Speeltje voor in de auto..

Een laptop kun je misschien ook 2ehands wel vinden. 't Scheel alijd wel iets in geld, en je hoeft niet bij de Aldi voor de deur te gaan liggen (je kunt natuurlijk ook je vrachtwagen voor de ingang parkeren zodat je zeker bent dat er niemand voor jou naar binnen gaat ;) ).

Wat betreft software: gewoon wat demo's van Ableton en Reason downloaden en kijken wat het beste bevalt in combinatie met je computer. Renoise vind ik een aanrader als je met trackers in de weer wilt, omdat die ook VST plug-ins en midi aankan (en nog gratis ook, als je geen asio drivers gaat gebruiken). Al die software heeft ook minimum vereisten, dus als je op die pagina's kijkt kun je ook inschatten wat voor laptop goed genoeg zal zijn. Of ben ik nu te goed gelovig?

Wat gebruik je thuis eigenlijk als sequencer? De MPC?

Als het een beetje klein moet zijn...Een gameboy met Nanoloop is best grappig! (als het nog wordt verkocht?)

En volgens mij is er voor pocketPC toch ook al het een en ander?

Griff bijvoorbeeld!

pattern_editor.jpg

mSyn.jpg

Check de mp3 demo's

Origineel geplaatst door Chinetti
Wat gebruik je thuis eigenlijk als sequencer? De MPC?

Idd thuis gebruik ik de MPC maar het gaat er me dus eigenlijk meerendeels om dat ik dus ruwe ideen op kan zetten en in elk geval met audio nieuwe loops kan maken...thuis sample ik dan wel van de Nord Modular en de Micro Q

Origineel geplaatst door Kevin
Tja heb ook al wel aan laptop gedacht maar zoals ik al zei zij die toch behoorlijk aan de prijs...
Kom kom, internationaal vrachtwagenchauffeur, dan ga je ook goed verdienen toch?
Een snelle laptop met een goede koptelefoon en dan Cubase met de hele VST zooi, dan kun je toch mooie nummers in elkaar zetten.
Als je dan iets klaar hebt hoef je thuis alleen nog maar wat correctie's aan te brengen op je eindmix over je studiomonitors, als je die hebt tenminste, anders koop je die toch gewoon met je vetbetaalde chauffeurs-inkomen.

Of heb je zo'n vriendin die alle pieken opeist, die 3 keer per week gaat winkelen of zo?

Origineel geplaatst door MIDIoot
Kom kom, internationaal vrachtwagenchauffeur, dan ga je ook goed verdienen toch?
Een snelle laptop met een goede koptelefoon en dan Cubase met de hele VST zooi, dan kun je toch mooie nummers in elkaar zetten.
Als je dan iets klaar hebt hoef je thuis alleen nog maar wat correctie's aan te brengen op je eindmix over je studiomonitors, als je die hebt tenminste, anders koop je die toch gewoon met je vetbetaalde chauffeurs-inkomen.

Of heb je zo'n vriendin die alle pieken opeist, die 3 keer per week gaat winkelen of zo?

Ik ga redelijk goed verdienen ja .....maar wil niet zeggen dat ik alles in de hobby ga pompen !Denk liever aan later en zet wat opzij,eerst de nodige dingen..
Maar heb m'n vriendin ook al zover om eventueel een laptop aan te schaffen is voor mij namelijk multifunctioneel (routeplanner indien nodig,administratie,muziek,dvd's kijken en later mits betaalbaar internet via GSM)
Hoe lang doe je eigenlijk met zo'n accu van een laptop ? en bestaat er de mogelijkheid deze op te laden d.m.v.sigaretten aansteker of simpelweg accu wisselen ?

Hoe lang doe je eigenlijk met zo'n accu van een laptop ? en bestaat er de mogelijkheid deze op te laden d.m.v.sigaretten aansteker of simpelweg accu wisselen ?

Accu's gaan tegenwoordig 3 uur of langer mee, afhankelijk van het merk laptop ook. Een extra batterij kopen kan natuurlijk, maar is erg duur, en 't blijft onhandig, zeker als je ook navigatie gaat gebruiken.
Zoals ik al zei, er zijn power convertors die op de sigaretten aansteker aangesloten kunnen worden. Convertors worden veel gebruikt op campings en door chauffeurs: een sigaretten aansteker is 12 volt, en die convertor zet dat om naar 220. Je accu kan dat tot op een zekere hoogte hebben, mist je blijft rijden natuurlijk. Die convertors kunnen rond de 200 watt aan (genoeg om een laptop tijdens het rijden op te laden of aan te laten staan, handig als je navigatie gaat gebruiken), meer watt kan ook, maar die moet je rechstreeks op de accu aansluiten. Ik neem aan dat je geen eigen wagen zult gaan rijden, dus dan lijkt me die laatste optie niet zo handig.
Taurus (een laptop accesoires merk) maakt deze en dan zijn ze nogal duur (rond de 250 euro meen ik) maar je hebt ze ook bij de betere electronica winkels en daar zijn ze rond de 60 euro. Informeer wel altijd voor de zekerheid of de convertor ook geschikt is voor laptops.

