Mixer voor in 19 inch rack

Spirit folio's kan je in een rack hangen. De meeste Behringers dacht ik ook.
Ik ben zelf wel gecharmeerd van die Phonic mixer die nu in de Interface is getest.

Maar wat voor type mixer zoek je precies? Je hebt ook van die ouwe Roland rackmount mixers, die hebben bv geen faders, maar draaiknoppen...

die sorrt mixers worden in t nieuw ook nog gemaakt hoor

Dat klopt, zoals ik in de eerste reactie zie. Ik kijk in de eerste instantie naar iets met schuifjes, inderdaad zoals in de laaste Interface staat vermeld.

Het wordt m'n eerste mixer. Volgens mij heb ik niet zo veel ingangen nodig.

2 x mono voor m'n comp
2 x mono voor m'n RM1X
4 x mono voor m'n nog te ontvangen Nord Modular

Ik denk dat ik 2 x AUX nodig heb. In iedergeval 1 x voor een nog aan te schafen compressor en 1 voor een effecten doos.

Is dit ok, of heb ik nog meer ingangen etc. nodig? Phantom voeding?

Greetz,

Yawgmoth

alle behringer eurorack mixers kan je in een 19" rack hangen....

Olaf

Ik heb zelf een spirit folio 14/2: 6x mono, 2x stereo (en nog 2x stereo tulp zonder eq etc.) En die moet in jouw geval voldoende zijn, maar je kan beter een paar kanalen meer hebben want grote kans dat je in de toekomst nog wat apparatuur erbij koopt ;)

Ik als gierige nederlander heb er zelf wat aluminium strips voor gemaakt.

bassie2.jpg

Ik zou als ik jou was eens naar de Spirit Folio SX kijken. Die heeft wat meer kanalen. Ik kom er eigenlijk ook al tekort...

Maar er zijn natuurlijk genoeg mengpaneel topics geweest. Ik zit zelf namelijk ook te twijfelen of ik deze wegdoe en dan bv. een Behringer koop, maar daar is iedereen zo negatief over. (je kan ze wel goed rackmounten)

Ik denk dat ik 2 x AUX nodig heb. In iedergeval 1 x voor een nog aan te schafen compressor en 1 voor een effecten doos.

Je moet er wel rekening mee houden dat wanneer de mixer geen AUX returns heeft je wel enkele kanalen daarvoor moet opofferen...

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Dat klopt, zoals ik in de eerste reactie zie. Ik kijk in de eerste instantie naar iets met schuifjes, inderdaad zoals in de laaste Interface staat vermeld.

Het wordt m'n eerste mixer. Volgens mij heb ik niet zo veel ingangen nodig.

2 x mono voor m'n comp
2 x mono voor m'n RM1X
4 x mono voor m'n nog te ontvangen Nord Modular

Is dit ok, of heb ik nog meer ingangen etc. nodig? Phantom voeding?

Greetz,

Yawgmoth

Hee doe jezelf een lol en haal een mixer met wat stereokanalen erop bv spirit folio of yamaha mx 12/4 of 20/6. Is echt geen pretje als je voor je rm1x/comp steeds voor rechts en links dezelfde instellingen moet maken...maakt het ook moeilijk om ff aan de eq te draaien om de juiste instelling te vinden.

Phantomvoeding heb je niet nodig als je alleen synths aansluit.
Inserts kunnen wel erg handig zijn.

Ik zou trouwens meer kopen dan je nodig hebt, anders heb je straks stress als je een nieuwe synth erbij wilt.

