De grote 80's thread

Teddy Ruxpin - Grubby

Teddy Ruxpin - Grubby

Vandaag rommelmarkt geweest, en wie vond ik daar voor
2 euro? Grubby, hij hoort bij een Teddy Ruxpin pop die ik
al had op de kop getikt.

teddygrubbyteam-263x218.jpg

Thuisgekomen zie ik op internet dat deze aangesloten kan
worden op de Teddy Ruxpin, die een cassetteplayer op de
rug ingebouwd heeft. Nu dacht ik dat ie stuk was, maar wat
blijkt, steekt er een speciale bij behorende tape in, gaat ie
synchroon met het bandje zijn ogen laten knipperen en zijn
mond bewegen.

Zie ik ineens dat je die Grubby via een audio kabeltje op die
beer kan inpluggen en dan neemt ie het over als ie praat
in het verhaal of zingt in een liedje.

Nu blijken die tapes een digitaal 6 bit signaal te bevatten om
de servo's aan te kunnen sturen. Man, als je dat kan hacken
heb je iets leuks...

Klik hier om de TV commercial uit 1985 te bekijken

Die dingen gaan ook weer opnieuw uitkomen, met een mp3 en usb
er in. Leuker om te hacken misschien, maar het moet toch te doen zijn
zo een signaal via een kabel en zo een CD-adapter-cassette in dit
beest te injecteren?

Ik zie zo een duet met Grubby - Fade To Grey lol

Axel

:) Geen idee of de volgende dingen al gemeld zijn, maarre..

G-force team
salute.jpg

:dubbel: vroeger nog van die plaatjes/verhalen achteruit de televisier-gids geknipt die je kon verzamelen in zo'n boek van 't G-force team!!

Jaja :D
infopic1.jpg

De Lolobal
3534806.jpg

En dit was 't ultieme om te bezitten.. (heb 'm nooit gekregen.. :( )
atat-variation.jpg

En speldjes in de vorm van een hand. Tegen discriminatie waren die. Bedacht door een Fransman: touche pas a mon pote (geloof ik). In Belgie stond erop: Blijf eraf... 't is mijn vriend. De Nederlandse tekst kan ik mij niet meer herinneren.

Om nieuwe Nederlandse acts een kans te geven zonder al te veel geld te moeten investeren brachten verschillende platenmaatschappijen van nieuwe acts zogenaamde mini-LP's uit. Meestal gewoon op 12" en soms op 10" inch formaat. Er stonden 4 tot 6 liedjes op.
Zo verschenen er mini-LP's van o.a. De Gigantjes, Mathilde Santing, Cloud Nine, Social Security, WAT, What Fun, Tent, Casual Affairs, The Dutch en zelfs van de toen tamelijk bekende Nits.

En de jaren 80 waren natuurlijk ook de jaren van de eerste stroming Nederpop: Klein Orkest, Het Goede Doel, Doe Maar, Bram Vermeulen & De Toekomst (later & De Neefjes), Toontje Lager, De Dijk, Noodweer, Braak, Ton Lebbink etc.

Origineel geplaatst door Keyzer Eric
Om nieuwe Nederlandse acts een kans te geven zonder al te veel geld te moeten investeren brachten verschillende platenmaatschappijen van nieuwe acts zogenaamde mini-LP's uit. Meestal gewoon op 12" en soms op 10" inch formaat. Er stonden 4 tot 6 liedjes op.
Zo verschenen er mini-LP's van o.a. De Gigantjes, Mathilde Santing, Cloud Nine, Social Security, WAT, What Fun, Tent, Casual Affairs, The Dutch en zelfs van de toen tamelijk bekende Nits.

Ik heb hier mini-LP's van Depeche Mode en U2 ook liggen, dus ook bekende groepen deden het. Je neemt een maxi single en knalt er 4 live nummers bij, of je brengt 6 livenummers op 1 LP uit, en noemt het een mini-LP :).

Mijn schoonbroer gebruikt zijn Puma's van eind 70's of net 1980 nog steeds voor het vuile werk, daar zitten de originele veters nog in. Kwaliteit! 8o

Eind jaren 80 deelde de juf een hele bak met buttons oftewel pins van Michael Jackson uit op school, die had ze van *ergens* gevonden in het berghok van de school :). Kan zelfs al 1990 geweest zijn, ik weet het niet meer :).