Mmmm Chinetti bedankt !
Met navigatie bedoel ik nog niet zozeer het GPS gebeuren maar meer gewoon als ik een adresje niet gevonden krijg dat ik dat ff kan zoeken dan....(i.p.v. een fransman die constant carrefour's,droit,gauche enz. roept en dan 10 keer zo snel)
Met die omvormers ben ik ook al bekend (ben namelijk net 2 jaar gestopt met rijden en voor die tijd gebruikte ik dat ook al)

Ik ga redelijk goed verdienen ja .....maar wil niet zeggen dat ik alles in de hobby ga pompen !Denk liever aan later en zet wat opzij,eerst de nodige dingen..
Ja ok sorry, laat je vooral niks door mij voorschrijven (mischien ben ik wel jaloers op dat vette chauffeurs-salaris)

Origineel geplaatst door MIDIoot
Ja ok sorry, laat je vooral niks door mij voorschrijven (mischien ben ik wel jaloers op dat vette chauffeurs-salaris)

:D
Maar let wel op dat het VET lijkt.........Ik moet wel van dat salaris nog eten (onderweg en niet alle restaurantjes zijn ff goedkoop) en dat ik daar de hele week voor bezig ben ik heb namelijk constant die bak van 16 meter bij me....die stop ik niet zomaar ff in m'n binnenzak..

De beste oplossing is, Kevin, een goedkopere laptop (tweedehands) met een USB Audiophile of ander. Reason 2.5 en een MPC1000 (omdat ie klein en compact is).

MPC + Reason = 8~

MPC1000: 800 euro (used)
laptop: 500 euro (used)
Audiophile: 200 euro
Reason 2.5 (hoewel ik zou wachten tot versie 3 er is): 400 euro

:okdan:

En voorzichtig op de autosnelweg met die truck, geen andere vrachtwagens voorbijsteken of ik doe u iets! ;) Gekke truckers :duivels:

Hey Kevin,

als je die laptop ook voor je werk gebruikt....
kun je dan niet via je baas zo'n ding aanschaffen? Met flinke korting? ... je weet wel, zo'n PC prive constructie en dan handig geen belasting betalen? (of hoe het ook werkt precies)

Tja, een ingebouwde g4 powerbook lijkt me wel dik?! :D

Beetje Ableton Live en meer van dat soort ongein?! :dubbel:

PC Prive project kan ik wel vergeten dat hoef ik niet eens te vragen (en vooral de eerste week niet)
MPC1000/laptop combi enzo heb ik geen ruimte/stroom voor (trailercombinatie die duw je niet zomaar ff aan)
Maar gewoon laptop in combinatie met wat VSTi's en een sequenser zal zeker voldoen en ik denk dat ik daar zeker geen foute keuze mee maak....
Mijn gewone hardware blijf ik ook gewoon houden (in MPC2000XL) zodat ik in de weekenden nog lekker kan freaken :D:D

www.tweedehandsmac.nl

'n G4 12" ibook lijkt mij DE bak. Moet onder de 1000 euro te scoren zijn, er is net 'n nieuwe serie uit. Natuurlijk zijn er van die aansteker-adapters voor te krijgen, en je hebt gelijk een DvD speler + CD brander in je wagen.
Qua software Reason of Logic Express (liefst PRO, maar dan ben je weer 1000 euro verder). Qua monitoring wordt het behelpen, maar 'n Sennheiser HD600 of Beyer DT990 komt 'n heel end, als je af en toe het geluid kan checken op de stereo van je wagen. En als je 'm toch op je stereo aansluit: gelijk iTunes erop met 20 gig aan MP3 files!

Mmm ben nu met een demo van Fruityloops aan de gang geweest en toch is dat een leuk progje...alleen jammer dat het allemaal zo donker is.

Kevin, wanneer komt nou die Nord Modular remix van "Met de Vlam in de Pijp" ?

car7hw.jpg

...altijd beter dan zo'n lamme gitaar!

Ik heb mezelf al weer gedoopt tot TechnoHenk.......
En heb mezelf ook weer wat heerlijke CD'tjes GEKOCHT (niet gedownload) zoals Buena Vista Social Club 8)

Waarom moeilijk doen? Je hebt ruim 13,5 meter laadruimte!! :dubbel:

:bekdicht: sorri, kon 't nie laten..

Origineel geplaatst door Zoidsity
Waarom moeilijk doen? Je hebt ruim 13,5 meter laadruimte!! :dubbel:

:bekdicht: sorri, kon 't nie laten..

Idd 13.60 om precies te zijn 8o)

Back