De grote 80's thread

hmm na enig speurwerk.. ben r nog nie helemaal.. kom ik meer en meer er achter wat Mario Mathy is.. of was.. of wat dan ook.. hmm.. ook enige foto`s gezien.... en helemaal erg.. heb z`n nummer Jambo Sana aangehoord...

(krijg waanbeelden van zo`n dude, met zo`n arsenaal Casio`s... op een podium.. tijdens zo`n overdekte rommelmarkt in de grensstreek... je moet er geweest zijn.. dan pas weet je waar ik het over hebt... )

tja indruk ontgaat mij nu niet dat ik hehehehehehe shit.. kweet nie of ik het serieus moet gaan nemen met die Mario Mathy hahahahahaha

anyway.. we wachten af!!!

Riezz.....dat is zijn vroegere werk...en inderdaad had hij een batterij synthesisers rond hem wanneer hij op de Firto was. Zijn latere werk was veel, veel beter, ondanks het feit dat zijn eerste nummers ook lekker klinken. Als je fotoo's hebt van hem....ALSJEBLIEFT..e-mail hem naar mij als je kan....:) Zijn CD's Break Out en Dreamscape hebben een lekkere gevarieerde groep songs die je vast en zeker kan waarderen. Laat me weten of je geinteresseerd bent om ze te beluisteren.:)

Het was me een Rambo hè... Ik vind zijn eerste nummers
met die plattere baslijn lekker klinken, zeker voor in de auto.

Het soort muziek wordt ook vaak op piratenzenders gedraaid,
ik vind het echt echt echt prachtig...

Axel

Angst voor Nucleaire Holocaust

Angst voor Nucleaire Holocaust

.... is inderdaad ontzettend 80's. Wat waren we met z'n allen bang voor die 'andere kant'...

Ik herinner me nog goed hoe mijn moeder bij de boekenclub een boekje kocht met de welluidende titel 'Als de Bom valt' (met hoofdletter B). Als tienjarig jongetje wist ik de hand te leggen op dit boekje, en werd aldus vervuld van de noodzaak een schuilkelder te bouwen in de achtertuin - dit middels een oude caravan, golfplaten en een paar kuub polderklei - zo stond te lezen in het respectievelijke hoofdstuk. Gelukkig wisten mijn ouders daar nog een stokje voor te steken... :D

'The Day After' is een aardige film, maar is kwa angstaanjagendheid niets bij z'n Britse evenknie genaamd 'Threads'.
Een stuk minder gedateerd dan TDA, beter uitgewerkt qua verhaal en aanzienlijk realistischer - tenminste, dat heb ik me laten vertellen ;)

Attachments

• b00004u409.02.lzzzzzzz.jpg
    b00004u409.02.lzzzzzzz.jpg
    31,6 KB · Bekeken: 96
Re: Angst voor Nucleaire Holocaust

Re: Angst voor Nucleaire Holocaust

Origineel geplaatst door Hanz
.... is inderdaad ontzettend 80's. Wat waren we met z'n allen bang voor die 'andere kant'...

Ik herinner me nog goed hoe mijn moeder bij de boekenclub een boekje kocht met de welluidende titel 'Als de Bom valt' (met hoofdletter B). Als tienjarig jongetje wist ik de hand te leggen op dit boekje, en werd aldus vervuld van de noodzaak een schuilkelder te bouwen in de achtertuin - dit middels een oude caravan, golfplaten en een paar kuub polderklei - zo stond te lezen in het respectievelijke hoofdstuk. Gelukkig wisten mijn ouders daar nog een stokje voor te steken... :D

'The Day After' is een aardige film, maar is kwa angstaanjagendheid niets bij z'n Britse evenknie genaamd 'Threads'.
Een stuk minder gedateerd dan TDA, beter uitgewerkt qua verhaal en aanzienlijk realistischer - tenminste, dat heb ik me laten vertellen ;)

whehehe ik zie je al bezig :D

Zonet op de nachtradio: The Korgis met "Everybody’s Gotta Learn Sometime" (1980). Dat blijft nog steeds een superplaat voor mij. :{

The Korgis hadden o.a. ook nog een hit met "If I had you". Lekker harmonieuze samenzang en dat toen er nog geen Vocal Harmonizers of Melodyne bestonden.

KorgisBest.jpg

Een tijdje geleden hoorde ik een liedje dat ik echt al lang niet meer had gehoord maar waarvan ik nog steeds kippevel krijg: The Korgis met Everyone's Got To Learn Sometimes (1980). Ergens in de jaren 90 werd hiervan een succesvolle cover gemaakt (weet ff niet meer door wie).

Een jaartje daarvoor scoorden The Korgis ook al bigtime met If I Had You.

Ik moest en zou die 2 songs hebben. Na wat zoeken vond ik hun website waar ik hun verzamelalbum bestelde. 3 dagen later (vandaag) heb ik de cd ontvangen en kan ik weer genieten.

Origineel geplaatst door Hover
Ergens in de jaren 90 werd hiervan een succesvolle cover gemaakt (weet ff niet meer door wie).

NRG - The Real hardcore

Origineel geplaatst door Hover
Een tijdje geleden hoorde ik een liedje dat ik echt al lang niet meer had gehoord maar waarvan ik nog steeds kippevel krijg: The Korgis met Everyone's Got To Learn Sometimes (1980). Ergens in de jaren 90 werd hiervan een succesvolle cover gemaakt (weet ff niet meer door wie).

Onlangs nog een cover met o.a. Beck voor de film "eternal sunshine of the spotless mind".

Zuchero heeft dat een tijdje geleden toch ook nog
Korgis gecoverd?

In het origineel is het prachtig hoe die muziek elke
keer stilvalt en weer doorzwiert...

Axel

1981 Kim Carnes - Bette Davis Eyes

Ook zo'n tijdloze song. Lange tijd dacht ik dat de song "Betty Davis Eyes" heette. Bette Davis is trouwens geen fictieve naam maar een heuse Amerikaanse filmdiva (toen de dieren nog spraken).
Meer info over Bette Davis

Attachments

• bettedaviseyes.jpg
    bettedaviseyes.jpg
    16,3 KB · Bekeken: 95
zalige plaat. Deze plaat heeft het jaren 80 gevoel zonder cliché of dergelijke te worden. Het is voor mij de vereenzelviging van mijn leuke kinderjaren (samen met stef bos). Ik geloof dat de heer "Mylo" een sample gebruikt heeft uit dit nummer op zijn album "destroy rock 'n roll".

Bette Davis eyes.. ja lekker
Ik dacht vroeger dat het gezongen werd door Rod Steward :confused: hehe

tis toch dat nummer wat in die reclam zat voor Coca Cola? ofni?

Origineel geplaatst door Arv
Bette Davis eyes.. ja lekker
Ik dacht vroeger dat het gezongen werd door Rod Steward :confused: hehe

tis toch dat nummer wat in die reclam zat voor Coca Cola? ofni?

Bette Davis Eyes was de jingle voor Seven Up.
Coca Cola gebruikte in de 80s een licht gemodificeerde versie van "For the very first time" van Robin Beck.

Deze thread blijft leuk.

Ik moest net denken aan die Timotei reclame met die blonde chick die d'r haar wast in ton in de bergen... goeie ouwe tijd.

Back