De grote 80's thread

hip-hop bestond ook al eerder, maar het was nog niet echt definitief doorgedrongen

Dat terwijl de leukste hip-hop eigenlijk juist uit de tijd komt. Destijds een levendige uitwisseling van cassettebandjes op school, daardoor hoorde je ook veel muziek wat buiten je "eigen" smaak viel. Best veel hip-hop. In de loop van de jaren '90 werd het allemaal wat minder in dat genre, denk ik.

Vooruit, een bekende uit 1988. :)

Space Shuttle Challenger ongeluk op 28 januari 1986 en in dat zelfde jaar de kernramp in Tsjernobyl 26 april 1986.

https __cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_200128114911-01-space-shuttle-challenger-restricted.jpg

220311180054-02-chernobyl-1986.jpg

Groot-meester-flits blijk een hypogonder te zijn.
Maar wat lijkt die hiphop allemaar erg op elkaar.
Op het laatst worden ze allemaal opgepakt voor de `JAIL.`

Jaaa dat was m'n allereerste single-tje van de Rocksteady Crew, geweldig! dank voor 't posten :) speelde ik af op deze:
stereotoren.jpg

Ben zelf van precies 1980 en vind het geweldig dat mensen al die spulletjes hebben bewaard.. na 5 verhuizingen, en 'koninginnendagen' is er niets meer over van toen.
Vraag me weleens af of tieners van nu, ditzelfde "80's nostalgica effect" zullen hebben op de jaren 2010 of 2020.

Vraag me weleens af of tieners van nu, ditzelfde "80's nostalgica effect" zullen hebben op de jaren 2010 of 2020.
Dat denk ik wel, de meesten vinden bijv de muziek uit hun puberteit toch de leukste muziek en zo zal het met spullen of bijv games ook wel gaan, dat zijn jeugdherinneringen voor ze.
Ik weet nog dat ik met wat lp's op koninginnedag stond ergens in de nineties en er kwamen een paar jongens langs die begonnen te neuzen en precies de lp's uit hun puberteit er tussen uit pikten, de hilariteit was groot toen ze achtereenvolgens Baccara, Sheila & the Black Devotion hadden gepakt en tegen elkaar begonnen van; "ah Baccara, haha weet je nog" en "die draaien we volgende week op het feest hihi" enz :D

Ik snapte NWA in die tijd niet zo, boze gedoe.

Jungle Brothers, A Tribe Called Quest en De La Soul etc vond ik leuk.

Dan vind je vast (en bovendien nog nét on-topic want uit 1989) Digital Underground ook vast goed:

Mike Lindup gebruikte toentertijd vooral de Prophet-5

Back