De grote 80's thread

ja ik denk het, nu ik eraan terugdenk best vet, hahaha maar daar was ik toen te jong voor, had ik ze maar gesampled...

maar dat testbeeld is ook weg, was wel handig om je TV in te regelen
Als je leuke radio geluiden zoekt om te samplen moet je de korte golf, middengolf en langegolf s'nachts gaan beluisteren. Liefst met een oude buizen radio. Ik heb nog een paar kilometer tape liggen met sterpulsen en rare scrambles. Vooral die sterpulsen zijn gaaf soms is het net of er een sequenser staat te bliepen. De FM moet je maar vergeten die zit te vol en dat is allemaal digitaal gecorrigeert.

wat ook gaaf is,
met een ultra lange golf omtvanger ( 1 tot 100 Khz) samplen.
daar zitten behalve heeeeeeel veeeeel brom, ook bizarre geluiden bij.
telex signalen naar onderzeeers,atmosferische geluiden, LF computer signalen, machine storingen.
volgens mij is er software voor om gewoon met een geluidskaart en een flink stuk draad dit soort dingen te ontvangen.
/
.

Omdat vele onderwerpen uiteindelijk
in Italo-threads uitmonden, ontaarden
in grote prenten-orgieën, vage singeltjes-
requests is hier de...

Grote 80's thread.

De eighties, het is je leven of je haren gaan
er van rechtstaan. In het laatste geval is
een bijdrage hier uiteraard niet van groot
nut...

Octodiecofielen (?) here we go...

Axel

JAREN 80 JAREN
73 KOMK UIT DAS PAS KRACHTIG !
:biertje:

helaas eerst de funk pas rontdekt toenk 20+ was
en hiphop aka epmd/ pe/ eazy e ...waar veel funk in zat toien jaar eerder
weirde gewaarwording was dat dat alles al gemaakt was
net as erotic city prince = van george clinton
:biertje:
musix is evolving as evr
8D
wel de lekkerste pop musix talking heads tera 4 fears / depechmode

Attachments

• alice14.jpg
    alice14.jpg
    82,2 KB · Bekeken: 133
wat ook gaaf is,
telex signalen naar onderzeeers,atmosferische geluiden, LF computer signalen, machine storingen.
volgens mij is er software voor om gewoon met een geluidskaart en een flink stuk draad dit soort dingen te ontvangen.
/
.

koop dan soon 2e hands miltaire radio ik hebn een kenwood
is in eu trio geweest 9r 59d all frequency ontvanger
komt uit vliegtuig / basis station ofso
hloy shit gelijk gevonden check dit http://www.portabletubes.co.uk/boats/boats.htm
deze hebk dus
hebter dus wels vliegtuig / hoog frequente gesprekken mee ontvangen oost eu

geen radio
moet er een fm versterker by hebben

check http://www.portabletubes.co.uk/boats/trio.htm

wat ook gaaf is,
/
.

koop dan soon 2e hands miltaire radio ik hebn een kenwood
is in eu trio geweest 9r 59d all frequency ontvanger
komt uit vliegtuig / basis station ofso
hloy shit gelijk gevonden check dit http://www.portabletubes.co.uk/boats/boats.htm
deze hebk dus
hebter dus wels vliegtuig / hoog frequente gesprekken mee ontvangen oost eu

geen radio
moet er een fm versterker by hebben

check http://www.portabletubes.co.uk/boats/trio.htm

Signals from space...

Signals from space...

Dat vage gebliep dat je hoort heb ik mezelf ook altijd afgevraagd. Heb net eens zitten googlen, maar ik vind er dus niets van, het DCF77 signaal is het ook niet. Dat hoorde ik volgens mij wel vorig jaar in Cochem toen ik even met een sigaretje in de auto zat te chillen. Het was een laaaaaaaaaange lfo leek het wel, die sneller en sneller ging, en dan op zijn piek weer ging vertragen.

http://www.scintilla.utwente.nl/~robbinb/DCF77/DCF77_mod.doc.doc

Als het dat al is.

