Logic Platinum 6 installeren

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Bazzminded

Ingeburgerd
Ik heb onlangs een splinternieuwe versie van Logic Platinum 6 gehaald. Alleen het installeren wil maar niet lukken. Hij installeert wel, maar vlak voordat hij klaar is, geeft hij een melding dat er installatiefouten zijn opgetreden en wordt mij verzocht om opnieuw te installeren. Ik snap er geen hol meer van. Ook staat er in de manual dat je de xs key er tijdens de installatie er niet in moet steken en dat je deze er pas in moet doen als ie erom vraagt. Alleen ik krijg helemaal geen melding dat ik de key erin moet doen. Iemand een idee? Ik heb overigens een mac g5 met osx panther.

kan misschien aan je os liggen? dat corrupt? schijf corrupt? tja tis mac dus weet niet of dat allemaal kan maar in windows zijn dat de oorzaken van dit soort fouten..

Origineel geplaatst door Slipperman
kan misschien aan je os liggen? dat corrupt? schijf corrupt? tja tis mac dus weet niet of dat allemaal kan maar in windows zijn dat de oorzaken van dit soort fouten..

Ik snap er echt niks meer van. Ik heb ook al aan het bovenstaande gedacht en ik heb zelfs de hd volledig gewist en weer opnieuw panther erop gezet, maar dit geeft ook al niks. Ik zou bijna zeggen dat het aan de Logic cd ligt, maar deze is splinternieuw en er zit verder ook geen krasje of niks op. Maar er moeeten hier vast wel meer mensen zijn die Logic 6 ooit eens op hun mac hebben geinstalleerd en misschien doe ik iets fout?

logic

logic

alle evt. eerdere logic versies trashen, evt met finder alles zoeken met logic erin, dan in utilities je disc permissions repareren, nogmaals installeren.
Geen garantie dat het werkt natuurlijk, wellicht is je programma beschadigd, kun je altijd nog comtact opnemen met emagic.
Volgens mij kun je zelfs het programma downloaden op de site.......

Check eerst even je software versies?
Gaat het om de nieuwe Logic 6 Pro? Is het een update, of het volledige nieuwe softwarepakket?
Kijk in de Finder bij Programma's eens of alles misschien toch netjes in het Logic mapje zit? En of je Logic misschien toch gewoon kunt opstarten? Je XS key er pas insteken als je Logic de eerste keer gaat opstarten na installatie.

Welke Panther versie heb je? Als het de "gewone" 10.3 is, moet je meteen updaten naar 10.3.1
Tijdens of na installatie van Panther : de optie "File Vault" niet aanzetten.

De combinatie OS 10.3.1 en Logic Pro/Platinum 6.4 zou perfect moeten werken.

Origineel geplaatst door David
Check eerst even je software versies?
Gaat het om de nieuwe Logic 6 Pro? Is het een update, of het volledige nieuwe softwarepakket?
Kijk in de Finder bij Programma's eens of alles misschien toch netjes in het Logic mapje zit? En of je Logic misschien toch gewoon kunt opstarten? Je XS key er pas insteken als je Logic de eerste keer gaat opstarten na installatie.

Welke Panther versie heb je? Als het de "gewone" 10.3 is, moet je meteen updaten naar 10.3.1
Tijdens of na installatie van Panther : de optie "File Vault" niet aanzetten.

De combinatie OS 10.3.1 en Logic Pro/Platinum 6.4 zou perfect moeten werken.

Het gaat om Logic Platinum 6.3.0 en is de volledige versie met daarbij een cd met Logic Platinum en trials van alle Emagic AU's, een cd metCreative Audio Tools en een cd met demo-songs. En ja, Logic staat gewoon in de finder bij programma's onder de map Logic 6 Series en kan hem zelfs min of meer opstarten, maar deze geeft heel veel meldingen, waaronder dat hij heel veel tekst niet vinden kan, wat ongetwijfeld te wijten is aan de installatie fouten.

Ik heb de gewone Panther versie. Is de update naar 10.3.1 echt cruciaal? En om Logic naar 6.4 te updaten is het toch noodzakelijk om eerst 6.3.0. te installeren? Natuurlijk bij een update naar Logic Pro zou ik misschien gelijk van het probleem af zijn, maar ik heb eigenlijk weinig zin om hier geld aan uit te geven, daar die meegeleverde instruments van pro mij eigenlijk niet echt kunnen boeien.

oja, wat is die file vault precies en hoe kan ik deze uitzetten?

Op de pc heb je dit soort installatieproblemen vaak als je geheugen stuk is, misschien dat jij er ook last van hebt.

