.syx files naar TX81z... Via Cubase toch?

lo-fi

...Het maakt geluid...
Ik heb net 'n TX81z op de kop getikt. Lache bakkie. Staan 'n miljoen presets voor op het net, en die wil ik wel 'ns horen. Nu heb ik ze gedownd als .syx files en dat lijkt mij SysEx. Dat zou je toch gewoon in Cubase moeten kunnen laden en dan naar de TX afspelen of ben ik nou gek?
Dat heb ik dus geprobeerd maar Cubase lust ze niet...

Hoe doe je dit normaal gesproken?

Thanks, maar ik heb 'n Mac.
Ik heb wel 'n editor voor 4-operator Yamaha synths gevonden, daar kan het misschien ook wel mee. Maar dan moet ik ook weer met OMS aan de gang...

Maar klopt het dan dat het niet gewoon via Cubase kan?
De 'virtual studio' 700 piek? De 'all in one midi and audio solution'?
Ga weg. Als dat zo is ga ik even 'n hartig woordje met Charlie Steinberg spreken.

Moet je doen via cubase. Ik zoek wel even uit hoe het moet. Ik kan cubase echter niet openen want ik zit op een andere computer waar er dus niks van op staat. ik zoek wel eventjes

ik ken dat probleem....mij lukt het niet om de miljoene presets voor m'n k1m en tg33 te laden via cubase...schijnt overigens wel te lukken met logic...tenminste zoiets heb ik eens vernomen, maar aangezien ik die van m'n computer heb geknikkerd heb ik het nog niet kunnen testen....verder alles goed Lo-Fi?

Aight, slipperman, bedankt. Ik zal het anders vanavond nog ff proberen met die 4-op editor. Ik vraag me af wat voor bizarre sounds anderen op dat ding geprogrammeerd hebben. De presets zijn lachwekkend, maar dat ding heeft wel de potentie voor wat weirde autechresquarepusheraphextwinshit. Je kan 'm ook door maximaal 8 verschillende presets laten switchen voor 'n soort weirde step-sequencer/wavetable sound. Lache.

Yo bob, gaat lekker hoor. Helemaal in me sas met m'n nieuwe speelgoed. Heb ook m'n site weer online gezet (was ff weg); ken je ff wat luisteren.

**** Sorry antwoord gegeven op verkeerde topic ****

Laatst gewijzigd:
Cubase kan wel sysex versturen maar dan in de vorm van een midi file. Dus een .mid of Cubase midtrack met sysex erin. .Sys files dus niet. Je kunt ze omzetten naar een midifile of ze via een ander programma versturen naar je TX. Moet via internet wel te vinden zijn. Weet niet hoe die voor de mac heten.

Back