
Zou een nova laptop nog iets aan mn setup kunnen toevoegen qua geluid ?
Ik heb oa V-station al en een Virus en een Nord. Maar ben nog op zoek naar cheesy geluiden en hardstyle leads etc.
En heb gehoord dat supernova's hier erg goed in zijn. De virus natuurlijk ook maar heeft denk ik weer een ander karakter.
Is de nova laptop iets ? Of is dit pure geld verspilling om er voor 500 euro een nova laptop bij te kopen?
Zoiezo mis ik het een beetje dat mn virus in multi mode alleen globale fx heeft. En dat de nova laptop 6 part multi timbraal is met 7 fx op elke part lijkt me wat. En kan later altijd die tracks nog appart opnemen op mn virus in single mode.

Leg nog wat geld bij en je hebt een jp8000.

Re: NOVA LAPTOP. Is het wat?

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Zou een nova laptop nog iets aan mn setup kunnen toevoegen qua geluid ?
Ik heb oa V-station al en een Virus en een Nord. Maar ben nog op zoek naar cheesy geluiden en hardstyle leads etc.

Oei,als ik dit zo lees denk ik dat het beter is als je wat meer in synthese gaat verdiepen.
Alleen met die virus of de nord,kun je al bereiken wat je zou willen als........
Dus,spaar je centen?

Ik heb superwave al. dus een jp heeft op t moment nog ff geen haast. En ik kan een zo goed als nieuwe nova laptop kopen. En ik weet dat de virus en de nord ook goed zijn in cheesy geluiden maar elke synth klinkt toch weer anders.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik ben nog steeds een beetje een preset pusher :)

In dat geval kun je beter geen Nova erbij nemen,want die bak vraagt erom om flink mee te editten...;)

Het is echter een zeer lekkere bak,heel anders van karakter als bijv. de Vrus...maar als je al 3 VA-bakken hebt,zou ik toch eens kijken naar iets echt analoogs....als je echt een preset pusher bent kun je beter een JV of XV kopen denk ik...

Ik gebruik vaak of presets of gebruik presets en edit die weer.
Maar echt dingen van scratch bouwen en wetend waar ik mee bezig ben is er (nog) niet bij. Al kan ik soms wel leuke dingen bouwen maar dit is meer een kwestie van lang tweaken dan weten wat ik doe :)
En iets echt analoogs voor rond de 500 euro ? juno ofzo ? ben alleen zo bang dat er al iets niet goed werkt of snel iets kapot gaat omdat ze al redelijk oud zijn. Maar opzich is dit ook zeker iets wat me aan het denken zet, iets wat echt analoog is :)

cheasy en hardstyle geludien zijn juist de v-station op het LIJF geschreven !

Als ik die setup van jou bekijk moet je daar heel wat leuks mee kunnen maken toch? Als ik dat had was ik echt tevreden. Het zit hem echt niet in het aanschaffen van meer gear. Je kan met die Virus alleen al vette muziek maken... Wil je echt iets nieuws dan heb ik nog wel een Novation KS4 te koop. 4 parts/16 stemmig... Net zo vet als de Nova. ;)

Origineel geplaatst door Max Menace
Als ik die setup van jou bekijk moet je daar heel wat leuks mee kunnen maken toch?...

daar zat ik nou ook naar te kijken. desalnietemin vind ik de nova erg lekker hoor en kost ook geen ruk, maar als ik dat van jouw had kocht ik geen nova derbij.

Back