Als je zegt dat hij tijdens het installeren een foutmelding geeft moet je als dat kan kijken waarom het fout gegaan is.

Het kan van alles zijn van je partitie die te klein is van bepaalde hardware die ontbreekt of zo. Of zelfs dat je CD vuil is en dat hij daar niet van kan lezen.

Origineel geplaatst door fuse
Als je zegt dat hij tijdens het installeren een foutmelding geeft moet je als dat kan kijken waarom het fout gegaan is.

Het kan van alles zijn van je partitie die te klein is van bepaalde hardware die ontbreekt of zo. Of zelfs dat je CD vuil is en dat hij daar niet van kan lezen.

Ik zou niet weten hoe ik na kan gaan wat er fout gaat. De cd is in ieder geval schoon en vrij van krassen. Aande partitie kan et ook niet liggen, daar ik maar 1 partitie op de schijf heb en hem dus gewoon in de map programma's installeer. Ook het geheugen is gewoon het bij de computer geleverde originele geheugen en werkt prima.

[/quote]Ook het geheugen is gewoon het bij de computer geleverde originele geheugen en werkt prima.
Een computer kan best werken met stuk geheugen, alleen kan je dit soort problemen wel eens tegenkomen. Je ziet regelmatig geheugen dat niet goed is.

Op de pc zou ik elke dimm 1 voor 1 uitproberen als ik er meerdere zou hebben. En je kan ook een geheugentester draaien.

Geeft de foutmelding geen waardevolle informatie?

Origineel geplaatst door Saturation
Ook het geheugen is gewoon het bij de computer geleverde originele geheugen en werkt prima.
Een computer kan best werken met stuk geheugen, alleen kan je dit soort problemen wel eens tegenkomen. Je ziet regelmatig geheugen dat niet goed is.

Op de pc zou ik elke dimm 1 voor 1 uitproberen als ik er meerdere zou hebben. En je kan ook een geheugentester draaien.

Geeft de foutmelding geen waardevolle informatie?

Ik heb zonet een hardwaretest gedaan en deze gaf aan dat alles korrekt werkt. Maar nog steeds geen logic! Ik word echt helemaal idioot van dit gedoe.

Misschien moet je Logic even downloaden. Ik heb 'n keer met 'n Steinberg-CD gehad dat de installer steeds vastliep. Toen heb ik dezelfde dingen bij Steinberg gedownload en dat werkte wel.

Heb gisteren cubase 5 gekocht waarbij de installer telkens een foutmelding gaf...Bij het uitschakelen van de geluidskaart (scope fusion platform) ging het weer goed..Probeer alles eens uit te schakelen..

Ik heb zelfs mijn hele hd gewist en daarna osx 10.3.3 er opnieuw opgezet en toen logic weer. De enige apparatuur die ik er toen aan had, waren muis, toetsenbord en monitor. Mijn firewire geluidskaart heb ik er afgelaten evenals mijn usb modem. Zelfde resultaat.

Nou jongens, ik ben d'r al uit. De cd spoort gewoon niet. Ik heb net namelijk Logic 6.3.3 van de site gedownload en deze werkt perfect. Kut, al die moeite en het was achteraf zo simpel. Maar mijn vermoeden was in ieder geval goed. Wel vraag ik me af of ik een nieuwe cd ter vervanging kan krijgen van Mopro, ik heb er tenslotte voor betaald.

ze zijn nog niet eens bekwaam om een compatibele cd te schrijven
dan zijn er ook nog idioten die met het geld van de vlaamse belastingbetaler hier nog een dikke nek komen opzetten over logic en apple en lullen over G5 die betaald is door gewone mensen
als ze het zelf moesten betalen met de inkomsten van hun kennis en kwaliteit was er niks

Origineel geplaatst door BVDS
dan zijn er ook nog idioten die met het geld van de vlaamse belastingbetaler hier nog een dikke nek komen opzetten over logic en apple en lullen over G5 die betaald is door gewone mensen
als ze het zelf moesten betalen met de inkomsten van hun kennis en kwaliteit was er niks

BVDS,
1) de enige "vlaamse belastingbetaler" die mijn eigen apple & logic enz heeft betaald, ben ikzelf
2) met schelden is niemand hier geholpen
3) laat ons eens iets horen van jouw kennis en kwaliteiten?
4) alvast hartelijk dank voor je coöperatieve medewerking aan dit forum!

Origineel geplaatst door BVDS
Werd al mijn belastingsgeld hier maar aan besteed :dubbel:
Jullie lijken wel net een getrouwd stel.

Ze leveren bij de VRT qua audio alles behalve slecht werk af hoor.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back