Jefferson Airplane?

trigg

Brass Intelligence
Sorry hoor, maar ik moet even m'n gal spuwen...

[gal]
De laatste paar weken hoor ik op diverse radio-stations een echt
walgelijke house-remix van 'Jefferson Airplane - Somebody to Love'
langskomen.

Het orgineel is best een mooi nummer en dat zo'n remix nou
op één of andere waardeloze verzamelaar komt kan ik ook nog
inkomen, maar nu lijkt dit gewoon een hit te worden?!
Dit gaat toch gewoon te ver??? Vooral dat herhalen van die stem
is echt beneden elk niveau. Verkrachting is het...

Boycot de radio!
[/gal]

Goed, tijd voor koffie... :koffie:

is het al ooit anders geweest dan ?

Met de regelmaat van een klok (mss wel een secondenwijzer) komen er dergelijke remakes uit.
De ene met wat meer suk6 en "kwaliteit" als de andere.
Nu kun je de purist uit gaan hangen en stellen dat bepaalde muziek en/of artiesten heilig zijn en dus niet
gecovered zouden mogen worden (ik heb dat zelf ook wel een beetje....), of je kijkt er met frisse ogen en oren
tegenaan en hoopt dat er iemand is die ook nog covers uitbrengt die WEL iets toevoegen aan het origineel.
(en dat gebeurt af & toe wel hoor !)

:)

Nee, je hebt gelijk. Het is nooit anders geweest
en er zijn inderdaad (gelukkig) ook goede covers.

Deze ging me alleen net even iets te ver;
de emmer liep weer even over zeg maar 8o)

op zich heb ik niet zo'n moeite met die recycle-hits....maar deze is idd echt slecht...een ware verkrachting van het origineel......volgens mij hebben de makers net hun eerste sampler gekocht,zo klinkt het in ieder geval....:stupid

nou maar hopen dat ze met hun poten van "White Rabbit" afblijven...

Probleem is dat er straks een generatie kids komt die denkt dat dit het origineel is :(

idd, als ze maar van White Rabbit afblijven.

feed your head!!

Nummer één op de top 40 van 21 februari 1981:

Jaap Eggermont, Martin Duyser, Robby van Leeuwen, Jeff Barry, Andy Kim en Lennon&McCartney: STARS ON 45.

Weet je het nog, als de dag van gisteren! :)
Sinds toen, dus, in Nederland, tenminste.
Maar het coveren is natuurlijk van alle tijden!

Wout

Origineel geplaatst door _lun0r_
idd, als ze maar van White Rabbit afblijven. feed your head!!

White Rabbit is één van de meest geniale platen ooit gemaakt.
Wie het in z'n hoofd haalt dat nummer te verkrachten, mogen ze van mij aan de hoogste boom ophangen.. :smeris:

Aphex Twin zei ooit: "van een goeie plaat maak ik geen remix",
dat zou iedereen moeten doen. Amen :halleluja

Origineel geplaatst door trigg
Wie het in z'n hoofd haalt dat nummer te verkrachten, mogen ze van mij aan de hoogste boom ophangen.. :smeris:

Dat worden dan 3 hoge bomen als het waar is wat christov zegt :D

Re: Jefferson Airplane?

Origineel geplaatst door trigg
Sorry hoor, maar ik moet even m'n gal spuwen...

[gal]
De laatste paar weken hoor ik op diverse radio-stations een echt
walgelijke house-remix van 'Jefferson Airplane - Somebody to Love'
langskomen.

Het orgineel is best een mooi nummer en dat zo'n remix nou
op één of andere waardeloze verzamelaar komt kan ik ook nog
inkomen, maar nu lijkt dit gewoon een hit te worden?!
Dit gaat toch gewoon te ver??? Vooral dat herhalen van die stem
is echt beneden elk niveau. Verkrachting is het...

Boycot de radio!
[/gal]

Goed, tijd voor koffie... :koffie:

Zie hier de reden waarom ik zowiezo al 4 jaar geen radio meer luisteren. :r

Van Jefferson Airplane moeten ze gewoon vanblijven.

Eén plaatje zegt meer dan duizend woorden.

Eén plaatje zegt meer dan duizend woorden.

Geachte leden van dit forum,

Kijk eerst 'ns naar de bijbehorende videoclip.....................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
........................................................................................en dan praten we verder.......................................

EEn vriend van mij draaide laatst in san francisco en kreeg er wel de hele zaal mee plat.

Persoonlijk heb ik wel slechtere cover versies gehoord.

Wat dacht je van the cure's in the forest met notabene de originele zanger erbij.

Origineel geplaatst door Errol

Wat dacht je van the cure's in the forest met notabene de originele zanger erbij.

Welke van de 50.000 remakes van dit nr ??

(ik vind de meeste trouwens toch wel stiekem vetjes)

EEn vriend van mij draaide laatst in san francisco en kreeg er wel de hele zaal mee plat.

Persoonlijk heb ik wel slechtere cover versies gehoord.

is het nog wel een cover dan als de originele zanger meedoet?

Volgens mij nog geen 3 maanden geleden werd the cure house mix met de zanger zelf erin elk uur door id&t gedraaid.
In the forrest heet het nr.

Dus volgens mij zou dat toch wel duidelijk moeten zijn.

En inderdaad een cover kun je dit niet noemen maar oke noem het dan een remake.
Whatever.

Volgens mij nog geen 3 maanden geleden werd the cure house mix met de zanger zelf erin elk uur door id&t gedraaid.
In the forrest heet het nr.

Dus volgens mij zou dat toch wel duidelijk moeten zijn.

En inderdaad een cover kun je dit niet noemen maar oke noem het dan een remake.
Whatever.

ik ken het origineel wel ja
id&t luister ik niet naar, maar wat moet daar duidelijk aan zijn dan?

:P

Origineel geplaatst door _lun0r_
ik ken het origineel wel ja
id&t luister ik niet naar, maar wat moet daar duidelijk aan zijn dan?

:P

Dat ze in Groningen blijkbaar nog denken dat the cure met in the forrest nog steeds nr 1 staan in de top40?? 8)

Toch eens effe aan Mischa vragen. De laatste keer dat ik in groningen was had ik toch het gevoel dat ze daar wel wisten hoe het in elkaar zat.

Back