Sterkte Midi signaal

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat je maar zo'n 4 aparaten kan doorlussen met de MIDI thru, omdat daarna het signaal te zwak wordt. Is dit zo of heb een sprookjesboek gelezen?

Inderdaad wordt in sommige boekjes dit vermeld dat het signaal dan te zwak wordt.
Maar het echte probleem is eerder de vertraging.
Bij elk aparaat krijg je een vertraging daarom liever niet meer dan 2 to 3 aparaten zo met elkaar aansluiten ander loopt het niet goed synchroon.

ja owke, de latency gaat dan omhoog. Maar voor dingen die niet zo strak verstuurd hoeven worden, zoals een controller of PC, maakt het niet zo veel uit?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
ja owke, de latency gaat dan omhoog. Maar voor dingen die niet zo strak verstuurd hoeven worden, zoals een controller of PC, maakt het niet zo veel uit?
Ligt eraan wat je ermee doet . Al sje 2 PC met midi synchroon laat lopen lijkt me het weer niet echt geslaagd. En asl die controller realtime voor het aanpassen van iets gebruikt wordt bij het opnemen?
Ik zou er niet te veel tussen schakelen en anders bij midi poorten tekort een midiinterface aanschaffen met meerdre poorten heb ik toen ook gedaan.

Of een 1x4 thru boxje nemen. Ik ben namelijk bezig om midi-routings voor wat optredens te bedenken. In de studio gaat alles wel flex met de midiman 4x4. Maar omdat we live geen computer willen gebruiken, moeten we een beetje crea-bea met de midi-signalen zijn. Kun je met zo'n 1x4 thru boxje nog iets merken van een zwakker midi-signaal? De latency heb je dan niet zo veel last meer van neem ik aan.

Je hebt ook van die Philip Rees midi kastjes.
En dan heb ik zo'n van 1 naar 10 ding om m'n MTC/midi clock naar diverse apparaten te sturen.
Maar dat kun je ook als splitter gebruiken en dan via de verschillende midi kanalen je apparaten aansturen.
Scheelt je dus doorlussen (en gezeik).
En die input kan dan via 1 midi in. Evt nog met een merger en 2 aparaten. (maar mergers zijn nogal tricky af en toe)

Ik zal es kijken, thanx!
Maar dat andere ding dat je bedoelt is alleen voor clock?
Met de merger ben ik wel bekend, en misschien hebben we die nog wel nodig, als we onze SH32 ook live willen bespelen.

Phil Rees bakjes sturen alles door, niet alleen clock. de V3 heeft een 9v blokje voor stroom nodig, de V4 schijnt de stroom van de aangesloten apparaten af te tappen.

idd een thru doosje. Die heeft ook voeding nodig, dus signaal dat afzwakt is geen punt meer.

Bij mij was het probleem overigens meer dat veel fabrikanten om de een of andere reden nalaten een midi thru in hun bak te schroeven. eikels.

Zoiezo werkt een midikastje beter dan het doorlussen. Geeft ook allerlei problemen als je een keer iets vergeet aan te zetten of dat je opeens 2 synthgeluiden hoort en je niet precies weet hoe het op te lossen is (midikanalen uitzetten e.d.). Toen ik zo'n kastje kocht werden ineens een hoop problemen opgelost en werd het werken gewoon een stuk makkelijker.

Ze zijn niet echt supergoedkoop, maar ze zijn ook niet echt onbetaalbaar.

Back