2 Many DJ's

HanzZ

Stamgast
Heeft iemand deze plaat al gehoord? Wat vinden jullie van de manier waarop de Dewaele broertjes (soulwax) de boel aan elkaar en over elkaar heen mixen?

Persoonlijk vind ik het allemaal errrg funky!

-- HanzZ

Ben net ff op hun site geweest

www.2manydjs.org

Hier kun je lezen hoeveel moeite ze hebben moeten doen om de nummers gecleared te krijgen.... hels karwei!

Wel onvoorstelbaar knap dat ze alles kwa toonsoort en tempo zo mooi bijmekaar krijgen... tis niet zo moeiljk natuurlijk om een pitch te veranderen, maar om drie nummers bij elkaar te vinden die samen ook goed klinken (zoals salt 'n peppa en the stooges) kijk das de kunst.

-- HanzZ

2 many djs

2 many djs

Ja, ik vind het heel grappig wat ze allemaal met elkaar weten te mixen. Dreadlock Child klopt helemaal vind ik. Origineel en inderdaad funky!

Tijdens de Noodlandingen in de paradiso heb ik ze regelmatig gezien, en genoten.

Ik ben min of meer door ze geïnspireerd geraakt en heb zelf ook een "battlemix" gemaakt van een acapella van Pink (get this party started) met de begeleiding van Micheal Jackson's Smooth Criminal...

Het resultaat is te beluisteren op de DSF dbase en heet Pink Criminal....8)

Te gek! Ik zou het zelf ook wel eens willen proberen, maar dan moet ik wel eerst een aantal van die acapella en instrumentele versies van goeie plaatjes vinden ;)

-- HanzZ

voor acapella's (mp3) moet je hier zijn:

Acapella Heaven

En trouwens, dat van de pitch en tempo is met Acid zo op te lossen hoor! Geen probleem.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Oxy-Yan
En trouwens, dat van de pitch en tempo is met Acid zo op te lossen hoor! Geen probleem.

Ja weet ik. Het probleem is dat je wel twee of meer dingen moet zien te vinden die ook leuk bij elkaar passen - zeg maar vet.

Bedankt voor de link, ik ga gelijk kijken.

-- HanzZ

Hmm, dit doet me weer denken aan die GrandMix-en van Ben Liebrand van lang gelee. Knap hoe hij weet ik hoe veel platen aan ekaar wist te plakken en te layeren en ook nog gebeat-matched..

Arv

Op het Ministry of Soundlabel is er ooit een mix-cd uitgekomen van Bentley Rhythm Ace. The future sound of the UK 2 heet die. Is ook een mengelmoes van vanalles op een geniale manier samengemixt. Georgie Fame met Hardfloor, Jefferson Airplane met Fat Boy Slim, ouwe 80s,...
Echt superplaat.

Origineel geplaatst door HanzZ
Hee, als je van Michael Jackson houdt dan moet je hier maar es kijken...

http://www.btinternet.com/~Thomas39/MJ/mp3.htm

-- HanzZ

Ik ben momenteel bezig met een Electro achtige Startin' Something remix van onze kindervrind MJ. En die gaat echt vetjes worden. Ik zal 'm binnenkort opladen. :)

Moet je zeker doen... dat uploaden van je remiks...

maar nog ff over die site die ik vermelde... ik was een beetje te vroeg met m'n gejuich... de acapella's zijn van zeer wisselende kwaliteit...

-- HanzZ

Ik hoor de laatste tijd ook regelmatig iets dergelijks van Destiny's Child op de radio, met de begeleiding van dat vage Jamaica nummer ("I don't like cricket....I love it!...) eronder. Klinkt best aardig vinnik.

Origineel geplaatst door NorthernLightX
Ik hoor de laatste tijd ook regelmatig iets dergelijks van Destiny's Child op de radio, met de begeleiding van dat vage Jamaica nummer ("I don't like cricket....I love it!...) eronder. Klinkt best aardig vinnik.

Dat vage (ahum!) nummer is de klassieker 'Dreadlock Holiday' van 10CC.

Weet je hoe 10CC aan hun naam is gekomen?
10cc is ongeveer de hoeveelheid sperma dat vrij komt bij het mannelijk orgasme.
Tot zover het brokje onnodige informatie van vandaag 8P

De hele mixcd van 2many dj's is trouwens een aanrader!

R.

Origineel geplaatst door NorthernLightX

Dit is dus een van de nummers die op de plaat staan waar ik dit topic over begon. Ik kan hem je zeer aanraden... bij mij is-ie niet meer uit m'n cd speler te slaan.

-- HanzZ

ja...als ik die kruising tussen destiny's CHild en 10cc hoor dan word ik een beetje kwaad....blijf met je fikken van oude klassiekers af!

Wat dat betreft leef ik in t verkeerde tijdperk....

Back