softsynth voor hardcore

geerdy

Ingeburgerd
hello kben opzoek naar advies ...

Kheb nu al een paar softsynth uitgetest

Superwave preformer
Synth 1
Novation Bass station
en Pro-53

de beste (voor mij) is de superwave en de pro-53

welke moet ik volgens jullie uitproberen (het is voor de melodielijnen dat ik nog niet zo mijn ding heb gevonden)

Alvast bedankt van een beginnend muziekmakertje (kben de naam producer zeker nog lang niet waard 8o) )

ik zou als ik jou was ook ff de FM7 checken daar zitten toch wel mogelijkheden voor de hardcore.

absoluut de ReFX Vanguard checken! daar zit een gate op die heel intuitief werkt, zeker voor jou stijl muziek!

De enige vst synth waar ik ook hardcore mee heb gemaakt is de v-station van novation.

Maar echt geweldig istie niet..

Het is zeker niet eenvoudig maar ik ben vast besloten om vol te houden

eerst eens kijken wat ik kan aanvangen met software en daarna overstappen op hardware

ik ga zeker de demo's proberen van jullie tips alvast bedankt

oh ja mss nog even een vraagje momenteel "pruts" ik in fruity

maar vermits ik langzaam aan met hardware zal beginnen ben ik ook op zoek naar een cubase versie welke is volgens jullie aan te raden?

eentje waar dus makkelijk plug-ins aan te koppelen zijn maar ook met der tijd hardware

er zijn verschillende versies en als beginner zie je niet altijd wat het beste te gebruiken is

Origineel geplaatst door geerdy
maar vermits ik langzaam aan met hardware zal beginnen ben ik ook op zoek naar een cubase versie welke is volgens jullie aan te raden?

eentje waar dus makkelijk plug-ins aan te koppelen zijn maar ook met der tijd hardware

er zijn verschillende versies en als beginner zie je niet altijd wat het beste te gebruiken is

Ehh... Voor beginners is er 'Cubasis', kost +/- 100 euro... Dan heb je niet zoveel vst slots(16?). Cubase vst heeft er meer geloof ik. Dan heb je nog Cubase SX en de iets afgeslankte versie daarvan, Cubase SL maar dat zijn behoorlijk dure grappen om mee te beginnen..

Ik zou gewoon ff op marktplaats.nl kijken daar vind je er vast wel 1 voor een leuk prijsje...

Sander

ik zou gewoon cubase VST32 5.0 werkt goed met alle plug-ins. en is te updaten.

Anders cakewalk eens proberen, ik weet alleen niet of dit met plug-ins werkt.

Cubase is zeker en zijn ook een hoop plug-ins voor te vinden.

Origineel geplaatst door hansbakker
absoluut de ReFX Vanguard checken! daar zit een gate op die heel intuitief werkt, zeker voor jou stijl muziek!

Is inderdaad een goede keuze. Van dezelfde fabrikant (ReFX) eens Beast en Claw checken. Gewoon in cubase op elk kanaal hetzelfde, krijg je een HEEEL dik geluid.

Welke synth ik goed vind voor hardcore:

- JunoX2
- V Station
- Pro 53 (Ziekelijk veel scheurgeluiden)
- FM7
- Junglist (Voornamelijk voor de ragbassen)
- Oddity (Erg moeilijke synth, maar als je het door hebt, oei oei oei)

Back