Yawgmoth [/B][/QUOTE]

Yup inderdaad, meer is altijd beter. Gelijk goed doen anders
zit je straks te koekeloeren.... ;)

Zijn er genoeg. Kijk maar eens na behringer/spirit die
hebben uitstekende 19" mixers voor een goede prijs.

gr. Mario

Ik zaterdag naar Groningen (start van de Giro even bekijken), zal dan gelijk even bij Tonika naar binnen lopen daar hebben ze de volgende staan:

BEHRINGER MX1604A MIXER
BEHRINGER MX1804X MIXER + FX
BEHRINGER MX2004A MIXER
BEHRINGER MX2442A MIXER
BEHRINGER MX2642A MIXER
BEHRINGER MX602A MIXER
BEHRINGER MX802A MIXER
BEHRINGER MXB1002 MIXER
MACKIE MS-1202-VLZ PRO MIXER
MACKIE MS-1402-VLZ PRO MIXER
PEAVEY RQ-2318 MIXER 653.00
PEAVEY RQ200 MIXER 2XMONO/4XST
SPIRIT F1 16/2
SPIRIT FX8 MIXER + LEXICON FX
SPIRIT M12 MIXER
SPIRIT M4 MIXER
SPIRIT M8 MIXER 699.00
STUDIOMASTER CLUB 102 MIXER
STUDIOMASTER CLUB 142 MIXER
STUDIOMASTER CLUB 182 MIXER
STUDIOMASTER LOGIC 12 MIXER
STUDIOMASTER TRILOGY 166 MIXER
STUDIOMASTER TRILOGY 206 MIXER

http://www.tonika.nl

Greetz,

Yawgmoth

Laatst gewijzigd:
Ik heb de Spirit Folio SX, ik kan geen nadelen aan het ding ontdekken voor die prijs, en hij is niet eens veel duurder als een vergelijkbare Behringer.

Wel moet je apart een 19" kit er bij kopen als je hem in een rack wilt hangen.

1000 gulden was de prijs geloof ik tegenwoordig nieuw.

Origineel geplaatst door bikkel

Of zie mijn rack kit. ;)
Ik vind het echt belachelijk dat je fl 80,- moet betalen voor twee stukkies ijzer...

Ik baalde echt dat net nadat ik die 14/2 had gekocht de SX opeens overal in aanbieding was :(

Origineel geplaatst door OnAcid

Of zie mijn rack kit. ;)
Die aluminium strips moet je zwart verven of lakken, das toch veel mooier :)
En 80 piek is idd een beetje veel voor twee stukkies ijzer met wat gaatjes erin.

Ik heb de Spirit Folio SX, ik kan geen nadelen aan het ding ontdekken voor die prijs, en hij is niet eens veel duurder als een vergelijkbare Behringer.

1000 gulden was de prijs geloof ik tegenwoordig nieuw.

is die folio sx nog steeds voor 450 euro te koop? en zo ja, waar? bedankt.

Origineel geplaatst door leo

is die folio sx nog steeds voor 450 euro te koop? en zo ja, waar? bedankt.

Weet ik niet precies, ik hoorde hier op het forum ergens die prijs vallen, zelf heb ik er iets van 1200 voor betaald destijds.

waarom moet hij eigenlijk perse in een rack komen?
maar ik zo idd een tafel kopen met wat extra kanalen. want dan heb je de ruimte om wat nieuwe dingen te kopen zonder een tekort aan ingangen. en ook niet onbelangrijk: aux returns.

Origineel geplaatst door EDP
waarom moet hij eigenlijk perse in een rack komen?

Heb helemaal geen ruimte. Kan maximaal neerzetten:

Een 19 inch rack met daarop m'n RM1X en Nord Modular. In het rack wil ik dan m'n nog aan te schaffen menger en effecten hangen.

Greetz,

Yawgmoth

Weet ik niet precies, ik hoorde hier op het forum ergens die prijs vallen, zelf heb ik er iets van 1200 voor betaald destijds.

Een 2 jaar oude SX kost 2e hands 450 Euro, als ze nieuw die prijs hebben kom ik er gelijk 1 ophalen. Vandaag nog.

SOUNDCRAFT Spirit Folio SX 20 4-Bus,12xMono/2xStereo,2St.-Return,2Subgr.,8DirOut
retail-price: 777,00
our price: 588,00

http://www.musicstorekoeln.de/english/

Back