Voor de liefhebbers van de hele vroege jaren 80 heb ik hier nog 6 cartridges (Ms Pacman, Galaxian, Phoenix, Berserk, Kung-Fu master en Fox&Goat pirate) en 1 quickshot joystick liggen voor de Atari 2600. 8) Kom het boeltje maar halen voor een tientje. (Delft)

EP's heten die toch? extended play

EP's waren eigenlijk singles met 4 a 5 nummers die je vaak op 33 toeren en soms op 45 toeren moest draaien. Mini-LP's (inderdaad een soort EP) werden op 10 of 12 inch uitgebracht, die je dan meestal op 45 toeren moest draaien.

dus ook bekende groepen deden het

Ik heb hier ook nog twee mini-LP's van David Bowie liggen op 10 inch. Het was inderdaad niet iets typisch Nederlands, maar hier werd het vooral gedaan met beginnende acts.

Origineel geplaatst door 6 trak
*auw* ;{

350px-Joystick-quickshot.jpg

Ik heb die 2 keer (met autofire modus :)), en nog eentje iets anders. Maar de spelletjes zijn verkocht en de joystick gaat op de hoop, dus dat is klaar.

Ik begin die commodore 64 wel beu te worden. ALLES maar dan ook werkelijk alles is er in een paar maanden tijd al aan stuk gegaan. Het laatste wat nu stuk is: geen geluid meer. =( Een nieuwe SID erin stoppen als ik niet weet of de SID wel stuk is, is ook wat gek :). De rest werkt nu gelukkig wel terug allemaal, al is de verbindingskabel niet top en de TV waaraan hij hangt ook niet. Miseriebakken tegenwoordig, die commodore 64's (oude type).

laatsts was ik wat herinneringen aan het ophalen: Er was een nederlands tv-serie/jeugdfilm in de jaren 80.

Het ging over een jongen die een Walkman had (volgens mij met van die typisch jaren 80 oranje oorpads zelfs...8) ) waarmee hij gedachten kon lezen. Dat ding noemde hij volgens mij de "spieker". Op een gegeven moment ging alles fout
door dat ding en zag het meisje waar hij verliefd op was hem niet meer zitten en toen gooide hij dat ding in de plomp...

Iemand die weet hoe die serie/film ook alweer heette???

En.... found it!
Leve google!

"Mijn Idee" was die serie van Karst van Meulen en werd uitgezonden van 1985 tot 1987 en wegens succes verlengt tot 1990.
"De gedachtenlezer" was de aflevering die ik bedoelde.

MIJN IDEE 1
NL 1985-1987
Regie: Karst van der Meulen

Poes cadeau
Scheiding
René en Sandra
De gedachtenlezer
Star

http://www.kindertv.net/index.php?option=com_content&task=view&id=2171&Itemid=2838

Nu opzoek naar de DVD... :D

Ahja, die uberbrave films van Karst van der Meulen. Vond ik als kleine man al een beetje om te kotsen met al die gooise accenten van die kids.. Al heeft Karst wel leuk werk gemaakt (was de zevenspong ook niet van hem?? en Q&Q?)

Yep, de Zevensprong was ook van hem. Q&Q ken ik niet, ook een jaren 80 serie?
Zeker braaf, maar die aflevering de gedachtenlezer vond ik supergaaf toen! ;)

Trouwens wat ik ook altijd met veel plezier keek:

Ik ben mevrouw Ten Kate en ik hou van goeie sfeer
Van eten bij een kaars met een knappe tafelheer
Een beeldige blouse, een prachtig mantelpak
En een uitzicht op de bergen of gewoon een plantenbak
Van lekker vroeg naar bed met een heel spannend boek
En van die gekke jonge mensen in zo'n vlotte spijkerbroek

Het is zo heerlijk om gelukkig te zijn
Maar bij mij gaat alles mis
En dat doet alleen maar pijn
Snotvergeemenee, dat vind ik echt niet fijn
Snotver-snotvergeeme, dat is helemaal niet fijn