access virus C overschatte synth?

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
DOOIE LINKS ALWEER :stupid :stupid :stupid

Save as?

ooo sorry had t al uitgevonden maar vergeten te melden hier........sorry:stupid

Ik ben misschien een beetje spuit 11, maar hebben jullie al eens aan de virus classic gedacht? Das een virus B met een beetje van C...

Hallo,

Ik heb afgelopen zomer als n00b als eerste synth een Virus KC gekocht... om mee te beginnen zalk maar zeggen.
op het begin wist ik me er geen raad mee.
ik raakte er al snel aan verslaafd.. en heeel erg, ik ben nu echt een fulltime Virus Abuser geworden net zoals =X= zalk maar zeggen.
Veel freaken met die hap.. vooral met bassdrums en dan met de LFO klooten en High-pass filters vind ik echt de bomb..
ik sta vaak zelf achter dat wilde beest te springen als een gek... zo vet vind ik dit apparaat gewoon.

je kan er ook vette zoals dat in de hardcore scene heet ''rititititititiew'' geluiden uit halen..
de LFO knop is ondertussen mn Love Knop geworden omdat je de geluiden er gewoon lekker smerig en dark door kunt laten klinken...

1 ding weet ik zeker, deze synth gaat er bij mij niet meer uit!

Hulde aan de Virus KC.. het is het mn geld dik en dubbel waard!

Origineel geplaatst door paul
1 ding weet ik zeker, deze synth gaat er bij mij niet meer uit!

Hulde aan de VirusKC.. het is het mn geld dik en dubbel waard!

idem voor mij, al dan niet voor een C Desktop ...

deze synth is gewoon top als je ermee kan werken ... anders jah , pech gehad en zonde ...

en die vergelijking met de vanguard ... kheb de vanguard ook in huis gehaald, mits dat ie zO goed werd aangeschreven ... maar viel dat even tegen ... plastiek-fake sound .. dat krijg je, tenzij je EnOrm veel moeite doet om een degelijke patch te maken ... en zelfs dan nog klinkt et niet natuurlijk :-s .... die vergelijking kan wat mij betrefd de boom in :)

toch zou'k aanvullend nog een Q-rack of een Nordrack III willen ... om een beetje verscheidenheid in *sound* the hebben ...

en de reden waarom de nordrack zo dun klinkt volgens jou is het feit dat daar geen effecten op staan ... maar zelfs dan kan je er al warme vette sounds uit halen imho ... als je eens uitgebreid test in een winkel zal je dat ook wel ondervinden ...

alé, greetz, despe

Origineel geplaatst door DeSpErAtOzz

en de reden waarom de nordrack zo dun klinkt volgens jou is het feit dat daar geen effecten op staan ... maar zelfs dan kan je er al warme vette sounds uit halen imho ... als je eens uitgebreid test in een winkel zal je dat ook wel ondervinden ...

alé, greetz, despe

Tuurlijk,
zoals van de week hier al ergens op't forum al eens was gezegd;
met de nord kan je bassen proggen dat het karton en draperie's rond je oren vliegen! :halleluja

Origineel geplaatst door Special K
Ik ben misschien een beetje spuit 11, maar hebben jullie al eens aan de virus classic gedacht? Das een virus B met een beetje van C...
Da's niet echt wat de comparison chart zegt - die zegt dat 't een Virus A is met een beetje veel van B :).

Origineel geplaatst door Yoozer
Da's niet echt wat de comparison chart zegt - die zegt dat 't een Virus A is met een beetje veel van B :).
Is dat niet gewoon een kloon van een B, om niet te moeten zeggen dat het zo is omdat B nog zo populair is en vraag achter was? (layout...)
marketing... ..

hey by the way, heb ineens purpere sterretjes ipv groen, LOL! :D (had het nog ni door)

concluderend kunnen we dus stellen dat de virus c geen overschatte synth is. 8o)

om even terug te komen op de originele vraagstelling

Origineel geplaatst door Roel
concluderend kunnen we dus stellen dat de virus c geen overschatte synth is. 8o)

om even terug te komen op de originele vraagstelling

niet overschat maar wel te duur :D

Origineel geplaatst door Prophet
Is dat niet gewoon een kloon van een B, om niet te moeten zeggen dat het zo is omdat B nog zo populair is en vraag achter was? (layout...)
marketing... ..

Dat was de Classic. De Rack heeft 2 oscs en een polyfonie van 16 stemmen (nu 20), terwijl de B er 3* heeft, met een polyfonie van 24 (*dropt terug naar 18 bij 3e). De Classic is gelijk aan de B, alleen met een leuker uiterlijk.

Ik heb zelf een virus-b gehad?! Was er zelf persoonlijk totaal niet over te spreken!
Wat een "Drama" bak?! Ik weet niet hoe het met de C-versie zit?
Maar voor mij iig geen Virus meer?! ;)

Origineel geplaatst door Cisco
Ik heb zelf een virus-b gehad?! Was er zelf persoonlijk totaal niet over te spreken!

en wat was daar precies zo "drama" aan? ;)

Origineel geplaatst door Cisco

Ja dat wil ik ook wel eens weten want ik vind mijn Virus B echt fantastisch

Heb me vandaag een gloednieuwe virus B aanngeschaft, ik vindt hem nu al super klinken. Waarom ik niet voor de c gegaan ben tja, viel iet goedkoper uit. De classic jah iets te felle kleur :D
Nu men eerste uren met dit beest doorgebracht te hebben, is het stilaan tijd om eens onder de wol te kruipen.
heb er een uurke of 6 knoppen draaien achter zitten...:Z

Het hele plaatje van de Virus vind ik persoonlijk bagger?!
Begin maar eens met de handleiding?! Daar heb je volgens mij echt werkelijk geen kloot aan! :confused:
Ten tweede is volgens mij bijna wel iedereen wel op de hoogte dat de Virus toch wel een beetje een lastige bak is om te programmeren. Ikzelf had de Virus toch wel binnen een korte tijd door, en heb nooit echt problemen gehad m.b.t het maken van eigen sounds. Maar dat is ook meteen mn tweede punt. Persoonlijk vindt ik de Virus echt veel te Fantasieloos/Standaard klinken?! Ik heb naar mijn mening echt alles uit die bak gehaald?! Ben daarnaast trouwens een echte "Techno" producer?! Ik wil de Virus absoluut niet beoordelen! Maar hij heeft het voor mij niet gedaan, wat ik er eigenlijk van gehoopt had?! Qua sound klinkt de Virus echt wel fantastisch! Maar het is gewoonweg niet mijn stijl!
Ik had het gevoel dat de Virus echt gericht was tot 1 en bepaald genre?! En ik had in eerste instantie gedacht dat de Virus in staat was bijna elk denkbaar geluid te produceren?! Nogmaals, de Virus klinkt super! Maar m.b.t mijn smaak van muziek had ik er weinig aan?! Nou heb ik alleen een "B" versie gehad?! Heb de "C" nog niet gehoord?!

peace...

Back