Welke live sequence-software voor ons?

Sly Dog

Tweak, Sample, Loop.
Later dit jaar heb ik samen met ProtoHuman en Relaxz een live-optreden en nu zit ik met de vraag welke software voor ons geschikt is om te gebruiken.

Onderstaande punten zijn voor ons van belang:
- looppunten van sequences kunnen verplaatsen (zonder haperingen, wat bij Cubase nogal eens het geval is)
- activeren van Program Changes (om reeds gebouwde presets in de apparatuur te kunnen activeren)

We willen dus live sequence-loops kunnen wisselen zodat we zelf onze opbouw kunnen bepalen en bij het afspelen van een nieuwe loop ook de bijbehorende preset voor het betreffende hardware-apparaat kunnen activeren.

Kheb de zoekfunctie al gebruikt maar heb tot nog toe nog niet een thread kunnen vinden waarin antwoord werd gegeven (kan ook aan mij liggen hoor!)

Ableton Live is volgens mij wat je moet hebben... je kunt de hardware syncen aan Ableton, maar dan moet deze wel een interne sequencer hebben volgens mij...

Wij gebruiken liever niet de interne sequencers van de apparaten aangezien de meesten enkel een arpeggiator of simpele sequencer hebben en onze sequenceloops redelijk gecompliceerd zijn.

We gebruiken overigens live geen VST's of audioloops, het gaat dus puur om aansturing van hardware.

Volgens mij moet je dan een hardware Sequencer gebruiken, een Rm1x of zoiets..volgens mij is er geen software voor

Komt ie weer... een E-mu Command Station (MP-7, PX-7 of XL-7) met O.S. versie 2.0!!

Heb je ook XMIX. Dat is het live mixen van tracks uit andere patterns.

Heeft ook voldoende controllers voor je live performance.

16 tracks, 32 midi kanalen uit, 16 midi in, USB voor up/download'n van je sequencer data vanaf laptop, 128 noten polyfoon... etc...

http://www.emu.com/products/category.asp?category=628&maincategory=628

voor midi sequencing zou ik een mpc overwegen. Voor audio ableton live

Indien ik op een podium zou moeten gaan staan met software draaiende op een windows pc, zou ik van pure zenuwen in mijn broek schijten. De software is betrouwbaar genoeg om thuis of in de studio te werken maar zo heel af en toe blijft er gewoon wel eens iets hangen. En dan sta je dus live mooi voor lul. Dus mijn advies: Indien er een hardwarematige oplossing bestaat, zoals aangegeven in deze thread, zou ik er serious over nadenken.

Hmmm, kijkende naar de reactie's wordt dat weer investeren...:o:
Misschien work met de aanschaf van een MPC eindelijk es vintage-lid! :D

Maar eh, is een Alesis MMT-8 of Roland MC-50 niet geschikt om de klus te klaren, of kunnen die geen Program Changes versturen? Ik ben namelijk niet zo rijk dat ik me een sequencer van 800 euro kan veroorloven...

ik heb de mmt8 heel lang gebruikt om prog changes te versturen om zo me mx8 te proggen. ook nog andere controllers etc. gebruikt en verstuurd ermee... makkelijk in te kloppe en via footswitch zo te bedienen. maak voor ieder nummer een pattern aan en gebruik dan de mute knop voor 1 van je 8 tracks om zo dus die dingen te verzenden...

Back