moogsound?

krachtwerk

Ouwe rot
hoi,
als ik nou geen tweedehands moog vind, wat komt er dan het meeste in de buurt qua sound?
(wat natuurlijk wel nieuw of tweedehands verkrijgbaar moet zijn)
graag serieuze reacties!

Re: moogsound?

Origineel geplaatst door krachtwerk
hoi,
als ik nou geen tweedehands moog vind, wat komt er dan het meeste in de buurt qua sound?
(wat natuurlijk wel nieuw of tweedehands verkrijgbaar moet zijn)
graag serieuze reacties!
Ik denk dat iedereen wel serieus wil reageren, maar je moet de vraag beter stellen.
Wat voor moog bijvoorbeeld? Er zijn tig moogs die toch allemaal iets anders klinken.

Een source? Een minimoog? Wat voor geluid wil je?

Verder zal het budget ook erg belangrijk zijn. Kijk eens rond op het forum, want dan zul je veel kunnen vinden over moog achtige geluiden.

Re: moogsound?

hoi,
als ik nou geen tweedehands moog vind, wat komt er dan het meeste in de buurt qua sound ?

Moog Voyager, is nieuw.
Alleen kost wel wat.

Leo heeft er hier eentje te koop

Kijk anders eens naar een Waldorf Pulse.

mono-poly,

Kan je eens in chronologische volgorde uiteenzetten welke moogs het beste klinken
in vergelijking met de minimoog, welke komt het dichtst in de buurt?
(minimoog, multimoog, rogue, micromoog, liberation, memorymoog etc...)
Misschien kan je ook een globale prijsindicatie geven, tweedehandsprijzen.

Ben ik wel benieuwd naar, in verband met een (dit jaar nog) geplande aanschaf enen Moog-synth.

Vins.

Uhm, hij heeft net aangeraden gekregen dat hij echt een Moog (een wat?) moest hebben voor zijn muziek en verder weet hij er ook niks van, geloof ik.

Op zich een hele interessante vraag natuurlijk, maar ik weet niet of hem nou een Moogvariant aangepraat moet worden? (Krachtwerk, weet je iets van polyfonie?)

900 euro in de eu voor een source is de beste optie bij een mini in de buurt qua klank
De andere moogs zijn wel anders klinkend tot helemaal niet "moogy" (de sonische zes dus)
En de memorymoog wil ik eigenlijk vergeten omdat dit een synth is die voornamenlijk op curtis chips gebaseerd is.

Origineel geplaatst door 6 trak
de source is toch gewoon de digital ge-controlde versie van de mini, met ruis voor 3e osc en als fijne extra de presets nutuulk...

Wat er in zit weet ik niet, maar wat er uit komt....
Tja, ik blaat ook vaak dat de Source een goedkoop alternatief is, de bassen komen inderdaad in de buurt van de Minimoog, tot je ze naast elkaar zet. Dan is 'in de buurt' toch wel van hier naar Tokio.

De synth die vandaag de dag het meest in de buurt van de Mini komt is toch gewoon de Voyager, zou ik denken.

Wel een moeilijk te beantwoorden vraag trouwens, inderdaad. Hoezeo, als ik nou geen Moog kan vinden? Er komen er zat voorbij. En inderdaad, wensen, budget???

Vond de Prophecy bass altijd wel een goede VA-moog.

En wat te denken van de Waldorf Microwave 1 !!! Er staat een hele rij te koop op de duitse Ebay, voor een grijpstuiver.

hoi mensen,
luister ik heb er nog helemaal geen verstand van , jullie zijn de kenners. het enige wat ik wil is: geen miskoop doen.
er werd mij aangeraden een moog source of prodigyte kopen om muziek te maken in de richting waar ik heen wil, maar dat wordt me door een ander weer afgeraden, en ook moeilijk te vinden na een halve dag op internet te speuren.
ik denk dat er nix anders opzit dan eerst nog een tijd research doen om er meer van af te weten (want ik weet inderdaad niet wat je bedoelt met polyfonie). en voor degene die het nog wil weten mijn budget is 1000 euro.
groetjes

hoi mensen,
luister ik heb er nog helemaal geen verstand van , jullie zijn de kenners. het enige wat ik wil is: geen miskoop doen.
er werd mij aangeraden een moog source of prodigyte kopen om muziek te maken in de richting waar ik heen wil, maar dat wordt me door een ander weer afgeraden, en ook moeilijk te vinden na een halve dag op internet te speuren.
ik denk dat er nix anders opzit dan eerst nog een tijd research doen om er meer van af te weten (want ik weet inderdaad niet wat je bedoelt met polyfonie). en voor degene die het nog wil weten mijn budget is 1000 euro.
groetjes

Uiteindelijk moet je zelf toch beslissen wat je het best vindt klinken, dus een beetje research kan geen kwaad. Veel succes met je zoektocht :okdan: .

Ik ben een monofone synth liefhebber. Daar hoeft niets mis mee te zijn, maar ik denk persoonlijk dat jij dat niet bent.
Monofoon betekent 1 noot tegelijkertijd. Niet 1 accoord, maar 1 noot!

Voor mij is dat al complex genoeg, maar ik heb dan ook niet veel herseninhoud! ;)

Ik denk echt serieus dat je naar iets polyfoons moet kijken en moog moet laten voor wat het is. Ook geen Korg MS-20 of MacBeth M3x. Gewoon een Virus A of een Nord Lead 1.. Virtual analoog in plaats van gekut met CVs.

Ik had niet verwacht dat ik het ooit aan zou raden, maar ik denk persoonlijk dat jij met een computer en (stel je vind er eentje goedkoop) een minimoog niet gelukkig zou zijn.

Se1-x?

lijkt me een vet alternatief, inclusief midi...

en waarom va oid aansmeren, om het te leren... uiteindelijk willen ze dan toch verder... scheelt een hoop heen en weer verkoop...

wist ik vanaf het begin maar wat ik wilde qua sound en qua werkwijze... dan had ik een stukje verder geweest nu... beter in 1 keer goede shit kopen dan leren op mindere dingen...

wat is een Se1-x?
en werken niet alle synths met VA dan?
Een SE1x is een bak van studio electronics.
http://www.studioelectronics.com

De meeste synths die genoemd worden (o.a. de Se1-x) zijn analoge synths. Lees dure synths.
Dat zijn leuke bakken voor bij andere synths, maar niet echt geschikt als enige synth aangezien je er maar of 1 vette baslijn uit krijgt, of 1 bretsige lead, of 1 leuk fx geluidje voor op de achtergrond.
Pas heel goed langs een stapel andere synths, maar als enige synth zou ik dat niet doen.

Origineel geplaatst door Arv
boy, have you got a lot to learn! ;)
Nee, wij weten gewoon al heel veel. :) Wij zijn ook zo begonnen!

maar Se1-x en iets dat sampled... en je kan al een heleboel!

dan heb je echte vetheid... en kan je doorsparen cq doorleren zonder beperkingen op geluidgebied...

dankje JohnnyBusca,
dus geen analoge synth om mee te beginnen ivm de beperkte mogelijkheden.
...kom steeds een stapje verder.

Back