nieuwe steinberg synth Monologue

quifster

Gepokt en gemazeld
De geruchten worden steeds sterker dat bij de eerst volgende update van cubase sx (2.2) een nieuwe vsti zal zitten gebaseerd op substractive synthese. Op de japanse website van steinberg is zelfs een screenshot van deze nieuwe en zeer interessant uitziende synth te vinden. De update van steinberg staat gepland voor mei 2004.

en zo ziet die eruit :

monologue_large.jpg

Ziet er leuk uit maar mijn ervaring met Steinberg is dat ze niet zo sterk zijn in het VSTi proggen vind al die synths maar matig klinken (behalve de samplegebaseerden)
En betaalde update ?? Ben benieuwd ze wilden me daar al foppen met de update van 1.0 naar 2.0 (dus heb ik het maar verkocht)

Origineel geplaatst door Kevin
Ziet er leuk uit maar mijn ervaring met Steinberg is dat ze niet zo sterk zijn in het VSTi proggen vind al die synths maar matig klinken (behalve de samplegebaseerden)
En betaalde update ?? Ben benieuwd ze wilden me daar al foppen met de update van 1.0 naar 2.0 (dus heb ik het maar verkocht)

ben ik volledig met je eens, en Steinberg blijkbaar ook, daarom ontwikkelt steinberg zijn vsti's ook niet zelf meer maar laten ze dat doen.
En voor zover ik weet is dit geen betaalde update. De belangrijkste update die in 2.2 zit is namelijk het remote control gedeelte wat voor een gedeelte verdwenen is tijdens de update van sx 1 naar 2. Vanaf versie 2.2 zouden midi controllers een stuk beter ondersteund moeten gaan worden.

ik vind het er maar als een erg standaard synth uitzien. Zitten we daar nou echt op te wachten?

Origineel geplaatst door King of Snake
ik vind het er maar als een erg standaard synth uitzien. Zitten we daar nou echt op te wachten?

Worden er dan nog Uberhaupt nog ''NIET standaard synths'' gemaakt....(hardware al zeker niet) misschien zitten er wel andere leuke golfvormen in....of wavetables....ach ik zal het nooit weten mijn MPC lust geen monologue.dll's 8o)

als je kijkt naar de schermrpint valt in ieder geval al een dingetje op. ;)
Je kan parameters koppelen aan een x en y as. die zijn vast te koppelen aan een x-y as controller :D

maar je hebt wel een beetje gelijk, het is weer meer van hetzelfde, maar ja, voor hardware geldt dit ook en toch zijn sommige hardware synths waanzinnig t.o.v. andere terwijl ze dezelfde synthesevorm gebruiken. Dus wie weet wat dit wordt.... Afwachten dus.

Back