Origineel geplaatst door Hanz
Matrixxx, het plaatje aanschouwend concludeer ik dat je zowel de MKS-70 als de MKS-80 hebt.
Kan je misschien wat vertellen over de verschillen & overeenkomsten, sterktes en zwaktes?
Blijkbaar toch nog genoeg om beide apparaten aan te houden...
En is het 'synthmodel' (routingmogelijkheden enzo) nou hetzelfde?
klopt hanz ik heb ze bijde en zelfs een mks30 met een pg200 staat er tussen
ik denk dat je de mks70 en 80 als 2 verschillende apparaten moet zien en niet met elkaar kan vergelijken
ze verschillen best veel van elkaar het enigste wat overeen komt is de opbouw (echt roland)
wat sound betreft zijn klinken ze totaal anders van elkaar ik denk zelf dat de mks30 dichter in de buurt van de mks80 komt dan de mks70 en dat zit hem in de oscilators en het filter
persoonlijk vind ik de mks70 leuker om mee te spelen dan de mks80 en dat komt omdat de sound die er uitkomt makkelijk te combineren valt met andere geluiden
hij klinkt minder rauw dan de mks80 en je zal meer emotie geluiden kunnen maken op de mks70
je kent het wel van die lekker strings waar je helemaal in mee kan gaan
daar tegenover is de mks80 wel veel vetter in zijn sound, als je daar een pad in maakt dan heb je ook echt een pad of een hele vette string en dan heb ik over de bassen niet gesproken en dat red de mks70 niet
als je bv een string uit de mks80 haalt en je zet hem in de mix dan staat het als een huis en hij klinkt echt vol terwijl de mks70 meer een lieve string heeft die ook vol klinkt maar minder rauw
kan in bijde gevallen zijn voordelen hebben maar het ligt er echt aan wat je andere geluiden zijn in je nummer
bv een JP8080 en een mks70 string is makkelijker te combineren dan een mks80 string
al kan het wel maar je zal wel meer moeite moeten doen om een goede mis tussen die 2 te krijgen
ik stel voor om eens met een paar mensen hier bij mij in de studio een goede vergelijking te maken en wat te gaan opnemen zodat we een goede recentie er over kunnen schrijven met voorbeeld geluiden erbij zodat iedereen een beter beeld kan krijgen
en als hanz zijn mks 80 mee neemt dan kunnen we de verschillen van de mks80 ook eens beluisteren dan is de discussie tussen welke mks80 nou beter is ook over
Laatst gewijzigd:

):