Roland w30 vraagjes

Origineel geplaatst door Skipsel
Ik heb er zojuist één gekocht. Het keyboard is in ieder geval erg fijn en van dit exemplaar is ook de display nog in orde. Van de week ga ik in de sample mogelijkheden duiken :)

Gefeliciteerd ... je zal er zeker plezier aan beleven (alleen zorgen dat je versie 1.10 van het OS hebt ;) ). Sampelen en loops definiëren is erg gebruiksvriendelijk.

Ga je ook de sequencer gebruiken?

:doei:

Ik ga wel naar de sequencer kijken, maar ik heb al Cubase en een RM1X waar ik snel mee kan werken. Dus ik denk niet dat ik zin heb om me er nog helemaal in te gaan verdiepen.

w30...good old memories :)

wij hebben 'm van 1992 t/m ongeveer 1998 gebruikt.
zeer fijne warme sound! luister ook eens naar de platen van eric nouhan en het eerdere werk van orlando voorn, w30 presets!! :D

wat ik erg handig vond was dat je terug in de tijd kon sampelen. dus als je een goede sample had gehoord, pats druk op knop en de w30 had dan hetgeen wat je al gehoord had gesampelt 8)

Er zijn blijkbaar nogal wat mensen enthousiast over deze bak. Vertel, vertel *D Ik vind het wel leuk om te weten waar jullie hem het meest voor gebruikt hebben etc.

Origineel geplaatst door Skipsel
Er zijn blijkbaar nogal wat mensen enthousiast over deze bak. Vertel, vertel *D Ik vind het wel leuk om te weten waar jullie hem het meest voor gebruikt hebben etc.

Als sampleplayer, als sampler, als synthesizer, als multitimbrale mixer en als sequencer ... veel meer dan dat kan je'r niet mee :D.

Kortom ... de meeste aspecten gebruik ik nog steeds. Ik heb naast de W30 ook nog een TX16W en ook al heeft die betere specs, de W30 klinkt beter, warmer en fijner.

Ik heb nu enkel de gekende problemen: één van de dials geeft soms rare waarden weer en de toets met cijfer 6 werkt niet meer naar behoren. Maar dat neemt niet weg dat het nog steeds (na de SY99) m'n lievelingsinstrument is om op te werken.

:doei:

Back