geluidskaart van ong 1000 euro

djmarionesta

Ingeburgerd
vraagje,
is het zo dat kaarten onder de 1000 euro geen vol geluid hebben?

zat nl. te denken aan de motu 828mk11 of de hammerfall multiface.

wat zijn jullie bevindingen?

grtz mario

Dat je altijd nog zelf bepaald wat je het lekkerst vindt klinken. (of wilt betalen)

Met die kaarten die je opnoemt is niets mis mee hoor.

Koop een M-audio audiophile USB 24/96Khz.
Zit je voorlopig goed.

Maar dat is mijn mening natuurlijk.

Re: geluidskaart van ong 1000 euro

Origineel geplaatst door djmarionesta
vraagje,
is het zo dat kaarten onder de 1000 euro geen vol geluid hebben?

zat nl. te denken aan de motu 828mk11 of de hammerfall multiface.

wat zijn jullie bevindingen?

kaarten onder 1000 euro hebben zeker wel vol geluid (audiophile 2496 van m-audio is goed!)(uitstekende prijs/kwaliteits ook nog)

en de andere 2 kaarten die je opnoemt zijn uitstekend, en die hebben meteen 8 in en outputs tegen 2 in en outputs op eerdergenoemde audiophile kaart

De Motu is een beetje kritisch t.o.v. het moederbord waar je 'm op gaat gebruiken. De meeste nieuwe mobo's zijn ok, maar het wil ook op relatief recente moederborden nog wel eens voorkomen dat usb en firewire niet zo lekker samengaan. Storingen in de audio door midi of muis over usb e.d. Verder hebben firewire geluidskaarten wat processorkracht nodig en zodra de samplerate omhoog gaat zie je wel wat gebeuren met je cpu meter.

De kaart zelf klinkt super. No problemo.

De Multiface is alleraardigst omdat je die met een extra pcmcia kaartje ook in je laptop kan hangen als je dat zou willen. (Jaja, Motu is firewire, kan ook...) Ik meen dat het ding qua samplerate niet hoger gaat dan 48kHz terwijl de Motu het pas voor gezien houdt op 96kHz.
Ook uit ervaring kan ik melden dat de RME kaarten superdrivers hebben, en zeer zeer weinig resources gebruiken. Dat laatste geldt zowel voor de pci-bus als de cpu.

RME klinkt ook super, no problemo.

Hoewel ik gekozen heb voor de Motu (Firewire, geen gelul met gedeelde resources en lekker makkelijk om te pluggen, 96kHz) vind ik de RME persoonlijk een wat robuustere oplossing. Ik blijf toch vele berichten lezen over gelazer met de Motu, daar heb ik zelf in eerste instantie ook last van gehad, terwijl dat veel minder geldt voor de RME. Tel daarbij op dat het ding praktisch geen resources verbruikt. Zeker als je mobiel gaat is de RME juist daarom wat mij betreft de eerste keuze.

Succes ;)

Ow, ok, nou, dan wordt het volgens mij makkelijk... Tenzij je weer een specifieke voorkeur hebt ;)

RME komt ook met firewire versies van de Multiface en Digiface.
Plus nog een extra Fireface 800

Maar het staat nog steeds niet up hun website.

Origineel geplaatst door fuse
RME komt ook met firewire versies van de Multiface en Digiface.
Plus nog een extra Fireface 800

Maar het staat nog steeds niet up hun website.

Beter, even in de gate houden...

waarom geen creamware pulsar II?
Of heet dat nou creamware scope proffesional...

Veel ins en Outs, plus een paar dikke sharq DSP's

Aantal inputs

Aantal inputs

8o) Of je spaart door voor een DIGI 002 rack! of een MOTU HD 96,

Kijk bijna alle kaarten zijn tegenwoordig 24 bit en 96 Khz, maar wie neemt er nou op met 96 Khz?
Kijk ook eens naar het aantal ingangen die je nodig hebt, daar zit een prijskaartje aan.
En overigens is firewire in mijn opinie helemaal niet storingsgevoelig, dat licht meestal aan ongebalnceerde kabels en/of slechte microfoons.

greetz Johan:biertje:

jah maar dan kan je denk ik toch beter de o1x nemen, die is al helemaal compatible met pc en ook andere platformen, digi series alleen met protools en ik begrijp dat hij meerdere dingen wil experimenteren :)

Re: Aantal inputs

Re: Aantal inputs

Origineel geplaatst door Quadruplo
8o) Of je spaart door voor een DIGI 002 rack! of een MOTU HD 96,

Kijk bijna alle kaarten zijn tegenwoordig 24 bit en 96 Khz, maar wie neemt er nou op met 96 Khz?
Kijk ook eens naar het aantal ingangen die je nodig hebt, daar zit een prijskaartje aan.
En overigens is firewire in mijn opinie helemaal niet storingsgevoelig, dat licht meestal aan ongebalnceerde kabels en/of slechte microfoons.

greetz Johan:biertje:

Als je refereert naar mijn opmerkingen over storingen dan moet je dat nog maar eens lezen. Ik heb het over storingen n.a.v. andere peripherials op de pc, dat heeft niets te maken met kabels of mics, maar enkel en alleen met het moederbord en in mindere mate de overige hardware in en rond de pc.

Als je het niet had over mijn opmerkingen dan houd ik weer lekker m'n bek verder :okdan:

d'r staat op het moment een Multiface op MP voor 650,00 heb je nog wat geld over voor bijv een goed mic pre. Keb zelf een multiface en hij bevalt me enorm goed nooit problemen mee gehad qua performance en drivers enzo. Je bewering dat geluidskaarten van die price range geen vol geluid hebben is volkomen bullshit het verschill dat je veel en veel eerder hoor is de Microfoon voorversterker voor de A/D conversie dan de A/D conversie.

thomas

Dus het beste is een Externe Audio-interface via Firewire , Bijv een MOTU 828 ?

Ik heb een Digidesign DIGI001 te koop met Pro Tools. De drivers werken perfect met Logic! Maar ook met Sonar, Cubase, Reason, etc. Ik vraag er 650 euro voor. PB me als je interesse hebt.

Foto:

Attachments

• digi001.jpg
    digi001.jpg
    8,6 KB · Bekeken: 87
Back