De grote 80's thread

Christiane. F (1981)

Hoe gaat het met haar?

Volgens de Duitse Wikipedia:

Volgens een voormalig groepslid maakte Felscherinow rond 2013 deel uit van een groep heroïneverslaafde daklozen op de Hermannplatz in Berlijn . In 2016 overleed haar partner, eveneens onderdeel van de groep, als gevolg van zijn heroïnegebruik. Felscherinow verbrak vervolgens het contact met de groep en verhuisde naar een daklozenopvangcentrum. In mei 2023 verhuisde ze daar weer naar toe met het plan om de rest van haar leven op een kleine boerderij en drugsvrij te leven.

'Volgens een voormalig groepslid maakte Felscherinow rond 2013 deel
uit van een groep heroïneverslaafde daklozen op de Hermannplatz in Berlijn .
In 2016 overleed haar partner, eveneens onderdeel van de groep'

Kei en kei hard én het kan nog harder...

De jaren '80 was niet alleen rozengeur en maneschijn :(:beard:🤕

De MSX is volledig aan mij voorbij gegaan, zelfs niet heel eventjes eentje als bijvangst gehad ofzo. Ik denk dat het ook meer een NL dan BE ding was, met de Philips invloed. Hoewel ik de Videopac wel in huis gehad heb.

Dat zou best eens kunnen. Hij was ook erg populair in het Midden-Oosten en de Spaanstalige wereld. Fantastische computer, vond ik.

En deze moet ik er toch wel even bij plaatsen. Topspel en de muziek, ah!

En er was ook nog...
1000021602.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

En dan heb je mij nog, lekker shinen met mijn Commodore 128 D met de D van Desktop. Die kan zowel C64 mode, C128 mode, als CP/M mode. En zijn floppydrive is veel betrouwbaarder dan de losse dozen van de C64 omdat deze zichzelf niet uit alignment kan kletsen.

Ik heb er alleen iets te weinig van de "goede" spellen bij. Ik heb heeeeel veel kleintjes van 1 block, maar daar zit het beste werk niet bij. Ik heb ook wel behoorlijk wat op floppy, maar toch. Meer, steeds meer!

c128d-2.jpg

In de jaren '80 had ik een Sinclair QL.
En in '87 kocht ik mijn eerste Mac (128K) :P

Attachments

• Afbeelding 4.jpg
    Afbeelding 4.jpg
    59,5 KB · Bekeken: 63
  • Afbeelding 3.jpg
    Afbeelding 3.jpg
    98,6 KB · Bekeken: 60
  • Afbeelding 1.jpg
    Afbeelding 1.jpg
    82,2 KB · Bekeken: 61
blizzard turboboard met fpu voor de A500 later had ik een A1200 en ook een CD32, begonnen met C64 en rhythmrocker :P

MIDI kabeltje in de Amiga ging ook wel, maar had je apart kastje voor nodig. Maar we hadden inderdaad geen Cubase. Wel Trackers en samples!

Amiga was vooral goed in multitasking, graphics en samples, Atari was vooral zwart/wit maar wel high-res en standaard midi.

Amiga was de betere computer, maar beiden bedienden een andere doelgroep.

Ik ben beide doelgroepen, ik heb in mijn studio 3 (Mega) ST's én een Amiga staan. ST voor Cubase natuurlijk, met de andere 2 als backup want de ST is het hart van mijn studio. De Amiga voor games, al heb ik er ook een sampler hardwarebakje (uit die tijd) bij. Digitizer ofzo. Nooit gebruikt.

Mijn Amiga is een gewone A500 met standaard 68000, maar wel een betrouwbare rev. En met gotek, optische muis, en alle rams maxed out (8mb fast ram, 1mb onboard ram en mogelijk nog ergens een megabyte in expansion slot ofzo?) zonder dat je iets moet configureren.

Back