gear op grotere afstand kopen

SpaceAgent202

Sinds 2001
Stel je kan een geweldig stukje gear kopen, maar stel je moet naar een dusdanig iemand toe rijden, dat dit een complete dag kost, wat zijn er dan voor mogelijke opties?

Hoe gaat dit in zijn werk?

Bijvoorbeeld: Je hebt een naam, adres, telefoon- en bankrekeningnummer van iemand.
Hoe komt de gear bij jou aan en hoe weet je dat als je het geld eerst overmaakt dat het pakketje wel daadwerkelijk verzonden gaat worden?

Voor iedereen die dit doet of heeft gedaan of gaat doen, lijkt me nuttig om een opsomming van de do & don'ts hier neer te zetten.
Ben benieuwd ! :W

Do's onder rembours verzenden.

Don'ts in vertrouwen nemen (dat doe ik wel altijd maar ach t is nog nooit fout gegaan)

Mee eens...
Onder rembours laten verzenden is dan de oplossing.
Ik neem meestal mensen in vertrouwen, en dit is tot nu toe altijd goed gegaan (even afkloppen....), dus maak het geld over en wacht af.
Wel heb ik dan al een behoorlijke mailwisseling achter de rug, naam/adres/woonplaats/telefoonnummer van de persoon in kwestie etc. Soms zoek ik de naam nog na in de nieuwsgroepen, of deze persoon berichten heeft geplaatst, om nog iets meer te weten te komen.
In de praktijk ga ik altijd op mijn intuitie af en dit is nog niet foutgegaan.
Overigens zijn er ook wel mensen geweest die de gear opstuurden en er van uit gingen dat ik het geld over zou maken (dat deed ik dan ook uiteraard :) )

Origineel geplaatst door Twin-x
Do's onder rembours verzenden.

Don'ts in vertrouwen nemen (dat doe ik wel altijd maar ach t is nog nooit fout gegaan)

ik heb het vermoeden dat mensen die muziek spul verkopen niet zo snel de boel naaien, als iemand de boel wel belazeren doet hij dat volgens mij eerder met een gsm of een camera, of iets dergelijks waar in iedergeval een grotere doelgroep voor is.

als je het niet echt vertrouwd. doe je het volgende: zeg dat je langskomt vraag ze adres, zeg later dat je toch niet kan komen en of hij het dan wil opsturen. ik zelf heb dat nog nooit hoeven doen bij muziek apparatuur. maar heb het idd wel eens bij een gsm gedaan. die overigens goed is aangekomen.
zo heb je iig zijn adres mocht hij de boel willen belazeren.

Origineel geplaatst door EDP

ik heb het vermoeden dat mensen die muziek spul verkopen niet zo snel de boel naaien, als iemand de boel wel belazeren doet hij dat volgens mij eerder met een gsm of een camera, of iets dergelijks waar in iedergeval een grotere doelgroep voor is.

En die referbished to new thread dan. Je weet wel die zaak die de zooi oplichte.(ben t ff kwijt)

Ik heb spul uit singapore US en Engeland gehaald. Dan wordt t vertrouwen dacht ik iets minder (toch?)

Maar inderdaad camera's en alle andere (is comercieler "wat een kut woord om te schrijven ik weet t geen ieze") zijn meer in trek voor naaierij. Enne dimms ook TOCH!!! DJ41 :p

Origineel geplaatst door EDP
als je het niet echt vertrouwd. doe je het volgende: zeg dat je langskomt vraag ze adres, zeg later dat je toch niet kan komen en of hij het dan wil opsturen. ik zelf heb dat nog nooit hoeven doen bij muziek apparatuur. maar heb het idd wel eens bij een gsm gedaan. die overigens goed is aangekomen.
zo heb je iig zijn adres mocht hij de boel willen belazeren.

Als diegene je echt wil belazeren zal hij in eerste instantie niet eens zijn echte adres opgeven. Heeft weinig zin om iemand langs te laten komen als je de aangeboden waar niet eens hebt.

Onder rembours iets op laten sturen geeft ook 0,0 zekerheid. Je hebt namelijk geen flauw idee wat er in de doos zit als de postbode voor de deur staat. Mischien wel een paar bakstenen, wie zal het zeggen.

Nee, het is gewoon een kwestie van vertrouwen. Ik heb al een hoop spullen vanuit heel europa over laten komen en ook een hoop buiten de grenzen verkocht. Als je veel met iemand meelt of hem belt moet je daaruit je conclusie trekken of hij al dan niet te vertrouwen is.

Het zou mischien wel iets zijn om een blacklist op te zetten. Ik heb alleen nog niemand om er aan toe te voegen omdat het nog altijd goed gegaan is.

Ik heb het één keer voorgehad dat ik het geld overmaakte en dat er maar niets aankwam. Vanaf dat ik gestort had, liet die plots niets meer weten. Maar gelukkig was hij vergeten dat ik stiekem in één van de eerste mails zijn adres en telefoon had gekregen. Ik hem dus opbellen, maar direkt nadat ik me had voorgesteld, haakte die sucker in. Ik natuurlijk superpissed en stond klaar om ernaartoe te rijden (Duitsland). Ik nog een paar keer teruggebeld en zijn antwoordapparaat volgedreigd. Kreeg ik dan uiteindelijk een verontschuldigend mailtje dat ie een slechte verbinding had met zijn GSM in zijn huis???????:confused: Hij zei me toen dat de synth al verkocht was en uiteindelijk heeft ie mijn geld teruggestuurd.

Voor de rest is altijd alles goed gegaan. Duitsers zijn over het algemeen zeer stipte mensen. Je merkt het in ieder geval wel vrij snel of je met een betrouwbaar iemand te doen hebt. Veel converseren in den beginne.

