Gezocht? (leuke vintage synth)

Wappie909

Aanhangels van de Lies
Ik ben alweer een tijdje opzoek naar een nieuwe synth.

Maar weet niet precies welke, dus al jullie me een beetje zouden willen helpen, ik moet ze toch eerst horen voordat ik iets koop, hier nog wat gegevens.

Fan van de Boards of Canada sound....
Budget ongeveer 500 euro
Geen Roland, me studio staat er al vol mee.
En uiteraard VINTAGE.

dus een polyfone vintagesynth (bedoel je daarmee ook analoog?) van €500, maar geen Roland. Dan vallen de Juno's dus af. Misschien eens kijken naar een Korg Poly800 of een POLYSIX of Oberheim Matrix6(R). Verder gewoon goed zoeken op het forum naar info en kijk ook eens hier Het is niet echt mogelijk om je zo een goed advies te geven.

Is een Prophet 600 niks voor jou?
Mooie analoge bak met midi.
Heb er gisteren zelf eentje gehaald (van VL7:okdan: )

Voor 550 Euro moet je er wel een kunnen vinden.

Origineel geplaatst door Hazes
dus een polyfone vintagesynth (bedoel je daarmee ook analoog?) van €500, maar geen Roland. Dan vallen de Juno's dus af. Misschien eens kijken naar een Korg Poly800 of een POLYSIX of Oberheim Matrix6(R). Verder gewoon goed zoeken op het forum naar info en kijk ook eens hier Het is niet echt mogelijk om je zo een goed advies te geven.

Ik begrijp 't dat t lastig is om advies tegeven, maar t ging mij ook alleen om een paar ideeën.
Analoog heeft wel een voorkeur.

Origineel geplaatst door Jop
Is een Prophet 600 niks voor jou?
Mooie analoge bak met midi.
Heb er gisteren zelf eentje gehaald (van VL7:okdan: )

Voor 550 Euro moet je er wel een kunnen vinden.

Is er toevallig een site met een aantal geluidjes?
Ben wel benieuwd namelijk, ik ken namelijk alleen de VS, en die vind ik wel cool klinken.

Origineel geplaatst door Wappie909
Is er toevallig een site met een aantal geluidjes?
Ben wel benieuwd namelijk, ik ken namelijk alleen de VS, en die vind ik wel cool klinken.

vs is ver over je budget heen denk ik en is andere synthesis dan die 600. VS is vector synthese. de andere zijn gewoon analoge bakken...

Ik kon zelf ook niet echt veel info op het net vinden.
Het beste is om hem bij iemand uit te testen en te beluisteren(heb ik ook gedaan).

Ik zat zelf te twijfelen tussen een poly6 of een prophet 600.
Heb de Prophet gekozen omdat hij toch iets diverser is (vanwege zijn 2 VCO's).
En standaard midi is natuurlijk mooi meegenomen.

Heb er vandaag bijna de hele dag achter gezeten en heb absoluut geen spijt!

Succes iniedergeval.

Korg mono-poly of een Roland alpha juno?! Daar ben ik ooit ook mee begonnen! Leuk speelgoed hoor!;)

Origineel geplaatst door mono-poly
Jammer dat ze poly moeten zijn want ik doe een hele berg klasiekers de deur uit

Wappie909> Idd, ga eens met deze meneer praten?! Zeer mooi spul! :P

Aangezien ik aardig wat Roland Spul heb staan hier, zie ik af van de juno's, de Jupiters zijn te duur.
En ik heb eigenlijk alleen maar Monofoon, dus ik wil zekers te weten Poly.

Kijk , zomaar blind iets kopen vind ik niet opschieten, ik moet wel enig idee hebben, hoe t allemaal klinkt.
ennuh...
Vintage synth heeft wel een paar demo'tjes maar die werken allemaal niet op mijn PC.

Akai AX80 superwarme brede 2 oscie analoge synth en best wel ge-avanceerd voor de prijs (individuele LFO's en EG's voor VCF/CVA en pitch)

Elka EK22 Sequential Sixtrack Crumar BIT 99 etc.

Toch nog wel een Roland die absoluut de moeite waard is de Jupiter 4 ;) qua vintage sound en analoogheid de bovengenoemde laten verschimpelen.

Back