machinedrum

dj japs

Ingeburgerd
zou iemand met machinedrum ervaring mij kunnen vertellen hoe ik geluiden uit verschillende drumkits kan gebruiken in 1 track ? tot dusver is het mij slechts gelukt om alleen de geluiden te gebruiken van de drumkit die ik geselecteerd heb en dan kan je in principe maar 1 bass gebruiken.
laat het me weten.

groeten,

jasper

je kan zelf alle geluiden selecteren die je in een kit wilt....dus als je wilt kun je 16 bassen in een kit gooien...;)

volgens mij is het niet mogelijk om geluiden uit verschillende kits in 1 track te gebruiken...

maar is het dan mogelijk om bijv. een kick uit kit 4 te verplaatsen naar pattern 2 van kit 28 waar normaalgesproken de snare staat ? of moet ik dan van die snare weer proberen een kick te maken ?
groeten,
japs

..... je kan elk geluid in elke kit gebruiken die je maar wilt !!

gewoon naar edit en daar een geluid naar keuze kiezen.

Gr Glenn

je begint altijd met een soort basis geluid....volgens mij kun je niet zo een geluid kopiëren...maar dat weet ik niet helemaal zeker....

machinedrum

hmmm, dat wordt weer knutselen vanavond.......
in iedergeval bedankt voor de tips!

japs

tuurlijk wel, door tracks te kopieren

selecteer het geluid (=track) uit de andere kit dat je wil kopieren (dus in een pattern met die kit), dan (niet in record mode) druk je 'kopieren' (function+record dacht k)

ga naar het pattern waar je t wil gebruiken, selecteer de track (=geluid) waar je t wil hebben, druk 'paste'. nu is de track uit het vorige pattern in dit pattern gekopieerd, incl. sound en steps.
verwijder alle steps en je hebt alleen het geluid over

(kan me niet voorstellen dat dat niet in de manual staat)

2 glennplumber: jij hebt het over de basis kits, niet de eigen custom kits. op jou manier kan je geen sounds uit eigen kits selecteren

machinedrum

nou, 'k heb nog ff zitten klooien en kwam er nog niet echt uit. maar volgens mij zit ik wel in de buurt. ik ben nl. de optie kit edit tegengekomen. wegens andere verplichtingen had ik alleen niet de tijd om dit haarfijn uit te pluizen. vanavond maar weer pielen....

Je kan inderdaad je eigen kits maken in edit mode
Bijv 1 kick uit de TRX en 1 kick uit EFM etc. deze kun je dan weer in je eigen kit opslaan. alleen krijg je dan bijv. een kick onder je snare button etc. en je lampjes kloppen natuurlijk niet meer als ze knipperen op snare activity etc. Hm misschien dat ik nu niet helemaal duidelijk ben :confused:
Ik bedoel te zeggen dat je als je wilt een hele kit vol kan stampen met alleen maar kicks alleen is t dan niet meer ge-ordered in tom/snare/hi-hat etc. Je kan ook rustig kicks uit de TRX of EFM halen en dan weer snares uit het akoestische simulatie engine toevoegen etc. en kiezen onder welke buttons je ze triggered.

Origineel geplaatst door dione
je begint altijd met een soort basis geluid....volgens mij kun je niet zo een geluid kopiëren...maar dat weet ik niet helemaal zeker....

jawel hoor. kit>edit>selecteer sound>Function+copy>selecteer sound waar hij geplakt moet worden>function+paste

md

md

ik ben er geloof ik al achter. het zit inderdaad in die edit-kit mode. je moet alleen wel oppassen dat je als je de copy machine gaat pasten, je wel met je lampje van die grote draaiknop op de juiste pattern staat. anders pleur je misschien een geluid van die pattern waar je op hebt zitten zweten om het geluid zo te krijgen.........:okdan:

zo kun je dus bij wijze van spreken een hele kit met alleen maar kicks maken (mocht je dat willen).

:confused: ehm .... huh?

Origineel geplaatst door t-con
:confused: ehm .... huh?
Bericht door een moderator:
Als er een bericht fout staat, gewoon ff (net als bijvoorbeeld slipperman) meld het een moderator gebruiken. Dan voegen wij de threads samen! :)

Ok zal ik de volgende keer doen!:eureka:

sorry!;)

machinedrum

He jongens,
blijft bij jullie ook altijd het tempo lampje knipperen ? bij mij is dit wel het geval.
tevens blijft mijn input van m'n midisport een continu signaal afgeven (de input van m'n machinedrum) maar dit signaal wordt dan weer niet weergegeven in cubase. je hoort dit signaal ook niet.
ik heb er ook geen last van verder. ik vroeg het me alleen af.

laterzz,

japs

Origineel geplaatst door t-con
Ok zal ik de volgende keer doen!:eureka:

sorry!;)
Maakt niet uit joh! :)

dj japs, kun jij je vragen over de machine drum onder deze thread posten, dus hier op antwoorden drukken?

Re: machinedrum

Origineel geplaatst door dj japs
He jongens,
blijft bij jullie ook altijd het tempo lampje knipperen ? bij mij is dit wel het geval.
tevens blijft mijn input van m'n midisport een continu signaal afgeven (de input van m'n machinedrum) maar dit signaal wordt dan weer niet weergegeven in cubase. je hoort dit signaal ook niet.
ik heb er ook geen last van verder. ik vroeg het me alleen af.

laterzz,

japs

Dat het lampje blijft knipperen op je machinedrum klopt..
en dat hij altijd een midipulse afgeeft klopt ook, maar dit heeft geen gevolgen verder.
Dit is alleen een soort van clockpulse, dit stuurt dus verder niets uit.

Back