New Heaven ambient

Derjano

Ouwe rot
Hoi,

Met deze track bezig.
Is no nie af.
Komt nog een ander stuk bij.
Piano is nog niet goed aan het einde en ook wordt nog niet in goede timing gespeeld zoals ik het wil hebben.
Ook komt er op sommige noten een delay op de piano.
Ook de drum wordt anders.
Het nummer verzuipt in de galm maar is eigenlijk ook opzettelijk, omdat dit nummer dat ook verdient.
Commentaar is welkom ook negatief.

groet Derk

link

http://home.planet.nl/~spee0153/newheaven.mp3

Lekker sfeertje, maar het basisstukje is toch echt wat te saai. En dan heb ik het niet over de pianomelodie (die klinkt wel lekker laidback) maar over de begeleiding. Vooral die pad stoort me nogal. Hij ligt er iig te dik bovenop. Misschien dat ie als weggemoffelde bodem nog wel dienst zou kunnen doen.

Dan het tussenstukje (vanaf 0:25 ofzo). Kijk, dat is nou spannend. Dat doet me gelijk de oren spitsen. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Hartstikke lekker, houen zo.

Kortom, een verhaal met 2 kanten, maar werk er vooral lekker aan door!

Origineel geplaatst door Poc
Lekker sfeertje, maar het basisstukje is toch echt wat te saai. En dan heb ik het niet over de pianomelodie (die klinkt wel lekker laidback) maar over de begeleiding. Vooral die pad stoort me nogal. Hij ligt er iig te dik bovenop. Misschien dat ie als weggemoffelde bodem nog wel dienst zou kunnen doen.

Dan het tussenstukje (vanaf 0:25 ofzo). Kijk, dat is nou spannend. Dat doet me gelijk de oren spitsen. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Hartstikke lekker, houen zo.

Kortom, een verhaal met 2 kanten, maar werk er vooral lekker aan door!

Ok bedankt.
Zijn trouwens 2 gelayerde pads.
Hele tijd mee bezig geweest om die goed op elkaar laten aansluiten qua attack en release.
Vind je de sweep er te dik boven opliggen? Misschien moet ik de sweep meer naar achteren plaatsen en de andere pad naar voren laten komen.

Hmmm, laat ik hier maar niet overheen gaan zingen :) ;)

Doet mij een beetje denken aan de retro-ambient dingen uit de tijd van Art of Noise enzo..

Vind er een lekkere sfeer inzitten,
ben het met Poc eens dat het 2e wat meer donkere thema bij mij ook de oren doet spitsen.
Je zou het nummer ook verder in die sfeer kunnen trekken.

Origineel geplaatst door trigg
Hmmm, laat ik hier maar niet overheen gaan zingen :) ;)

Doet mij een beetje denken aan de retro-ambient dingen uit de tijd van Art of Noise enzo..

Vind er een lekkere sfeer inzitten,
ben het met Poc eens dat het 2e wat meer donkere thema bij mij ook de oren doet spitsen.
Je zou het nummer ook verder in die sfeer kunnen trekken.

Ha ha nou is dit nummer daar ook niet geschikt voor.
Maar er komt nog een ander stuk bij.

Origineel geplaatst door 6 trak
vind de piano wat te griddy... mag wel wat losser...

Ritmisch klopt de piano nog niet helemaal zo als ik het wil dat had ik al vermeld komt ook op sommige noten een delay.

ja!

lekkere feel...onverwachte akkoordenprogressie, altijd leuk!

maar zeker met dit soort nummers: meer ontwikkeling in je geluiden! Gate je pads bijvoorbeeld subtiel, wat meer afwisseling in de drums, of toevoegingen (shakertje?)

en probeer af en toe die piano tweestemmig te spelen, ook leuk voor de afwisseling!

suc6

Origineel geplaatst door hansbakker
ja!

lekkere feel...onverwachte akkoordenprogressie, altijd leuk!

maar zeker met dit soort nummers: meer ontwikkeling in je geluiden! Gate je pads bijvoorbeeld subtiel, wat meer afwisseling in de drums, of toevoegingen (shakertje?)

en probeer af en toe die piano tweestemmig te spelen, ook leuk voor de afwisseling!

suc6

Dank u voor het commentaar.
De drums gaan zowiezo weg want dat is een loopsample en ik gebruik meestal nooit samples.
Dat twee stemmig is toevallig dat wilde ik juist gaan doen op het laatse gedeelte.
De Pads zijn
De Choir is een of ander jongenskoor ingespeeld via mijn sampler.

Mooi dit! Leuke wendingen met accoorden ook, verrassend, daar houd ik wel van! Ik vind de drums alleen ietsjes minder, de track is meer waard.

Piano spel loopt soms niet helemaal synchroon, opzich is dat altijd wel mooi, als het niet precies goed loopt, maar in deze track vind ik het soms irritant.

Verder kan de track nog wat meer geluiden gebruiken qua atmosfeer, bleepjes, swoosjes whatever...

Leuke track, ik zou em nog ietsjes beter uitwerken, en vooral niet laten liggen, want de melodie is magisch!

Origineel geplaatst door forcesupreme
Mooi dit! Leuke wendingen met accoorden ook, verrassend, daar houd ik wel van! Ik vind de drums alleen ietsjes minder, de track is meer waard.

Piano spel loopt soms niet helemaal synchroon, opzich is dat altijd wel mooi, als het niet precies goed loopt, maar in deze track vind ik het soms irritant.

Verder kan de track nog wat meer geluiden gebruiken qua atmosfeer, bleepjes, swoosjes whatever...

Leuke track, ik zou em nog ietsjes beter uitwerken, en vooral niet laten liggen, want de melodie is magisch!

Bedankt voor het commetaar inderdaad zoals ik al zei is het niet allemaal nog goed synchroon.
En de drums is een sample dusdiea gaat er zowiezo uit.
Normaal post ik eigenlijk nooit iets onvolledig. Maar ik wilde nu wel eens commentaar van te voren hebben zodat ik nog eventueel wat kan aanpassen.
Zo heb ik commentaar op de pads waar ik ook mijn twijfel over had.
De drums en de piano wist ik al.
Nou hoor ik trouwens niemand iets zeggen over de choir.

van mij mag snaredrum en shaker of hihat er wel uit
akkoordenschema is erg goed mooie strings en de piano mag iets levendiger wel maar dat is hiervoor al gezegd, iets losser gespeeld dus
ben benieuwd naar de nieuwe versie

Origineel geplaatst door Woeaaw
van mij mag snaredrum en shaker of hihat er wel uit
akkoordenschema is erg goed mooie strings en de piano mag iets levendiger wel maar dat is hiervoor al gezegd, iets losser gespeeld dus
ben benieuwd naar de nieuwe versie

Dank voor het commentaar.
De drums is gewoon een sampel loop die gaat ook helemaal weg.
De strinsg worden iest veranderd de sweep gaat iest naar achteren en misschien iets meer gated.
En de piano is inderdaad niet goed qua timing. Maar opzich wil ik de lead meldodie ingespeeld 1 notig zo houden.
Er gaat voor het andere stuk een blaas instrument bij komnen, maar die moet ik nog eerst nog gaan opnemen en samplen om te kunnen gebruiken.

Eerste wat ik denk als ik dit hoor...waar blijft die gitaarsolo a la pink floyd

Origineel geplaatst door Bubo
Eerste wat ik denk als ik dit hoor...waar blijft die gitaarsolo a la pink floyd

Dank je maar gaat moeijk worden ik speel geen gitaar.

Back