geluidskaart van ong 1000 euro

Bericht door een moderator:
Dit is geen verkoop thread. Als je iets aan te bieden heb kan dat per pb.

Re: geluidskaart van ong 1000 euro

Origineel geplaatst door djmarionesta
vraagje,
is het zo dat kaarten onder de 1000 euro geen vol geluid hebben?

de duurdere klinken gewoon "voller" & hebben meer dynamiek, betere convertors...
Koop je geluidskaart gewoon evenredig aan je setup... het is bv dom als je 16 apogee convertors koopt & deze mixt op je hifi ghetto blaster door een eurorack...:eureka:

Delta 1010 LT van M- Audio is prijs / kwaliteit (naar mlijn mening) ook goed te doen.
(Enige nadeel; als je 't een nadeel kan noemen dan, is dat ie in de pc geplaatst is en dus niet extern is. Daarom het prijsverschil met de Delta 1010).

La canzone Somebody vende oltre 2.500.000 copie in tutto il mondo ed i Video vengono chiamati
ad esibirsi ovunque, cantano alla TV olandese, Belga, Svedese, alla BBC ed in mole trasmissioni italiane.

Laatste vier woorden moeten zijn: in molte trasmissioni italiane

hoop dat het helpt,
ISPdeRuiter

Jaja daar kom ik weer aan, mijn eigen trots verdedigen: De Delta 1010, tegenwoordig voor 7 a 800 Euri te koop. Ik heb verder nog nooit zo'n goed klinkende, stabiele en robuuste kaart gehad! Hij klinkt niet minder of meer vol dan het origineel, zo is het.

Ik ga al niet eens meer uitleggen waarom maar als je nog met 16 bit opneemt ipv 24 ben je een enorme sukkel.

En ruimte koop je makkelijk bij. Je betaalt tegenwoordig 75 ct voor een Gb.

Origineel geplaatst door fuse
Ik ga al niet eens meer uitleggen waarom maar als je nog met 16 bit opneemt ipv 24 ben je een enorme sukkel.

En ruimte koop je makkelijk bij. Je betaalt tegenwoordig 75 ct voor een Gb.

Leg toch maar ff uit waarom niet op 16 bits opnemen! :D

Origineel geplaatst door Laurens O
Jaja daar kom ik weer aan, mijn eigen trots verdedigen: De Delta 1010, tegenwoordig voor 7 a 800 Euri te koop. Ik heb verder nog nooit zo'n goed klinkende, stabiele en robuuste kaart gehad! Hij klinkt niet minder of meer vol dan het origineel, zo is het.

Heb de Delta 1010 gehad.
Was een groot verschil met de RME ADI DS 8 in combinatie met de Hammerfall DIGI 9636 (in het voordeel van de RME set)
Regelmatig ook probleempjes met de delta 1010, zeker nadat ik een powercore in m'n pc gestopt had (bekend probleem)
RME, no problemo, supurb sound for the money...

gr. Tom

Origineel geplaatst door ikke
Leg toch maar ff uit waarom niet op 16 bits opnemen! :D

Zoek maar es. Daar hebben we al een heel bos bijelkaar over geboomd.

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Heb de Delta 1010 gehad.
Was een groot verschil met de RME ADI DS 8 in combinatie met de Hammerfall DIGI 9636 (in het voordeel van de RME set)
Regelmatig ook probleempjes met de delta 1010, zeker nadat ik een powercore in m'n pc gestopt had (bekend probleem)
RME, no problemo, supurb sound for the money...

gr. Tom

Waarin is het verschil dan zo groot? de geluidskwaliteit? of iets anders? Qua geluid zal het volgens mij miniem verschil hebben, het zijn allebei AKM convertertjes, ok die in de RME zijn dan net wat nieuwer, maar dan nog. En misschien dat die RME meer configuratie opties heeft, tja ok, das zo, maar t is maar net wat je aan overbodige luxe opties wilt.
Verder heb ik nooit geen enkel probleem met m'n delta gehad onder XP. Andere os'en kan ik niks over zeggen want dat heb ik nooit geprobeerd.
Ach, als we allemaal maar tevreden en blij zijn toch!?

Waarin is het verschil dan zo groot? de geluidskwaliteit? of iets anders? Qua geluid zal het volgens mij miniem verschil hebben, het zijn allebei AKM convertertjes, ok die in de RME zijn dan net wat nieuwer, maar dan nog. En misschien dat die RME meer configuratie opties heeft, tja ok, das zo, maar t is maar net wat je aan overbodige luxe opties wilt.
Verder heb ik nooit geen enkel probleem met m'n delta gehad onder XP. Andere os'en kan ik niks over zeggen want dat heb ik nooit geprobeerd.
Ach, als we allemaal maar tevreden en blij zijn toch!?

Die opties boeien mij het minst, het is de geluidskwaliteit wat voor mij telt en juist zoveel verschilt.
Het lijkt me sterk dat het dezelfde converters zijn. Misschien wel hetzelfde merk maar merken maken voor elke prijsklasse wat wils en de kwaliteit is meestal inherent aan de prijs.
De RME is veel zuiverder dan de Delta, ik had zelf niet verwacht dat het verschil zo duidelijk was
anders had ik hem al veel eerder genomen...

gr. Tom

Nee, ik zei niet dat ze hezelfde zijn, wel dat ze allebei van hetzelfde merk zijn.
Mooi dat je een betere kaart hebt gevonden die meer genoegdoening geeft. Voor wat mij betreft: Ik vind m'n delta voorlopig nog goed genoeg voor mezelf. Als ik hiermee al amper het verschil tussen het origineel hoor (jaaa, met goede monitoring, en m'n oren zijn volgens mij prima in orde), dan kan je nagaan hoe groot het verschil met de rest is (concurent). Die verschillen zullen er wel zijn, maar echt minimaal. (een beetje mierenneukerij niveau is mijn mening)
Trouwens, je had toch echt de 1010 he? en niet toevallig de 1010LT?
Hoe dan ook, nu ga ik maar weer eens ff flinke herrrrie maken!

Mzzzl.

Nee, ik zei niet dat ze hezelfde zijn, wel dat ze allebei van hetzelfde merk zijn.
Mooi dat je een betere kaart hebt gevonden die meer genoegdoening geeft. Voor wat mij betreft: Ik vind m'n delta voorlopig nog goed genoeg voor mezelf. Als ik hiermee al amper het verschil tussen het origineel hoor (
Mzzzl.

Wat bedoel je met het origineel?

Die verschillen zullen er wel zijn, maar echt minimaal. (een beetje mierenneukerij niveau is mijn mening)
Trouwens, je had toch echt de 1010 he? en niet toevallig de 1010LT?
Hoe dan ook, nu ga ik maar weer eens ff flinke herrrrie maken!

Mzzzl.

Het verschil met de RME ADI DS 8 is groot, niet minimaal en geen miereneukerij.
En ja, ik had 'echt' de Delta 1010.
Heb je uberhaupt een vergelijking weleens gehoord?

gr. Tom

De bron waarvan je opneemt bedoel ik met het origineel. Nee ik heb ze nooit naast elkaar gehoord, maar ik moet zeggen dat ik wel kritisch ben met geluid, als jij zegt dat de RME echt beduidend beter is, dan zal dat wel, ik kan er verder weinig over zeggen. Ik gaf alleen mijn mening, dat ik voorlopig tevreden ben met hetgeen wat ik nu heb en waarom.

Misschien is die nieuwe FA-101 wel iets voor jou?

Back