Origineel geplaatst door omiel

Als diegene je echt wil belazeren zal hij in eerste instantie niet eens zijn echte adres opgeven. Heeft weinig zin om iemand langs te laten komen als je de aangeboden waar niet eens hebt.

ja, maar waarschijnlijk zou hij meteen zeggen dat hij het alleen maar wil opsturen of zo. dan weet ik al genoeg.

En die referbished to new thread dan. Je weet wel die zaak die de zooi oplichte.(ben t ff kwijt)

Ik heb spul uit singapore US en Engeland gehaald. Dan wordt t vertrouwen dacht ik iets minder (toch?)

mind over stock toch.

tja ik heb mijn 02r van een nederlandse belg die in belgie woonde en in tilburg een studio had. maar met exotischere landen doe ik eigenlijk geen zaken.Ik vertrouw buitenlanders eigenlijk niet echt. en al helemaal geen duitsers..

Dus de opties zijn:

A1. geld overmaken
A2. hopen dat de persoon een pakketje verstuurt en zo ja het goede :)

B1. onder rembours versturen waarbij je de koerier betaalt bij aflevering

Wat is het verschil in kosten tussen "gewoon" versturen per TNT en het onder rembours versturen qua kosten?

Origineel geplaatst door Roel
Dus de opties zijn:

A1. geld overmaken
A2. hopen dat de persoon een pakketje verstuurt en zo ja het goede :)

B1. onder rembours versturen waarbij je de koerier betaalt bij aflevering

Wat is het verschil in kosten tussen "gewoon" versturen per TNT en het onder rembours versturen qua kosten?

als laatste optie kan je natuurlijk ook al je geld op mijn rekening storten;) hoef je nergens zorgen om te maken.

stuur ik je wel een mooie vingerverf tekening op of zo:) ;) :)

Ik ga altijd langs

Ik ga altijd langs

Als ik zelf iets koop ga ik altijd zelf langs, kan niet verkeerd gaan en is normaal ook geen probleem voor de verkoper omdat ie a) iets wil verkopen b) onmiddellijk zijn geld heeft en c) er zelf niet de deur voor uit moet. Oplichters hebben 'niet graag' dat je langs komt en doen dus moeilijk als je hun adres vraag en zegt dat je langskomt.

En ik heb dan de zekerheid dat ik 'zie' wat ik koop en dat ik daadwerkelijk de spullen zal ontvangen.

Idem als ik zelf iets verkoop, dan breng ik het ook zelf en weet dus zeker dat ik het geld zal ontvangen.

Uiteraard koop/verkoop ik enkel binnen een bepaald gebied. Tot nu toe is dat België en Nederland en met de auto is dat best te doen. Mijn 'limiet' is ongeveer een uurtje bollen met de wagen, eventueel verder als het echt de moeite waard is.

Natuurlijk rijdt ik niet tot Groningen om een stel MIDI-kabels te kopen 8)

Je kunt het ook gewoon van leo kopen. Die heeft alles en alles in goede staat. :)

Enne dimms ook TOCH!!! DJ41 :p

Hou op, schei uit.... Ik lig hier nog steeds wakker van.

Echt de allereerste keer dat ik ooit ben genaaid met zoiets.
Goeie les hoor. Wat minder vertrouwen hebben kan soms geen kwaad. Zeker als je ziet wat voor figuren er tussen zitten.

Je denkt altijd dat het jou niet overkomt, maar er komt een keer... :stupid

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Je kunt het ook gewoon van leo kopen. Die heeft alles en alles in goede staat. :)

Maar je hebt wel een vlammenwerper nodig om al dat plakband van de doos af te fikken. Sjeziz ik denk dat leo een nieuwe hobby heeft "synths zo dicht mogelijk inpakken" :p

Ik denk dat je het via een muziekwinkel wel kan vertrouwen iig. Alleen is het denk ik handig om te vragen of ze het alsnog via rembours kunnen versturen. Dan weet je namelijk zeker dat GUPPO's van UPS hem niet bij een of andere vreemde buurtbewoner/flatbewoner die je niet kent, af gaat leveren!!! Die gaan toch geen geld neerleggen voor jouw pakket(je) :)

Als je de tijd hebt en de zin kan je beter ergens langs gaan. Dan heb je je spul veel eerder en je hebt gewoon meer zekerheid. Nadeel is dat het vervoer waarmee je gaat ook wat kost...maargoed post ook hè....duhss..

tsja, maar soms is post nog goedkoper dan met de trein en de bus en de taxi en nog nog een stuk lopen (ja ik heb (nog) geen auto).

:)
nou... ik dacht ik zal eens een miditerminal4140 kopen via internet..
kreeg een naam, telnr, adres en bankrekeningnummer terug en bla "je moet het maar vertrouwen. geld overmaken en dan stuur ik heb pakketje op, wil het wel vlug weten want ik heb meer kopers"

in ieder geval..
ik telefoonboek kijken bij dat adres: geen telefoonnummer
ik nummer bellen: 2x geen gehoor
ik mailen ik heb m liever onder rembours dan eerst geld overmaken
> en dat wilde ie niet liet ie per mail weten..

dus vanmiddag toch maar naar de feedback. voor die 40 euro verschil kan je ook niet sukkelen.

Meestal boven de 150 Euri rij ik er om. In heel België en in Nederland tot Amsterdam (ongeveer horizontale lijn), hoger moet al echt de moeite zijn.
Ben wel ooit naar Duitsland gereden om m'n Studer op te halen (die in feite van Göthenborg kwam) 8~.
Soms vraag ik de verkoper meerdere foto's waaronder eentje waar hij het serienummer aanduidt met z'n vinger.

Cheers,
Exo. :mega:

Back