[vst][fx] *analog-style* delay die niet tikt als je de delaytijd wijzigt

SpaceAgent202

Sinds 2001
ik ben op zoek naar een *analog-style* delay die niet tikt dus als je de delaytijd wijzigt

Eisen die ik stel:
* een delay met oneindige feedback (zoals een tapedelay dus)
* geen tikjes of kraakjes bij het wijzigen van de delay-tijd

Liefst freeware, maar een niet al te gek dure commerciele vst plugin behoort ook tot de mogelijkheden.
Vergelijkingsmateriaal wat overeenkomt met wat ik zoek (maar helaas geen vst is):
* de tapedelay in Emagic's Logic

Wie weet een goede plugin?

http://www.interruptor.ch/vst_overview.shtml

http://mdsp.smartelectronix.com/AnalogDelay.htm

zijn gratis

en deze zijn ook heeeeeeel erg leuk maar niet gratis

http://www.pspaudioware.com/plugins/psp42.html

http://www.pspaudioware.com/plugins/psp84.html

ik zelf gebruik op elke mix die ik maak minstens 1 van de bovenstaande delays van psp ze klinken echt super die psp42 is een recreatie van een lexicon pcm42 die zo goed is dat zelfs lexicon m promoot.

verder wil ik niet lullig zijn maar door een keer delay + vst in google in te typen dan had je ook deze info gehad.

oh ja als je verder nog plugs nodig heb zowel freeware als "betaal"ware dan kan je praktisch alle vst dx etc plugs vinden in deze toegewijde vst zoekmaschine van kvr

http://www.kvr-vst.com/get.php

veel echo plezier zier zier zier zier.....

thomas

ehh ja dat kan.... maare een delay is pas echt leuk als je aan zijn knoppies kan draaien tijdens dat ie deleet!!!!

je krijgt namelijk pitch shift effecten als je aan de delay knop draai van een "analoge" echo en dat kan heel leuk zijn.
zo word bijvoorbeeld het welbekende effect chorus en flanging gemaakt alleen dan draai je niet aan het knoppie maar doet een lfo het voor je. een digitale delay kan dit alles ook alleen dan moeten de ontwerpers ervan wel ff een hoogaf filter met een cuttoff frequentie van ongeveer 3 hz op de delay parameter zetten (dus niet op de audio maar op de delaytijd parameter) zodat die niet abrupt kan veranderen. verder kan ik geen dub maken zonder een delay die dit alles dus niet kan.

thomas

sureshot zegt het al, het is heel leuk om de delaytijd te veranderen tijdens het delayen :engel:
maarrr... waar deze draad dus over ging, ik weet dat er 10001 delays zijn in vst vorm. maar ik weet ook dat er 9999 van zijn die tikken als je het delaytijdknopje draait....

hmmm..volgens mij doen bijna alle VST delays dit wel goed hoor? ohmforce in ieder geval, die van PIE/ephonic idd ook......de dub-delay ook.......welke gebruik je nu dan?

Origineel geplaatst door Roel
ik weet dat er 10001 delays zijn in vst vorm. maar ik weet ook dat er 9999 van zijn die tikken als je het delaytijdknopje draait....
hou je er 2 over... naald in een hooiberg dus :D

Origineel geplaatst door sureshotstudio
zo word bijvoorbeeld het welbekende effect chorus en flanging gemaakt alleen dan draai je niet aan het knoppie maar doet een lfo het voor je.
dan moet je dat dus hebben...

dat eeuwige handmatige ge-tweak ook altijd...

Eisen die ik stel:
* een delay met oneindige feedback (zoals een tapedelay dus)
* geen tikjes of kraakjes bij het wijzigen van de delay-tijd

Klinkt als RetroDelay ;)
Er zit zelfs een een 'modulation wheel' op voor extra soepele delay tijd veranderingen.

Liefst freeware, maar een niet al te gek dure commerciele vst plugin behoort ook tot de mogelijkheden.

Kun je zelf kiezen... of je me er geld voor geeft of niet :D

Groeten,
PIE

ik had hem die mogelijkheid van jou software al gegeven! Ik gebruik het momenteel voor een nummer.. super soft..

ik had hem die mogelijkheid van jou software al gegeven!

ooops... ik zie het nu.... Ach ja, een beetje extra promotie kan geen kwaad.

PIE

Origineel geplaatst door sureshotstudio
ehh ja dat kan.... maare een delay is pas echt leuk als je aan zijn knoppies kan draaien tijdens dat ie deleet!!!!

je krijgt namelijk pitch shift effecten als je aan de delay knop draai van een "analoge" echo en dat kan heel leuk zijn.
zo word bijvoorbeeld het welbekende effect chorus en flanging gemaakt alleen dan draai je niet aan het knoppie maar doet een lfo het voor je. een digitale delay kan dit alles ook alleen dan moeten de ontwerpers ervan wel ff een hoogaf filter met een cuttoff frequentie van ongeveer 3 hz op de delay parameter zetten (dus niet op de audio maar op de delaytijd parameter) zodat die niet abrupt kan veranderen. verder kan ik geen dub maken zonder een delay die dit alles dus niet kan.

thomas
ik denk dat sureshot dat wel ff programmeert voor jou:D

retrodelay heeft niet die geweldige oneindige feedback die ik zoek a la tape saturatie stijl... :( wel een goede delay verder!

retrodelay heeft niet die geweldige oneindige feedback die ik zoek a la tape saturatie stijl... wel een goede delay verder!

Wellus!... 8D
Je moet alleen even het filter uitzetten... die zorgt er voor dat het signaal elke feedback iets zachter is... dat is nou eenmaal zo als het geluid door een filter gaat... dan gaat er altijd iets van het geluid verloren... dus langzaam gaat ie steeds zachter.
Dus, filter uit... feedback op max... saturation aan.

PIE

En anders kan ik natuurlijk altijd ff een update-je doen...
Ik kan bijvoorbeeld de saturation optioneel in de feedback loop maken (nu zit ie er buiten).
Dit zorgt er wel voor dat de feedback onhandelbaarder (is dat een woord?) gaat worden.
Dan kun je 'never ending' delays maken met filter.

PIE

das pas service

Ach ja... In een eerdere versie had ik de saturation in de feedback zitten.
Moet dus niet al te veel werk zijn.

en als je er nog een limiter achter zet om de boel nog een beetje in de hand te houden? (ja ik weet, beats the purpose een klein beetje, maar toch, ik heb liever dat de boel niet digitaal gaat oversturen zeg maar, dus als ik zo'n steeds harder worden delay erop zet met vet veel feedback dan knal ik er wel altijd een limiter achter)..

maarreeeeeeee.....de delays die ik ken blijven altijd keihard als je de feedback op 100% zet.....daar heb je in principe toch geen saturation voor nodig dan?

ik zal wel een audiovoorbeeldje posten van wat ik wil vanavond :)

ps olaf> de saturation is handig als je het type vervorming wil bij hoge feedbackpercentages zoals bekend is van tapedelays.

Laatst gewijzigd:
Back