[acid track]Maar nu de mix nog!

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Deze week weer eens een trackje gemaakt. Je hoort 303/606 Nord Modular (lead). De mix krijg ik hellaas niet naar m'n zin. Luister er ajb eens naar.....en tip me!

Link naar track

Het gaat mij er vooral om hoe ik de lead beter in de mix krijg, zonder afbreuk te doen aan de dynamiek van het geluid.

Alvast bedankt!

Van die lead is dat met zoveel galm? Dan zou ik eens zonder proberen. En wat meer stereo effect gebruiken. Panning of zo. Da's makkelijker met mixen.

Zal de reverb erop eens wat terugdraaien. Heb wat betreft panning (voor mijn doen) juist veel gedaan. Zowel de extra hats, als de lead, als wat losse geluiden worden steeds gepanned. De 303/606 combo (toch de basis van de track) worden idd (nog) niet gepanned.

Bedankt voor je reactie!

Kheb em geluisterd, maar vindt em helaas niet goed. Ik heb niet zo iets van hee das een gaaf geluid ofzo.
Vindt dat 303 geluid op een gegeven moment zelfs een beetje vervelend. Er zit af en toe wel iets in die ander geluiden wat ik wel ok vindt. Maar meer als geluiden die iets minder aanwezig moeten zijn in de mix. Iets zachter.

Origineel geplaatst door sjeijk
Link werkt niet (meer)

Heb net een nieuwe versie neergezet, waarbij de panning van de 606 en de reverb op de lead is aangepast.

Link

Origineel geplaatst door sander
Kheb em geluisterd, maar vindt em helaas niet goed. Ik heb niet zo iets van hee das een gaaf geluid ofzo.
Vindt dat 303 geluid op een gegeven moment zelfs een beetje vervelend. Er zit af en toe wel iets in die ander geluiden wat ik wel ok vindt. Maar meer als geluiden die iets minder aanwezig moeten zijn in de mix. Iets zachter.

Heb eerst een basis gemaakt met 3 verschillende 303 patterns, maar die gingen niet lekker in elkaar over. Van de week nog eens zien of ik via een break er een ander 303 pattern inkrijg wat me wel naar het zin is. Het 303 pattern dat je nu hoort wordt trouwens wel steeds qua geluid verandert. Eerst cutoff laag ingesteld, minder resonantie en de env mod half open, daarna deze knoppen gelijdelijk steeds verder open geschroeft.

klinkt wel raar op zich.. wel leuk om ff ertussen te mixen..

maar de 303 kon wat euhmm.. nja anders

Back