Breath Controle

Slipperman

Rooibosje iemand?
Heej ben ik weer.

Ik heb weer eens een vraagje. Wat houd breath control precies in???? Ik weet dat het van Yamaha is en dat het controler #003 is maar ook niet meer. Wat doet het. Klinkt het leuk of wat???

tis een sooft fluit die je via midi kunt aansturen.je kunt hele wazige sounds krijgen daardoor.

Yamaha heeft er eentje. de bc3.

bc3.gif

en deze kost rond de € 60

Laatst gewijzigd:
Hey daar heb ik eigenlijk best wel belang bij.
Dit kan toch ook met de Triton?

greetzz

Ik dacht er zoiets

Ik dacht er zoiets

Bij een windcontroller dacht ik eerder aan de Yamaha WX5

Attachments

• wx5.gif
    wx5.gif
    8,8 KB · Bekeken: 145
Dit is inderdaad een wind controller (EWI), dit topic gaat echter over een breath controller.;)

Klopt, had niet goed gelezen (ben nog aan :Z ).

Ik wist trouwens niet eens dat een breathcontroller bestond.

Op DSF weten ze natuurlijk ook alles :engel:

jah...dx-7 heeft ook een ingang daarvoor....maar als ik geen trompet of sax ofzo speel hoef ik dat dus niet te halen?

Origineel geplaatst door Pjotr G
jah...dx-7 heeft ook een ingang daarvoor....maar als ik geen trompet of sax ofzo speel hoef ik dat dus niet te halen?

Yamaha heeft ooit samen met de DX-7 de breath controller geintroduceerd. Erg leuk om de blaaspartijen op je synth wat levendiger mee te maken. Ik heb ooit eens een breath controller gehoord in combinatie met een VL-1 en dat klonk erg interessant, maar het haalt het gewoon niet bij de traditionele blaasinstrumenten.

Een breath controller is natuurlijk niet alleen voor blaaspartijen te gebruiken: als je een MIDI breath controller hebt, dan kun je bijvoorbeeld de filter cutoff of resonance open en dicht blazen... :)

Origineel geplaatst door Slipperman
Geeft de controler het blaas geluid bij fluiten en saxofoons???? Ik kan me er weinig bij voorstellen.

Nou ja het is gewoon 'n midi controller. Het effect ervan wordt bepaald door wat je synth ermee doet. Dus je kan er bijvoorbeeld volume en cutoff mee aansturen; is weer eens wat anders dan 'n knopje, wieltje of fader.

Als je er panning mee aanstuurt kan je je geluid van links naar rechts blazen ;)

Back