Speeltje voor in de auto..

Kevin

Tis niet te gleuven
Ja mensen voor mij is de kogel door de kerk en na veel wikken en wegen heb ik besloten om toch weer m'n oude vak op te pakken namelijk Internationaal Vrachtwagenchauffeur..
Nu moet ik dus veeeeeel vrije tijd inleveren (Zondagavond/Maandag vertrekken - Vrijdag/Zaterdagmorgen thuis)
Maar ik vertik het gewoon om m'n spul te verkopen }:| En jammer genoeg is mijn MPC te groot voor in de auto.. Maar ik zoek dus iets (niet te duur) waarmee ik s'avonds iets in elkaar kan knutselen..(op batterijen als het ff kan)
Bestaat er dus zoiets als een Pocket PC met sample import (tracker stijl desnoods) ?
Of een goedkoop samplebakkie met sequenser en FX ?

Alvast bedankt en vele truckersgroeten van jullie eigen TechnoHenk Wijngaard Kevin !

-303, 606, portable minidisc en zo'n mini mixertje op batterijen?
-zo'n zoom samplertje (kan die op batterijen?)
-boss samplertjes?

Je kunt ook bijvoorbeeld gaan voor een accordeon, een djembé of een didgeridoo?

-Robin-

Een laptop misschien? Heeft toch wel de meeste voordelen in jouw geval, lijkt me? Goed, 't is wat duur maar je hebt dan echt alles bij de hand, en je bestanden zijn makkelijk(er) uitwisselbaar met je spullen thuis. En je hebt dan zelfs een DVD speler :)

En wat betreft batterijen, je hebt toch van die aansteker / accu power convertors, die van 12 volt naar 220 gaan. Bij een electronica zaak zijn die niet eens zo duur (ik heb er eentje van 200 watt ofzo en die was 60 euro, wat meer watts is niet eens veel duurder). Ik heb die tijdens lange reizen gebruikt en dat werkt prima. Maar ik neem aan dat jij als beroeps chauffeur niet onbekend bent met die dingen.

(ik moet trouwens zeggen dat ik het een charmant idee vind, muziek maken in een vrachtwagen tijdens verre, lange reizen).

als je een pc/mac laptop met een rme pcmcia kaart neemt krijg je bij die rme een adaptor
voor in de auto/vrachtwagen erbij.
Misschien een idee?

Tja heb ook al wel aan laptop gedacht maar zoals ik al zei zij die toch behoorlijk aan de prijs...
Geweldige audiokaart zal ik niet nodig hebben aangezien ik dat thuis al een goede heb en ik dan eventueel alles kan uitwisselen...
Maar is elke laptop hiervoor geschikt ??
Wat ik dan evt. zou willen is Ableton Live erop ofzo of gewoon een cheapo tracker of Cubase...maar zal dan toch meerendeel met Audio werken..

Oh wacht Reason is ook wel leuk misschien 8o)

Hoi Kevin,

Ik heb ook lang Reason gedraaid op mijn
flipflap, maar er kleven wel enkele nadelen aan.

Allereerst is het zo dat het geluid bedriegt.
Je track kan lekker klinken op de headphones,
maar als je em dan overzet op PC, en daar
op je installatie afspeelt kan soms het hele boeltje
afschuwelijk in elkaar zakken.

Een ander nadeel is dat je een muis nodig hebt
om een beetje lief te kunnen editen. Dit is dan
best een beest zonder balletje. Anders kan het
niet echt makkelijk in de truck.

Ook een usb midi keyboard is dan vrij onontkoombaar,
want ik kan je verzekeren dat de inspiratie vrij
snel weg is als je enkel de sequencers moet gebruiken
en de string telkens tekenen moet. Maar dit
hangt van persoon tot persoon af, of course.

Reason is best leuk, ik heb er enkele bommen
mee kunnen maken. Effecten zijn er zat in, hij
is zuinig op de cpu, er zit een fijne vocoder in.

Proberen waard zou ik zo zeggen. Indien je in Reason
geïnteresseerd bent,
Bericht door een moderator:
kun je die kopen in de winkel
Kind regards,

Axel

Last edited by a moderator:
Ik denk ook Reason en een 2octaafs Oxygen controller ( USB en zeer klein formaat): en enkele Gigabytes aan Refills.
Op marktplaats.nl, staan nu 2 DVD te koop met intotaal bijna 9 GB aan refills: alles wat je nodig hebt.

Vroeger draaide ik Reason zelfs op een Celeron 450 Nhz: Reason is zeer CPU vriendelijk.

Heb je synths, sampler effecten, ahw een volledige hardware studio.

Als je dezelfde refill bibliotheek gebruikt als die je thuis op je computer hebt, zal alles gewoon hetzelfde klinken.

Take care

EF

Was een van de mensen achter Drexciya niet ook toevallig een vrachtwagenchauffeur?

Ik zou sowieso voor een laptopje gaan, die dingen zijn tegenwoordig snel genoeg om een leuk klinkende track mee in elkaar te zetten. Ik weet niet hoeveel er mee kan in zo'n vrachtwagencabine, maar misschien kun je zelfs nog een kleine midi controller mee nemen.

yamaha_qy100.jpg

Misschien iets? Yamaha QY 100

Heb net ff met m'n meissie gesproken en lief aangekeken en misschien dat ik toch ff een laptop overweeg...(met muis)
Geluid zit ik niet over in Axel ik bedoel als ik thuis de samples maak dan zit dat wel goed (als ik het hele project overhevel heb ik weer goede kwaliteit)
Het gaat er me ook niet om dat ik een topproduct in de wagen aflever maar gewoon wat melodieen en patronen kan maken..
Tevens is een laptop voor mij handig omdat ik hier wat plattegronden op kan zetten en evt. routeplanner wat me weer een hoop gesleur aan boeken en kaarten scheelt..en niet te vergeten mijn persoonlijke administratie..
Maar doet merk er nog toe van laptop of ??

Oh ja en ik weet dat Reason te koop is hoor :D

lidl en aldi verkopen vaak hele leuke laptopjes, maar dan zit je qua service wel kut

Origineel geplaatst door bikkel
Was een van de mensen achter Drexciya niet ook toevallig een vrachtwagenchauffeur?

Vast geen internationaal vrachtwagenchauffeur, want ik ben hem in Nederland nog nooit tegengekomen 8o)

Hoi... Jah, ik bedoelde eigenlijk niet de geluidskwaliteit,
maar meer zo het feit dat de sound dan anders klinkt,
en als je dan je track mixt, en je luistert em thuis, dat
ie dan wel eens besch*ten klinken kan. Maar da's idd
niet het grootste probleem... Als je geen complete tracks
maakt, dus enkel ideën en zo...

Groetjes,

Axel

Back