De grote 80's thread

Dat zou zo maar kunnen, alhoewel er toen ook al een hoop rotzooi werd gemaakt. Maar toen deden ze nog wat meer hun best zelf wat te maken ipv alles maar te coveren.

Er komt gewoon heel weinig vernieuwends uit tegenwoordig.

Nou, terugkijkend werd er altijd al veel uit andere landen overgenomen.
Misschien was het wat diverser? ("Er was eens..." Frankrijk, "Dr. Who" Engeland etc.)
Al dat Amerikaanse gedoe werd ik echt zat op een gegeven moment.
Als je al A-Team en Nightrider gehad had, wat moest je dan nog met StreetHawk? :P
(O.k. Airwolf dan....maar die introtune is ook onvergetelijk)

strijd_der_planeten-02.jpg

Japan (o.k. via Amerika doorgegeven...), en volledig Nederlands nagesynchroniseerd.
STRIJD DER PLANETEN!

Volgens mij heeft een vriend van me nog een cassettebandje van Strijd der Planeten. :D

Voor mij heel erg jaren '80: De Acorn Electron, mijn eerste computer.

ElectronMagazineAd.jpg

Origineel geplaatst door Tukker
Nou, terugkijkend werd er altijd al veel uit andere landen overgenomen.
Misschien was het wat diverser? ("Er was eens..." Frankrijk, "Dr. Who" Engeland etc.)
Al dat Amerikaanse gedoe werd ik echt zat op een gegeven moment.
Als je al A-Team en Nightrider gehad had, wat moest je dan nog met StreetHawk? :P
(O.k. Airwolf dan....maar die introtune is ook onvergetelijk)

strijd_der_planeten-02.jpg

Japan (o.k. via Amerika doorgegeven...), en volledig Nederlands nagesynchroniseerd.
STRIJD DER PLANETEN!

Haha, die heb ik net in de 70's thread gepost. Volgens wikipedia oorspronkelijk uit 1972 en in 1978 verwesterd.

Origineel geplaatst door CJ75
Eeeuuuuh kent iemand nog van begin jaren 80 het kinder-radioprogramma ' Hurry up' van Burny Bos en een dame waarvan ik de naam niet meer weet ? Het werd altijd op zondag-ochtend uitgezonden.

Volgens mij deed/doet Burny Bos bijna alleen maar kinderprogramma's of in ieder geval educatieve programma's ?

(ha, gaat er uberhaupt wel een lampje branden bij de naam Burny Bos ?)

CJ

Ik ken hem eigenlijk voornamelijk van 'Ko de boswachtershow', dat was in de 70s een radioprogramma op de zondagochtend.. Later kwamen daar de tv shows bij maar die vond ik niet zo leuk..

Ik weet even niet meer of het eind 70 of begin 80 was.

Was er niet een Nederlands samengesteld bandje met het liedje 'Surfin surfin, windsurfin' ?
Volgens mij was de bandnaam ook 'The Surfers' .

Kon het liedje helaas niet op youtube terugvinden :-(

Wie kent het nog ?

CJ

Was er niet een Nederlands samengesteld bandje met het liedje 'Surfin surfin, windsurfin' ?
ja

Ik weet even niet meer of het eind 70...
ja

of begin 80 was
nee

Wie kent het nog ?
ja

Kon het liedje helaas niet op youtube terugvinden :-(
nee

hier wel een andere van ongeveer dezelfde strekking: http://123video.nl/playvideos.asp?MovieID=64094

ultra fout toch wel weer, spot the... erm :D

Laatst gewijzigd:
Ik ken de melodie er nog wel van.....dat ging zo vanneh... *surfin' surfin'...wiiindsurfin'...* :P
Weet je zeker dat het niet de Beach Boys waren?

En Strijd Der Planeten ken ik eigenlijk pas uit de KinderBios, dus dat is 80's.
Wel leuk...ik heb de strips nog.

Origineel geplaatst door Tukker
Ik ken de melodie er nog wel van.....dat ging zo vanneh... *surfin' surfin'...wiiindsurfin'...* :P

En daarna de dames in het nummer: ' V.A.C.A.T.I.O.N. !!!!' :D

Die mannen achter "Surfin Surfin, Windsurfin" zijn dezelfde als van Catapult en Rubberen Robbie. Ze hadden nog meer one-hit-wonders zoals "Woodpeckers from space". En die "Robbie" is nu weer actief in de rock-wereld met de band van Beukenstein (zie forumlid)

zo..

Origineel geplaatst door M.Raven
Enneh.... Punica Oase!! :biertje: Wie kent het nog?
Zie je ook nergens meer....

Zoete zooi in glazen flessen :)

Het bestaat trouwens nog wel, ik heb het nl nog wel eens in het buitenland in de schappen zien liggen. (duitsland en spanje geloof ik)

De Avro was 1 van de eerste omroepen die op de woensdagmiddag kinderprogramma's uitzond. eind jaren 70/begin 80's waren er so wie so overdag (bijna) geen uitzendingen nog nl. (meestal vanaf 5 a 6 uur in de avond tot hooguit 12 uur) :D

dus daarom was er eens in de 5 weken (idd jonge koters, jullie horen het goed!) op de woensdag middag; "Avro's Kinderbios" (voorheen "Berebios") gepresenteerd door Hans van der Togt en (de pop) Boris. 2 uur lang tekenfilms en als klap op de vuurpijl een hoofdfilm! :P
pas vanaf 1984 was de Kinderbios elke week te zien met in de pauze "de briljantinos" *ringdingedieboe* een poppenserie bedacht door Adje Visser...

Attachments

• kinderbios.jpg
    kinderbios.jpg
    55,1 KB · Bekeken: 112
Laatst gewijzigd:
Oei...dat vond ik een nare pop. Weet niet waarom, maar wat een creep!

Kinderbios was prima verder hoor...lekker na school, kop thee, koekje d'r bij...(eentje! Dat was toen nog zo he...)

image009.jpg

Was dit echt 70's? Is het later niet herhaald ofzo....kan me dit nog goed herinneren.

Back