De grote 80's thread

Nog net op pagina 80, eentje uit 1980. Nou ja, opgenomen in 1979 dacht ik, maar dat mag de pret niet drukken, wel uitgebracht in 1980. Is toch echt een jaren '80 nummer, niet?

En zo niet, dan is het een fantastisch nummer!

Misschien tijdens nieuwjaar 79/80:D
wel idd een gaaf Cure (een van hun de bekendste) nummer...

Misschien ook wel een echte jaren '80 nummer...

ps.
Maar die beslist hier wel ergens staan denk ik...maar goed, ik gooi het nummer nog eens erdoor,tussen 80 pagina's ... :D

Nog net op pagina 80, eentje uit 1980. Nou ja, opgenomen in 1979 dacht ik, maar dat mag de pret niet drukken, wel uitgebracht in 1980. Is toch echt een jaren '80 nummer, niet?

Ik vind Enjoy the Silence van Depeche Mode lange tijd het beste nummer van de jaren ‘80 samen met deze (en Blue Monday natuurlijk). 1979 en 1990.

1981... ik was nog maar een klein Freakydilletje, maar toen ik voor het eerst Visage's - Fade to Grey hoorde, wisten mijn kleine oortjes: dit is het geluid van de toekomst...

Even zo zeer was ik, twee jaar oud!!!, gek van Nova's - Aurora.

Ik kon niet uitleggen welk liedje het was, dat ik wilde horen en horen....

Mijn ouders hadden een neef aan de telefoon en doe had dat plaatje. Toen ik aan de telefoon begon te huilen omdat het dat was wat ik nodig had, heb ik het singletje gekregen ...

Even zo hakte de intro en het hele lied van OMD er in...... Maid of Orleans.... die zware electronische drum, een Walz, de intro met die bizarre geluiden ......

Ik weet dat ik een ouwe zak wordt, maar het internet heeft voor een homogene massa gezorgd, waarin de grootste in kwantiteit de stroom bepaalt...
Je kan er van vinden wat je wil, maar veel van die muziek was van "ons", van hier... En dat mis ik na 2000... De sound van de toekomst, is al lang weer verleden...
- ouwe zak modus uit -

Als het ooit zo ver komt... dat de dokter zegt: we gaan het licht moeten uitdoen... Dan wil ik niet meer dan samen met Aurora uitdoven... Zoals het begon.

Laatst gewijzigd:
Herinnering aan 1981, in het voorjaar van dat jaar kreeg m'n zus op haar 15e verjaardag het album Ace of Spades van Motörhead. Het viel bij haar niet zo in de smaak, maar bij haar jongere broertje (ikke dus) wel! :)

En dan op 1:24 ben je ineens alleen in de klas :dubbel: :geslaagd:

Die naam, VaneSSa whahaha, single inclusief kleefresten!!!

1696264688802.png

Ik ben op reis. Heb vandaag wat drumpatterns in de kawai r50 geprog’d met als doel er thuis n daf achtige basslijn over te draperen… maar wanneer dat gaat gebeuren… heb eens terug alweer weken geen tijd

Back