Dat gebliep, nu zou ik toch echt wel willen weten wat dat is. Misschien dat we in deze thread toch wel het antwoord kunnen vinden als we allemaal eens zoeken op google?

Het testbeeld... Dat is achtergebleven in een tijd dat 1 voor BRT stond, 2 voor BRT2 en 5 voor Nederland 1, hier althans... Een Station zond geen 24 uren uit, want mensen keken geen 24 uren... Ik vond dat mooi. Catatonisch voor je uitstaren naar de balken, als jongetje nog afvragend wat Nozema en Lopik nou was terwijl je je helemaal liet weghypnotiseren op die doordringende toon...

Hoeveel moegewerkte mensen zouden er op dat geluid wel niet wakkergeworden zijn als ze in slaap vielen in de sofa laat... Grappig, ik zie net op google dat er dus testbeeld DVD's bestaan.

Ikzelf HEB geen tv meer, al 6 jaar niet meer. En geloof me, als je 6 jaar weg bent van dat ding, dan ben je losgekomen en denk en kijk je anders om je heen, en dan zie je pas dat "stilstand" niet per sé achteruitgang is. Anyways, alleen voor heel experimentele mensen die er achter willen komen wat controle van je brein van hogerhand eigenlijk echt is, en naderhand was...

http://home.versatel.nl/radio_tv/testbeelden/index1.html

Best interessant eigenlijk...

Axel

Ik weet nog goed dat ik in '83 naar Return of the Jedi ging in de bioscoop... was toen echt een Star Wars fan en reuze benieuwd naar het nieuwste deel :) (al had destijds in de Eppo of Donald Duck al het hele verhaal gestaan dus wist je hoe het afliep).

jedi2.preview.jpg

Ik rij overigens nog altijd in een auto uit de 80's :D

leuk badpak heeft die mevrouw,...................

"Ik rij overigens nog altijd in een auto uit de 80's "

ik ook, toen waren de auto's beter en kon je zelf nog een lamp vervangen.
ik hou hem nog 100 jaar. ( met de hulp van een goeie garage)

/
.

Ja, ik heb ook nog een hele tijd dat Star Wars speelgoed van Kenner gespaard. Helemaal gek was ik er van, maar het was wel erg duur spul (toen al). Kwalitatief was het ook niet best. Ja, die figuurtjes wel, maar als je van die apparaten ging kopen waar ze in konden dan moest je daar echt heel voorzichtig mee zijn :D Wat zullen ze daar op verdiend hebben zeg, ongelofelijk.

Het ergste is nog dat het later allemaal voor een habbekrats verkocht is, terwijl het nu veel geld waard is voor verzamelaars :stupid Zou het best weer terug willen hebben, haha...

Nou, mijn Lego uit die tijd heb ik allemaal nog en zal ik ook niet meer weg doen.

leuk, ja, de EPPO.
met de generaal ( Tik,..... wat was dat voor een geluid?... dat was mijn gemoed, het schoot vol...)
was toch wel een van mijn favorieten.
/
.

ik weet niet of het al genoemd is,
op zoek naar Jolanda,
de lachende scheerkwast,
plafond over de vloer??

en vpro radio was ok prima.

( heb nog gewerkt met een band die met wt. schippers radio deed, grote hits in een nederlandsche vertaling ten gehore brengen, maar dat was jaren 70).

en natuurlijk de vele andere VPRO en Schippers gein.
ik heb me in die jaren prima vermaakt.
qua tv is er weinig meer over .

The X-Ray Connection - Get

The X-Ray Connection - Get

Hippe looks, kletsnatte highats, en een dik pakket lasers,
haal je roze olifant al maar boven!

Het succes van de camcorder verklaard...

Het succes van de camcorder verklaard...

attachment.php

Attachments

• akai.jpg
    akai.jpg
    232,7 KB · Bekeken: 130
Back