Ik heb ook een 32-8 alweer bijna anderhalf jaar.
Hij is kwa mogelijkheden erg ruim, 32 kanalen, nog eens 32 inline erboven op, direct outs op alle channels, inserts op alle channels/bussen/master. 4 auxen plus 2 foldbacks die ook weer als auxen zijn te gebruiken (wel prefader) 1 van die foldbacks is helaas alleen op het inline kanaal te gebruiken. laag eq en hoog eq kun je per kanaal naar het inline kanaal schakelen, zo ook aux 3 en 4.
Wat ook heel handig is, je kan de bussen uitsturen op de direct outs van de 32 kanalen.
Dus als je de 8 outs op je bussen vol hebt, kun je als nog 4 x alle 8 bussen terug roepen op de directouts van kanalen 1 tot en met 32, dus bijv de out van bus 1 op direct out kanaal 1 , 9 , 17, 25, de out van bus 2 op direct out van kanaal 2, 10, 18, 26 etc. Handig als je de bussen outs al naar een recorder hebt, en de bussen outs ook nog eens wilt doorlussen, aangezien je per kanaal de directout om kan schakelen naar een bus out, heb je altijd wel ergens eentje over om de bus uit te sturen.
prefader listening zit echt overal op, dus de mono channels, de inline channels, de bussen, de aux returns en after fading listening op de aux sends en foldback sends
Bussen zijn mono te schakelen, ook weer handig voor doorlus werk, als je al je fx een beetje handig aansluit hoef je nooit meer jacks om te prikken en patchbays zijn dan ook niet meer nodig, helemaal als je al je 64 ins volgooit op zo,n manier dat je geen 2 tegelijk gebruikt op de zelfde channel. Fx returns zijn ook te schakelen naar de master ipv de bussen, zodat als je bijv compressors aan je bussen hebt hangen, niet onnodig je fx mee word gecomprest als je dat niet wilt, dat had me vorige mixer niet en dat vond ik toch wel een dikke misser.
Robuuste pots en faders, die op me vorige (soundcraft lx7) waren super wiebelig vergeleken bij deze. Alle pots zitten ook met eigen moeren vast, dat had de lx7 bijvoorbeeld ook niet.
Nadeel van deze tafel vind ik toch wel de inserts die vies worden na een tijdje, als je dan de insert eruit trekt sluit het verbreek contact niet fijn en heb je even een hoop gekraak. gain omhoog en het is weer weg. Alle inserts schoonmaken is een betere oplossing. Maar dat is eigenlijk niet alleen specifiek deze tafel, alle (budget) tafels waar ik mee gespeelt heb hebben daar last van btw ook de ghost als ik zo de verhalen op internet mag geloven.
hoe hij klinkt naast een sndcraft ghost/ a&h gs3 weet ik niet, ik weet wel dat de ghost een stapje omhoog is en van wat ik van mensen hoor de eq daarop een stuk lekkerder klinkt, de ghost word trouwens ook mijn volgende tafel. Ik vond zelf de eq in het begin een klein beetje tegen vallen vergeleken bij de lx7 en heb ze een tijdje naast mekaar gehouden en uiteindelijk toch de lx7 weg gedaan.