midi op m,n pc

ApenZuur

FreeTekno AcidFreak
kan ik mijn drumcomputer aansluiten op mijn pc met zelf een kabel te maken van midi naar een van de 5 Mini-jacks achter op de soundcard

Volgens mij haal je midi en audio een beetje door elkaar heen..

Verder zou ik de zoekfunctie op dit forum eens proberen om antwoorden
te vinden op dit soort vragen...

Moet je eerst weten wat welke pinnetjes doen van die jack. (of gewoon stekker)

Re: midi op m,n pc

Origineel geplaatst door ApenZuur
kan ik mijn drumcomputer aansluiten op mijn pc met zelf een kabel te maken van midi naar een van de 5 Mini-jacks achter op de soundcard

Ik denk niet dat die aansluiting erg zinvol is.... Als je je drumcompu op de midi aansluiting van je (wat voor een eigenlijk?) geluidskaart wilt aansluiten, dan is daar bijvoorbeeld een midi-verloop kabel voor nodig die je op de joystick-poort kunt aansluiten. Een andere mogelijkheid is een losse midi-interface aan te schaffen.

midi

midi

Origineel geplaatst door fuse
Moet je eerst weten wat welke pinnetjes doen van die jack. (of gewoon stekker)

ik kan door meten welke ground is en + links ,+ rechts.
en dan een draad met aan beide kanten een jack aansluiting

Attachments

• plugs1.jpg
    plugs1.jpg
    9,1 KB · Bekeken: 108
Re: midi

Re: midi

ik kan door meten welke ground is en + links ,+ rechts.
en dan een draad met aan beide kanten een jack aansluiting

ik zie hier geen midi :confused:

gegevens soundcard

gegevens soundcard

Hieronder worden de audio-invoerbronnen omschreven, die kunnen worden aangesloten op uw geluidskaart:

Audio-invoerbron Beschrijving
Aux * Analoge apparaten, bijvoorbeeld TV-tuner, MPEG- of vergelijkbare kaarten. Interne verbinding
CD-audio* Audio-invoer via CD- of DVD-drive in analoge indeling.
Microfoon* Microfoon
Lijn in* Analoge apparaten, bijvoorbeeld cassettespeler en draagbare cd-speler
TAD in* Telefoonantwoordapparaat Dat wil zeggen, standaard voicemodem Interne verbinding
PC-luidspreker* Luidsprekerconnector op de moederkaart van de computer. Interne verbinding

Cd-digitaal Ook wel CD-SPDIF. Audio-uitvoer via CD- of DVD-station in digitale indeling.
Lijn in 2* Een tweede Lijn in-verbinding.
Lijn in 2/Mic 2* Een gedeelde verbinding voor een tweede Lijn in of een tweede microfoon.
Aux 2* Een tweede Aux-ingang. Externe verbinding
MIDI MIDI-toetsenbord, effecten-processor, geluidsmodule, enzovoort.
SPDIF in Digitale apparaten zoals MiniDisc- of DAT (Digital Audio Tape)-apparaten.

Wave/MP3 Golf-/MP3-bestanden die in Windows Media Player of Active Movie worden afgespeeld.

Opmerking

Audio-invoerbronnen die zijn gemarkeerd met een sterretje (*), zijn analoge audio-invoerbronnen.
Het kan zijn dat niet alle audioinvoer beschikbaar is voor bepaalde modellen.

Verwant onderwerp

Copyright © 1999-2002 Creative Technology, Ltd.

Welke geluidskaart heb je en welke drumcomputer? Dan zijn we hier in no-time uit. Of stuur foto's van de backpanel van beide. In ieder geval kun je geen midi door een audiopoort sturen (dat wordt simpelweg niet herkend).

je kunt de audio van de TR-606 opnemen door een passende kabel aan te sluiten tussen de output van de TR-606 en de Line input op de geluidskaart

Wat Matt zegt.

En een drumcomputer zonder midi aansluitingen snapt niets van midi van je geluidskaart. :)

Maw, het kan niet.

blauwe jack

blauwe jack

m,n computer speelt de muziek wel goed af nu via de blauwe jack ingang.alleen kan ie nu niet in 1 lijn lopen met een programma..of zou dat ook mogelijk zijn

Re: blauwe jack

Re: blauwe jack

m,n computer speelt de muziek wel goed af nu via de blauwe jack ingang.alleen kan ie nu niet in 1 lijn lopen met een programma..of zou dat ook mogelijk zijn
Je 606 heeft DIN SYNC ipv midi..

Daarom kan ie niet zonder midi2sync convertor synchroon lopen. Alleen op gehoor, en dat is dan weer lastig.

Back