Roland A-880 instellingen?

Heems

Nieuwkomer
Ik ben sinds kort in het bezit van een Roland A-880 midi patchbay.
De beschrijving die daarbij zit vind ik erg beknopt.
Mijn bedoeling is om via Cubase en de Roland 4 midi modules aan te sturen.
Hoe moet ik de Roland instellen om de modules apart via Cubase aan te sturen in plaats van allemaal tegelijk.

Gr. Heems.

Misschien is het handig als je alle modules een ander MIDI kanaal geeft?

Ik doe hetzelfde als jij met een A-880:

PC uit - A880 in

A880 uit - Modules in

De handleiding beschrijft alle mogelijkheden dus zeker de simpele instelling die jij wil.

De modules die ik wil aansturen zijn multi timbraal.

Module 1 Yamaha MU80 kanaal 1-16
Module 2 Hammond XM-1 kanaal 1-3
Module 3 Yamaha pm50-m kanaal 1
Module 4 Casio kanaal 1, 2, 3, 4 en 10

Dus ik heb wat conflicterende midi kanalen.

Ik bedoel dus hoe kan ik op de diverse modules deze instellingen behouden.

Heems.

Je wilt niet je Midi kanalen veranderen maar wel dat niet alle modules tegelijk klinken. Dat is wat tegenstrijdig lijkt mij en een A-880 helpt je daar niet bij denk ik. Of wil je dan kanalen gaan filteren ofzo?

Ik wil geen kanalen filteren, maar eventueel wel een keuze kunnen maken om sommige kanalen te kunnen layeren.

Wat betreft de handleiding denk ik dat ik dan niet de complete bij de A-880 heb gekregen.

Heb jij wat meer documentatie dan?

Heems.

Kan je in Cubase niet de poort selecteren?
1 t/m 8 waarna, bij selectie van bijv. poort1 van de a880 in cubase , alle 16 midikanalen zijn toe te wijzen?

Heb vorig jaar een opcode64 gehad, kon ik gewoon in cubase de poort toewijzen, waarna ik hier 16 midikanalen mee kon aansturen.
Heb nu geen midi meer, kan je verder niet direct helpen.

Vins.

Cubase ziet alleen maar de poort waar de A-880 op aangesloten is.
In mijn geval is dat de SB Audigy midi I/O poort.
Een verdere selectie is er niet, of ik moet iets over het hoofd zien.

Heems.

Je zult toch een keuze moeten maken wat channel indeling betreft. De roland kan 16 midi kanalen aansturen, als je een part van een module op b.v. ch 1 hebt ingesteld en een part van een andere module ook op ch.1, dan ontkom je er niet aan dat je beide modules aanstuurt en dus ook geluid zult hoern uit beide modules. Voor wat betreft layering zou je (als je synths deze mogelijkheden bieden) top en bottom slopes kunnen maken, wat dus inhoudt dat je bepaalt vanaf welke noot op je toetsenbord geluid mag klinken.

Weet je zeker dat je niet liever elke module zijn eigen MIDI-poort en 16 kanalen geeft? USB MIDI-interfaces ook die met 4 outs zijn echt niet zo duur (minder dan 100 €). Als je nog minder wilt betalen zag ik toevallig net deze:

http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-169599.html

Komt wel porto bij maar misschien kan je samen bestellen met die lui die alle Midex 8s op gaan kopen bij thomann (zie elders op het forum).;)

Echt zo´n ding scheelt een heleboel gepuzzel. Ze hebben allemaal 16 kanalen, en je bent zo flexibel als maar kan.

Back