Speeltje voor in de auto..

Je vergeet het "Dames, de mijne is..." onderdeel van die sticker! ;)

;) hehehe, ja weet ik (van die 13,6 meter laadruimte).

Maarre, om toch maar IETS zinnigs van mijn kant aan deze thread toe te voegen:

Laptop is tochwel 't uitgebreidste om mee te nemen.
Maar met een omvormer via je sigaretten-aansteker kan je zat andere bakjes in gedachten houden:
AN/DX-200, MC-09,etc. niet echt duur en best hoge fun-graad ZEKER voor onderweg (als je stilstaat!)

Origineel geplaatst door Christov
@kevin - manu chao is ook wel een aanrader, ik kan die cd echt makkelijk 2 dagen op repeat hebben staan zonder dat ie gaat vervelen...clandestino is dat

buena vista social club is idd erg lekkere muziek

[Off-Topic]Manu Chao heb ik al 2 of 3 cd's van Clandestino en nog 2 andere..:D en ook nog Sergeant Garcia 8) [Off-Topic]

Maar ik ga dus eerst ff wachten....tot ik weer wat meer centjes heb en m'n vakantiegeld van mijn vorige baas binnen heb zodat ik dan een goede,snelle laptop aan kan schaffen met dito goede software.

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja Dit is mijn 1200ste post !!!!! :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Christov
die mis ik eventjes:confused:

Niet alleen jij mist dat ff maar ook ikzelf :D:D:D:D Moest idd 1200 zijn maar goed pas het nu ff aan :biertje:

En......het is een laptop geworden :D

Heb al aardig wat degelijke freeware VSTi's en FX op de kop weten te tikken maar weet er iemand nog een goede freeware sequenser met VSTi support ?? Gaarne GEEN tracker en nee nee GEEN cracks of serial numbers maar LEGAAL ;)
Ben zelf ook al aan het zoeken geweest maar krijg niets gevonden =( misschien dat iemand anders iets leuks gevonden heeft..

portable!

JVC boombox met guitar en mic input + aux. (batt. )

TR606/TR505 (batt. )

Yamama ry-10, + speakertje en line-in (batt. )
ry10.jpg

Yamama dx100 (batt. )

Wou vroeger dus ook een pma-5 van roland.
pma-5.gif

fookin' handig.

Origineel geplaatst door Kevin

Heb al aardig wat degelijke freeware VSTi's en FX op de kop weten te tikken maar weet er iemand nog een goede freeware sequenser met VSTi support ?? Gaarne GEEN tracker en nee nee GEEN cracks of serial numbers maar LEGAAL ;)
Ben zelf ook al aan het zoeken geweest maar krijg niets gevonden =( misschien dat iemand anders iets leuks gevonden heeft..

Kijk eens naar Muzys . Bij het tijdschrift Computermusic krijg je een gratis versie. Op de site van computermusic staan dan ook nog eens tutorials zodat je direct aan de slag kunt. Dit geld niet alleen voor de sequencer maar ook voor de vsti's die door Muon zijn ontwikkeld in opdracht van CM. Het blad kost ongeveer € 10,- en alle genoemde software staat op de bijgevoegde cd. Veel goedkoper dan dit ga je het denk ik niet vinden...

Origineel geplaatst door Kevin

Persoonlijk had ik een nieuwe of 2ehands powerbook gekocht met Logic pro 6. Kost wat,maar dan heb je ook wat. Tevens kun je lekker dvd kijken op je g4:{ + vst wrapper.

Ik kan nu ook DVD kijken en branden en draai er een mooi routeplannertje op 8~
Maar ja heb Muzys al gecheckt maar wordt daar niet erg warm of koud van....ach ja ik probeer gewoon wat demo's..

Ik weet dat je de voorkeur aan samples heb, Maar wat ik zelf wel een leuk idee zou vinden:
Een goedkope laptop met een goede geluidskaart met midi aansluiting en dan een micro modular erbij met een 1 oktaaf midi controllertje ofzo? Dan kun je dus echt eindeloos freaken en qua ruimte kun je dit makkelijk kwijt in je cabine lijkt me.
En als je dan een beetje redelijke laptop heb niet al te cheap kun je denk ik ook nog best met samples aan de gang.
Als je het niet gebruikt klap je de laptop in midi controllertje erboven op en je schuift t ergens onder, en die micro mod stop je ook makkelijk ergens weg lijkt me. En als je ermee bezig gaat. Laptopje naast je op 1 van de passagier plaatsen,
Micro modular past er makkelijk bij en anders op t dashboard ofzo zat plek waar je die kwijt kan en midi controllertje op je schoot. Kun je trouwens ook nog met softsynths en andere software aan de gang als je een leuke geluidskaart met goede asio ondersteuning heb. Een laptop was je zoeizo al aan het overwegen. Maak die laptop niet te duur en koop er nog een leuk geluidskaartje bij een micro mod en simpele midi controller (de laatste 2 dingen kosten 2e hands bijna nix)
en je heb nooit meer last van heimwee :D
Als je dan ook nog ff je speaker systeem ombouwt in je truck zodat je ze kan inpluggen op je geluidskaart en wat disco lampjes op hangt rond je truck dan is het elke avond waar kevin zn truck parkeerd groot feest. Of 2 mega grote speakers in je oplegger kun je gelijk drive in shows geven. Grote stickers op je truck: De Grote Kevin on the road drive inn show! 8o) :mega:

Ok. Vergeet die laatste 3 zinnen. Mn fantasie sloeg ff op hol :D

Nah ben niet van plan om Hardware mee te nemen in de auto om diverse redenen...
1 van die redenen is dat ze de 2de week dat ik daar werk s'nachts in Belgie op een parkeerplaats mijn zeil hebben opengesneden dus wil ik het waardevolle tot een minimum beperken...(en heb al een grote Nord Modular Rack thuis :D )

Maar heb nu dus een cheapo laptoppie welke luistert naar het merk Acer Travelmate 244LM
(Specs 15'' TFT LCD,Intel Celeron 2,6,512 DDR,30 Gig en DVD-Rw)
En jaja ik weet dat er veel betere Laptops zijn maar ik moest ook ff de portemonnee in de gaten houden dus....en ik ben tot nu toe nog uitermate tevreden ik kan doen wat ik wil (ff met demo's aan de gang geweest en veel heel veel freeware) en de geluidskwaliteit is ook niet dat je zegt barslecht dus....(standaard kaartje) wel heb ik die ASIO applicatie die op de interface stond erop gezet en nu heb ik dus ook zeer lage latency..

Kan nu ook sávonds een DVD'tje kijken en ik draai er een Nederlands -> Duits/Frans woordenboek op + een routeplanner op straatniveau :duivels:
Maar dus het belangrijkste de muzieksoftware werkt ook naar behoren..

Hartelijk dank in elk geval (iedereen) voor zijn suggesties en tips !

M.v.g. Kevin Wijngaard

Het is nog handiger als je je sequencer die je thuis gebruikt aanpast aan je labtop sequencer.
Als je bijvoorbeeld met Cubase SX gaat sequencen op je labtop is het ideaal als je je project thuis overzet in je pc/mac met SX. Kun je direct verder werken en de boel daar goed uitmixen.
Scheelt een hoop werk met het omzetten naar je mpc.

Nu weet ik dat de keuze van het sequencen met een hardwareapparaat erg persoonlijk gebonden is en vind je wellicht dat ik hier aan het 'vloeken' ben. Maar dat zou toch wel het meest handig zijn, niet dan?:D

gr. Tom

Back