Behringer MDX2000

Skipsel

Evil Rabbit
Ik heb vandaag een Behringer mdx2000 gekocht, helaas zonder manual. Nu is dat ding niet zo heel moeilijk te begrijpen, maar toch heb ik er een vraagje over. Wat is precies de functie van de "key listen" en "key ext." toetsen?
Is dit gewoon een sidechainfunctie onder een andere naam, of heb ik het mis. Weet iemand dit? Of heeft iemand misschien een pdfje/kopietje van de manual. Ik heb hem wel gezocht, ook bij Behringer, maar helaas niet gevonden.

misschien dat je moet zoeken onder MDX2100 of MDX2200.....dat zijn de nieuwere versies van de Composer...

Heb ik gedaan. Op de 2200 zitten de SC aansluitingen op dezelfde plek als de Key Ext. aansluitingen op de 2000, met dezelfde symbolen erbij. Ik denk dus dat het hetzelfde is. Wil het alleen liever zeker weten :)
Ik zal hem van de week wel ff aansluiten en uitproberen.

Kep ff de hqandleiding opgezocht,dit is wat ze zeggen :

The "key external" function :

The composer offers an exceptionally usable external facility by using the key external fuction.
By activating the KEY EXT switch,the composer's control path is disconnected from the audio input and therefor interrupted.
The audio input is routed to the KEY SEND output and the KEY RETURN input now receives the new control signal which is derived from an inserted effects processor.

Vervolgens gaan ze allerlei toepassingen daarvoor uitleggen,waaronder eq in de sidechain,de-esser,selective filtering en ducking....
Lijkt me een gewone sidechain dus...

en dan is KEY LISTEN een soort voorbeluistering,om het signaal te checken...

Back