[Casio] Toybox of toch niet

Hover

-
Was net even aan surfen en zag op http://www.dagoose.nl/ een Casio SK-1.

Heb trouwens ook een Casio SK-1 en zal die nooit wegdoen (wordt later zeker een zeer gegeerde bak 8) ).

Je kan er zelfs mee samplen, uiteraard is 't geen AKAI.

Er zit zelfs een 'heuse' synthesizer op waarmee je zelf geluiden kan ineenknutselen, uiteraard ook hier, 't is geen Clavia of zo.

Hoe zit dat met de rest? Zijn er nog zo'n toyboxen waarvan niemand durft te beweren dat ie em bezit?

BV een Casio VL-? (is toch al gebruikt in enkele hits)

Wie durft zich nog 'outten'?

Ben best benieuwd wat er nog zoal van 'toyboxen' bestaat.

Leuk topic.

Ik heb zelf een VL-1 en een Dubreq Stylophone. Die stylophone ontstemt echt als een gek en de klank lijkt nergens op, maar wel een leuk speeltje.
Toevallig heb ik gisteren nog zitten prutsen met de VL-1...

IMAG0013.JPG

Er schijnt trouwens een casiootje te zijn met een soort van vocoder ingebouwd. Toevallig had ik vorige week een site waar alle interessante casio's op stonden.

Naturlijk kan ik die nu weer niet vinden :(

Toen ik een jaar of 10 was heb ik zo'n casio gehad waarmee je 1 seconde kon samplen ofzow.
Heel geinig ding om mee te ouwehoeren in de klas;)
Helaas is die al jaren kapot.

ik ben zo blij met dat ding dat ie inderdaad ingelijst boven mijn mengtafel hangt ...

leuk detail over mijn sk-1, check links achter de pluggen, daarmee kan ik hem met midi triggeren, zelf eenbeetje gemodificeerd, ik heb hem ook nog wat geluid beterft gemod gehad maar dat heb ik er weer uit gehaald, werd ie wat instabiel van..

leuk ding.. is het voor mij mee begonnen zo'n beetje..
je hebt overigens ook een sk-4, dat waren 4 sk-1's in een doos, kon je 4 samples mee afspelen !!!!! 8>

Ik heb ook nog een CZ-101 gehad. Net geen speelgoed meer en een goede klank, alleen werd ik gek van het programmeren (en dan vooral van de 8stage envelope).

Back