Het "Ik zoek een geluid topic"

ik zat net weer ff op je plaatje te kijken van Albino (screenshot) en zag daar toch wel FM staan naast de oscillator :eureka: ik zou bijna zeggen, pak de manual van Albino en zoek eens op wat voor mogelijkheden je daarmee hebt. Dan kom je wel in de buurt denk ik

Ja ik had er al wat mee geprobeerd maar ik kreeg er geen geluid mee, haha. Ik wil alles veel te vlug doen denk.
Ik ga nog wel ff klooien. Maar wat jij zei over de FM7 kom ik ook niet uit hoor, ik zie nergens dat ik een osc aan de lfo kan toewijzen.

//Ja hier staat het idd al (albino):

FM allows you to modulate the frequency of oscillators 2 and 4 using oscillators 1 and 3.
This type of modulation, known as Frequency Modulation, is great for producing metallic, bell-like tones.//

Laatst gewijzigd:
Nou ik heb op OSC 2 een blokgolf en die moduleer ik dan met OSC 1 (FM). Ik krijg dan alleen echter een smerig randje te horen over de zielige blokgolf :) Wat deed jij nou nog meer om die sound te krijgen (behalve de FX dan) Sander02?

--->deze zaagtand gaat eerst door een envelope<---

Ok dus ik wijs OSC 1 toe aan een envelope, maar wat stuurt die envelope dan weer aan? de pitch van OSC 1 of 2? Als je de pitch van OSC 1 aanstuurt met de envelop dan moduleer je dus de OSC die weer OSC 2 moduleert, als je de pitch van OSC 2 aanstuurt met de envelope dan hoor je duidelijk wat je aan het doen bent ja. Maar hiermee krijg ik niet het gewenste effect. Wat moet ik precies aansturen met de envelope van OSC 1 (FM -> moduleert OSC 2 blokgolf dus)

--->vervolgens kopieer ik het hele zwikke en detune het<---

Ok, klinkt wat voller dan maar nog niet goed.

Any ideas?

Origineel geplaatst door kymo
[proffessor mode on]Oscillator sync gebruiken[proffessor mode off]

Ok. Hoe zie jij dit dan precies? Ik hoor van meer kanten dat die lead uit Solarcoaster klinkt alsof er Osc Sync wordt gebruikt. Nou zit die functie toevallig op mn KS5. (is geen softsynth maar we zijn nou eenmaal hier bezig ;) )

Dus:

-Ik zet Osc 1 > 2 Sync aan.
-Osc 2 wordt een pulse/square.
-Osc 1 maakt niet uit.
-Volume Osc 1 uit, 2 aan.

Ik speel de midi van Solarcoaster en hoor een lullige pulse. Draai ik nou aan de semitone/pitch van Osc 2, dan gaat deze niet omhoog en omlaag zoals normaal, maar door de Osc Sync verandert de klank zelf een beetje. Nou dat zou het dus ongeveer moeten zijn? Zelfs al zet ik er een dot FX overheen zoals in dat voorbeeld van Solarcoaster, dan klinkt het nog steeds als een lullige pulse :)

Dus hoe bedoel jij het dan? Wat moet ik nog meer doen? Osc sync enzo is beetje nieuw voor mij.
Thx!

[edit]Ik heb met de Mod Env zitten spelen op Osc 2 en met alles dicht en alleen de decay een pietsie open, krijg je leuke kortje tikjes op de attack van het geluid en klinkt het iets metaalachtig. Komt al wat meer in de buurt van die Solarcoaster maar nog steeds niet goed.[/edit]

Laatst gewijzigd:
De truc is de envelope van het volume te gebruiken op OSC 1 (de modulator)

Dus OSC 1 is een zaagtand, die zit op de FM input van OSC2 die een blokvorm is.

Nu krijgt OSC1 een volume envelope... dus het smerige randje wat je hoort krijgt nu dus een verloop
omdat de OSC 1 harder/zachter gaat. zodra OSC 1 helemaal uit/zacht is dan heb je als het goed is je zuivere blokvorm weer terug. En dit X2, (OSC3 + OSC4 voor de andere zeker) en dan OSC 2 & OSC 4 van elkaar detunen een beetje.
OSC 1 & OSC 3 doen dus eigenlijk niet meer mee qua geluid, het zijn modulators geworden.

zo heb ik het gedaan en daarna enkel een phaser op het geluid gezet en een echo

:D Grapjas.
Ik heb die topicnaam niet verzonnen hoor *D

Bovendien zou je het dan aan elkaar moeten schrijven: "geluidtopic", want dat is 1 woord. Dus jaaaa, als jij je taal niet beheerst dan is het logisch dat ik je niet begrijp he ;)

Sander02 bedankt ik ga weer even kijken, weet niet of ik dat kan op mn KS5 maar denk het wel.
(Ow jij hebt het zeker nog over de Albino? Mn KS5 heeft geen 4 oscs maar 3)

Laatst gewijzigd:
Hee Sander, mn KS5 kan de Mod Env alleen toewijzen aan pitch, PW en filter, dus niet aan het volume van een osc..
Is er nog een andere mogelijkheid of is dat echt een trucje dat alleen op een Virus (of een Modular in jouw geval) kan?
Op de Albino kom ik er ook niet uit..

gewoon de 1080 :

Attachments

• fiesta.mp3
    52,2 KB · Bekeken: 97
haaaa eindelijk, bass heb m gevonden

nou hier dat solar coaster probeersel van mij

Ok ok het lijkt niet 100% maar ja

naast de FX lijkt de orig lead wat dikker. Misschien kun je n vrij snelle sinus LFO zetten op de pitch van de osc die als sync bron wordt gebruikt.

jip, op nord gesyncte noise (die dan geen echte noise is)

ouch, gstrn een thread gestart die eigelijk hetzelfde inhoudt als deze, vandaar de volgende copy-paste:

1) iemand een idee waar Alan Braxe zijn bassgeluid van 'Intro' uit haalt?
2) een ander geluid dat veel wordt gebruikt sinds 'I've got so much love to give' (van Thomas Bancalter?), vanwaar komt het? of welke plugin is erop losgelaten?

Someone knows?

- cheers, Bobby -

Origineel geplaatst door Bobby
1) iemand een idee waar Alan Braxe zijn bassgeluid van 'Intro' uit haalt?

Een bassgitaar

Origineel geplaatst door Bobby

2) een ander geluid dat veel wordt gebruikt sinds 'I've got so much love to give' (van Thomas Bancalter?), vanwaar komt het? of welke plugin is erop losgelaten?

Als je nog onduidelijker kan zijn, dan trakteer ik u. :biertje:

Origineel geplaatst door lorenzo_shivu
ik zoek van die vette 80ies synth geluiden. zoals die van alan braxe en fred falke wel eens gebruiken.. iemand?>

Er zitten wel heel veel samples tussen. Zie hier: http://datraxer.free.fr/daftcrew/samples/

Voor de rest ben ik nog nooit iets tegengekomen dat ging over de synthesizers die ze gebruiken. Misschien een Jupiter 8? Ik denk dat ze zowiezo ook wel nieuw spul gebruiken.

Back