ReWire 'sync' probleem

Channel 37

Stamgast
Ik heb een beetje geaarzeld om dit te vragen, want het zal ongetwijfeld een simpele oplossing hebben. Ik ben alleen niet zo verdomde goed in alle interne ellende van een PC...

ReWire gebruiken is een stuk handiger dan je track als .wav exporteren uit Reason en vervolgens in Cubase verder bewerken. Mijn probleem is, dat als ik Reason met ReWire sync aan Cubase en de BPM snelheid van beiden gelijkstel, het nummer VOLLEDIG out of sync loopt zodra ik hem start. Is er iemand die de vinger op het probleem kan leggen..? Latency van Reason is 21 ms.. volgens mij is dat niet voldoende om de track zo vreselijk te laten achterlopen.

Alvast bedankt!
Cas

Als je het goed gerewired hebt dan hoef je de BPM van reason niet in te stellen. Die is dan nl gelijk aan die van de host.

Kijk je instellingen nog eens goed na.

/me geeft de microfoon aan OlafMol.

Wat heb je als eerste opgestart? Volgens mij moet Cubase dan eerder als Reason opgestart worden...
Hoort daarna automatisch ge-rewired te zijn, hoef je nix voor in te stellen.

Gerewired is hij wel hoor.. ik krijg dus ook gewoon het geluid in Cubase. Alleen met een bizarre lag :/

In ieder geval loopt het voor geen meter synchroon met de metronoom van Cubase...

Cas

Wat is je latency in Cubase?

Oei :| Zal ik dat eens snel checken...?
Mooie boel als het daaraan zou liggen :p (Ik heb Cubase nieuw.. dus nog niet al te geroutineerd :)

Cas

Hmmm... Cubase latency is 23 ms - bij mijn weten het fysieke minimum van mijn Hoontech DSP24 kaart..

Cas

Back