"Zanger(es) gezocht" - hoe ga je te werk

Bobby

.com
hoi hoi,

tot nu toe heb ik altijd instrumentaal gewerkt, of met vocals waar copyright op staat en ik dus niet buiten m'n kamertje mag laten horen :smeris:
Nu wil ik wel es iets met vocals gaan proberen, maar hoe pak ik dit aan? Ik heb zelf geen pro-studio, dus het hoeft niet al te professioneel/formaal te gaan allemaal.
Heb dus geen ervaring met vocals, maar vragen errond des te meer.
Ik veronderstel dat je een zoekertje plaatst waarin je vermeld in welke stijl je je candidate zoekt ...
- vraag je dan al meteen of ze es langs komt om es kennis te maken? iets gaan drinken ofzo
- moet je eerst een muziekaal concept hebben opgezet vooralleer de vocals erbij te halen (ik kan me voorstellen dat de zangeres in kwestie niet zo dicht bij me woont en geen zin heeft om op een stoel te zitten terwijl ik melodietjes en knopjes zit te draaien :))
- in hoeverre kan/moet je inbreng aan haar vragen
- hoe stel je je op tegenover haar
- moet ik haar vertellen over m'n studiotje (op m'n slaapkamer, met m'n bed een meter achter m'n desk met gear :P) kwestie van geen vervelende situaties uit te lokken
- ... (zo van die dingetjes allemaal)

Please geef wat raad/vertel over eigen ervaringen ... ben hier echt heel benieuwd naar!

cheerz!!

- Bobby - :kroon:

ik zou sowieso pas een zangeres zoeken als je goed weet wat je allemaal wilt laten inzingen...
anders is het veels te vrijblijvend. amateurbandjes aflopen en zangeressen aanspreken die jou qua stem aanspreken is vaak een goeie om een zanger(es) te vinden.

Ik denk dat het beste om te beginnen is om een compleet nummer te hebben incl. tekst en guidevocals.
Stuur het haar op zodat ze kan oefenen en in haar eigen tijd ermee spelen.
Het werkt dus niet om een eerste keer in je studio af te spreken, haar een microfoon in de handen te douwen, op play te drukken en te zeggen "zing maar wat".

Als je eerst zo een track maakt kan je daarna altijd nog zien of zij haar inzet wil vergroten d.m.v. tekst en ideen.

Laat eerst muziek van je horen en zeg daarna pas dat je het allemaal in je slaapkamer produceert.

Spreek wel gelijk in je studio af omdat je dan dingen kunt laten horen en gelijk over de inhoud kan beginnen.
In een cafe lijkt het teveel op een date en kan je vaag lullen over muziek.

Vraag een demo van haar.

muziekantenbank.net :D

Deze link is voor provincie brabant.

- Meteen bellen als je een telefoonnummer ziet staan. Heb ik ook gedaan! Werkte prima!
- Gewoon vragen waar zij wil afspreken en niet jij. Sommige meiden vinden het eng om meteen naar je huis/studio te komen en spreken liever op een publieke plaats af. Indien het geval, neem je CD mee en discman en laten horen.
- Geen CD opsturen, meteen hoppakee confronteren. Anders vinds zij dadelijk alles helemaal gaaf, maar jij vind haar helemaal NIET gaaf.

Geloof me meteen confronteren is het beste. Spreek uit ervaring :D

Origineel geplaatst door Wous
muziekantenbank.net :D

Deze link is voor provincie brabant.

- Meteen bellen als je een telefoonnummer ziet staan. Heb ik ook gedaan! Werkte prima!
- Gewoon vragen waar zij wil afspreken en niet jij. Sommige meiden vinden het eng om meteen naar je huis/studio te komen en spreken liever op een publieke plaats af. Indien het geval, neem je CD mee en discman en laten horen.
- Geen CD opsturen, meteen hoppakee confronteren. Anders vinds zij dadelijk alles helemaal gaaf, maar jij vind haar helemaal NIET gaaf.

Geloof me meteen confronteren is het beste. Spreek uit ervaring :D

mee eens,.. en kijk uit.. laat je niet door de vrouwelijke charmes in de luren leggen,.. soms zit je VEEL langer vast aan een zangeres, als dat je eigelijk geplanned had... :D

Origineel geplaatst door Don Borito
soms zit je VEEL langer vast aan een zangeres, als dat je eigelijk geplanned had... :D

Ve' Been there, done that!! =(

Gewoon meteen afkappen dan, maar als ze lekker is en je bent nog vrijgezel en je studio staat in je slaapkamer :duivels:

Kan ze eventueel blijven slapen als ze moe is van het zingen :Z :z :engel:

:peukie:

De geweldige groep Arsenal hun studio staat dichtbij een oude minutiefabriek (Arsenal) dichtbij de Matongé wijk in hartje Brussel. Ze zochten wat vocals, stapten het eerste café binnen met de vraag of iemand een goeie zangeres kende. Even later zat een meid vrolijk mee te zingen op de muziek. Het resultaat is te horen op het prachtalbum "obeyo soul" op wha? records.

Maar of je evenveel succes in je lokale kroeg gaat hebben:biertje:

Back