uitmixen

cns

sfm
Uitmixen met een standaard voor de kick hihats etc>? Is deze ergens te vinden of weet een van de heren/dames hier het?

Een kick klinkt bijvoorbeeld veel lekker met een khz van 75 en nog een beetje mid met laag zoveel mogelijk eruit, toch?!

Dat ligt helemaal aan de sound die je gebruikt, de ene kick is niet de andere.

In audio is er maar 1 regel: er zijn geen regels alleen richtlijnen, doe gewoon wat het beste klinkt...

Je kunt ook luisteren naar hoe anderen het doen.

Re: uitmixen

Origineel geplaatst door cns
Uitmixen met een standaard voor de kick hihats etc>? Is deze ergens te vinden of weet een van de heren/dames hier het?

Een kick klinkt bijvoorbeeld veel lekker met een khz van 75 en nog een beetje mid met laag zoveel mogelijk eruit, toch?!

ik weet niet of jij 75000 Hz kan horen maar ik denk dat je met 75 Hz een stuk verder komt ;)

Trouwens, het hangt helemaal van de kick af..90 Hz kan bij de ene kick heel veel toevoegen terwijl dit bij een andere tot gevolg kan hebben dat je kick als een tom klinkt...

vooral compressie over je kick doet het (bijna) altijd goed, en zorg dat je hihats fris klinken..

o ja is idd 75 hz:stupid

maar ach is dus duidelijk, maar het is meer dat ik commentaar krijg op demo's die voor mijn gevoel goed zijn en dan toch net te leeg, te veel hoog, te veel laag bevatten.

om dol van te worden maar ik ga gewoon al;les proberen.

hihats fris? euh hoe fris? af en toe krijg ik pijn in mijn oren van de closed hat uit de 909/808.

Origineel geplaatst door cns
o ja is idd 75 hz:stupid

maar ach is dus duidelijk, maar het is meer dat ik commentaar krijg op demo's die voor mijn gevoel goed zijn en dan toch net te leeg, te veel hoog, te veel laag bevatten.

om dol van te worden maar ik ga gewoon al;les proberen.

al je mixen voor jou gevoel goed zijn en in jouw studio goed klinken maar elders klinken ze anders, kan het ook met je monitoring te maken hebben...

ja de monitor boxen..

met goedkope speakers hoor je sommige dingen niet (zoals gerommel in het laag) en met monitoren wel.

Re: Re: uitmixen

Re: Re: uitmixen

Origineel geplaatst door hansbakker

vooral compressie over je kick doet het (bijna) altijd goed,

Met dat "bijna" bedoel je waarschijnlijk dat al het laag uit je kick gaat als je 'm te hard compressed. Niet echt heel handig dus. Een goed kick geluid heeft bijna geen compressie nodig. Je kan wel wat extra sustain uit de kick halen door te compressen.

Phonic p 6A heb ik dus "das wel ok" maar misschien zijn mijn oren fucked!

Re: Re: Re: uitmixen

Re: Re: Re: uitmixen

Origineel geplaatst door Nolet
Met dat "bijna" bedoel je waarschijnlijk dat al het laag uit je kick gaat als je 'm te hard compressed. Niet echt heel handig dus. Een goed kick geluid heeft bijna geen compressie nodig. Je kan wel wat extra sustain uit de kick halen door te compressen.

nee hoor dat bedoel ik niet...

sommige kicks duwen al zo erg door dat ze kracht verliezen door een compressor..
wat ik vaak doe is met eq de bas boosten en de "tik" van de kick iets boosten...dan de compressor erover.

Back